Karoq vs Ateca

Wszelkie dyskusje związane z zakupieniem Karoqa
WujTom
Posty: 32
Rejestracja: 26 sie 2021, 8:40
Samochód: Jeszcze rower ;)

Karoq vs Ateca

Post autor: WujTom »

Jak pisałem w innym wątku PODOBNO o rok jest przesunięty facelifting Karoq.

Dziś przez przypadek w czasie wizyty na cmentarzu spotkałem kolegę, który jak się okazało zamówił w październiku Atecę w wersji xperience 1.5 automat.
Wersja bardzo podobnie wyposażona do mojego zamówionego Karoqa Style i w podobnej cenie, a ma wpisany odbiór w I kwartale.
Dodatkowo w standardzie tej wersji ma już takie bajery jak wyświetlacz zamiast zegarów i nawigację taką jak columbus, listwy na nadkolach, animowane kierunkowskazy, felgi 18".

Czy ktoś z Was może miał okazję porównać sztywność zawieszenia Karoq i Ateca?
Moja żona która to będzie głównym użytkownikiem kupowanego auta ma problemy z kręgosłupem.
Dlatego zastanawiam się czy jest wyczuwalna różnica w "twardości" jeżeli tak to jak bardzo waszym zdaniem?



Sponsor

Karoq vs Ateca

Sponsor


coulomb
Posty: 21
Rejestracja: 28 sie 2021, 23:35
Samochód: Karoq Style 1.5 TSI

Re: Karoq vs Ateca

Post autor: coulomb »

O.. tu mnie zaskoczyłeś. Osobiście nawet nie brałem pod uwagę Seata, myśląc, że będzie droższy od Skody. Właśnie przeklikałem podobną konfigurację Seata Ateca i wyszło mi o 3k taniej niż Karoq. No i teraz będę miał rozkminę....

Pytanie, na ile sprzedawcy Seata ściemniają z tym terminem odbioru - moim zdaniem jest baaardzo optymistyczny.

Czy ktoś wie ile rabatu daje obecnie Seat względem cen z konfiguratora?

WujTom
Posty: 32
Rejestracja: 26 sie 2021, 8:40
Samochód: Jeszcze rower ;)

Re: Karoq vs Ateca

Post autor: WujTom »

Do końca października była promocja -5k, a ile salon to nie wiem.
się dzisiaj dowiedziałem ;(

Co do terminu to nie wiem ale nie mam podstaw aby kumplowi nie wierzyć.
W czwartek wybieram się do salonu do sam zapytam.

Ale ponawiam pytanie o różnice w "twardości" zawieszenia?

Kierek
Posty: 6
Rejestracja: 24 cze 2021, 7:43
Samochód: Skoda Karoq 1.5 TSI

Re: Karoq vs Ateca

Post autor: Kierek »

Mieliśmy z żoną podobny dylemat pomiędzy Karoqiem a Atecą. Zarówno wyglądem zewnętrznym, jak i ceną, Seat wypadał lepiej w porównaniu. Do czasu jazd próbnych, gdzie Ateca odpadła praktycznie od razu, głównie za sztywność zawieszenia, wytłumienie i ogólne odczucia z jazdy (oba auta na 18").
My szukaliśmy kompaktowego SUVa dla rodziny z dzieckiem i tutaj Karoq nam po prostu bardziej odpowiadał.
Po kilku miesiącach jazdy Karoqiem, nie żałuję wyboru.
Żadne z tych aut nie będzie tłumić nierówności jak limuzyna, to trzeba mieć na uwadze. Myślę, że tylko dłuższa jazda próbna po zróżnicowanej trasie pomoże w wyborze, bo każdy ma inne poczucie komfortu i oczekiwania wobec zawieszenia.

WujTom
Posty: 32
Rejestracja: 26 sie 2021, 8:40
Samochód: Jeszcze rower ;)

Re: Karoq vs Ateca

Post autor: WujTom »

Dziękuję z odpowiedź.

Masz rację że najlepszy jest własny test jazdy.

Karoqiem jechaliśmy i było ok. Co do Ateca to temat pojawił się wczoraj więc jeszcze nie mieliśmy okazji

Będziemy musieli jeszcze raz przejechać się oboma bo karoqiem jechaliśmy w sierpniu.

Ani ja ani żona nie znamy się na samochodach, więc czasami możemy przeoczyć coś co inni odrazy wyłapują.

