c#Hunter pisze: ↑18 lut 2019, 15:55
Przecież powłoka ceramiczna nie chroni przed uszkodzeniami mechanicznymi :E Największy sens i efekt ma na lakierach jednowarstwowych bo w metaliku perle itp. sporo robi klar. Za 1700pln warto się zastanowić ale 3k pln to już naciąganie ludzi.
Najlepiej po prostu pogodzić się z tym, że obicia na parkingu prędzej czy później są nieuniknione. No i niestety, im ciemniejszy lakier tym bardziej miękki. Czarny samochód jest piękny ale całkowicie nie praktyczny.
No widzisz a w wielu opisach powłok znajdziesz np. coś takiego:
"Zalety powłoki ceramicznej
- Ochrona lakieru przed czynnikami atmosferycznymi
-
Ochrona przed zarysowaniami
- Najwyższa jakość produktu
- Nadanie niesamowitej szklistości lakierowi
- Podbicie głębi koloru
- Łatwiejsza pielęgnacja samochodu
- Ograniczenie brudzenia się samochodu
- Wzrost wartości pojazdu"
lub np. takie:
"Po zabezpieczeniu na lakierze pojawia się przezroczysta i niewidoczna warstwa o grubości 2-3 mikronów, dzięki której jest on całkowicie odizolowany od niekorzystnego działania wszelkich czynników zewnętrznych takich jak:
-
uszkodzenia mechaniczne,
-
rysy,
- kwaśne deszcze,
- promieniowanie UV,
- soki z drzew opadające na lakier,
- sól drogowa.
Dlatego szukam info u tych co już na własnym lakierze przetestowali ich właściwości
Pozdrawiam