Dlatego pytamy.

My szukamy auta do miasta na codzień i jednocześnie na długie trasy po kilkaset lub tys km w które jeździmy 2-3 razy w roku.

Ktoś jeszcze porównywał testowo te auta?

Endriu129
Posty: 14
Rejestracja: 25 paź 2021, 10:56
Samochód: Skoda Karoq 1,5 DSG

Re: Karoq vs Ateca

Post autor: Endriu129 »

My również szukamy czegoś pokroju Karoka i Ateci. Jeździliśmy obydwoma ze skrzynią DSG(Karok w wersji style, Ateca xperience) i trudno było wyczuć, po takiej niezbyt długiej jeździe, różnicę w twardości zawieszenia. Żona w każdym bądź razie uznała, że różnic brak, a mi zawieszenie Karoka wydawało się minimalnie bardziej miękkie. Ale na ile było to podyktowane ogólnie panującą opinią o sztywniejszym zawieszeniu Seata tego po tak krótkiej przejażdżce nie potrafię ocenić. Osobiście wolałbym bardziej komfortowe zawieszenie (również problemy z kręgosłupem), choć żonie sylwetka seata bardziej się podoba. Ja jednak na razie czekam na lifting Karoka i wtedy zobaczymy. W Seacie parę dni temu cena na Atecę z produkcji 2022 wzrosła o 3 tys. , a jeśli chodzi o tzw. upust dilerski to w jednym z salonów zaproponowano mi 3100 - 3200 zł.

WujTom
Posty: 32
Rejestracja: 26 sie 2021, 8:40
Samochód: Jeszcze rower ;)

Re: Karoq vs Ateca

Post autor: WujTom »

Dziękuje za odpowiedź.

My rozpatrujemy Karoqa Style na 215/55r17 (standard) a Ateca Xperience jest na 215/50r18 (standard) więc jest różnica prawie 11mm wysokości opony czyli 10% poduszki powietrznej więcej/mniej.

Co do cen i upustów to dopiero w czwartek będziemy mieli możliwość z żona pojechać i coś w salonie Seata ustalić.

Czy ktoś jeszcze testował?

c#Hunter
Posty: 510
Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Karoq Style 1.5TSI

Re: Karoq vs Ateca

Post autor: c#Hunter »

Endriu129 pisze: 01 lis 2021, 11:13 My również szukamy czegoś pokroju Karoka i Ateci. Jeździliśmy obydwoma ze skrzynią DSG(Karok w wersji style, Ateca xperience) i trudno było wyczuć, po takiej niezbyt długiej jeździe, różnicę w twardości zawieszenia. Żona w każdym bądź razie uznała, że różnic brak, a mi zawieszenie Karoka wydawało się minimalnie bardziej miękkie. Ale na ile było to podyktowane ogólnie panującą opinią o sztywniejszym zawieszeniu Seata tego po tak krótkiej przejażdżce nie potrafię ocenić. Osobiście wolałbym bardziej komfortowe zawieszenie (również problemy z kręgosłupem), choć żonie sylwetka seata bardziej się podoba. Ja jednak na razie czekam na lifting Karoka i wtedy zobaczymy. W Seacie parę dni temu cena na Atecę z produkcji 2022 wzrosła o 3 tys. , a jeśli chodzi o tzw. upust dilerski to w jednym z salonów zaproponowano mi 3100 - 3200 zł.
Zawieszenie widocznie jest takie samo. Jest linia FR w Seat i nie wiem jak w Ateca ale w każdym innym znanym mi Seacie zawieszenie jest wtedy tak usztywnione że czuć to bez wątpliwości.

RobertG7
Posty: 255
Rejestracja: 25 maja 2020, 16:06
Samochód: był Karoq 1,6TDi Style DSG

Re: Karoq vs Ateca

Post autor: RobertG7 »

Jeżeli ktoś szuka chociaż odrobiny komfortu w tych autach, to koła 16" i wyższy profil - mam zimówki obecnie takie i jest różnica ogromna. 17-18" jest super, ale na gładki asfalt

WujTom
Posty: 32
Rejestracja: 26 sie 2021, 8:40
Samochód: Jeszcze rower ;)

Re: Karoq vs Ateca

Post autor: WujTom »

Podsumowanie które z żoną zrobiliśmy, może komuś się przyda:

Udało nam się w odstępie 30 minut odbyć jazdy testowe Ateca w wersji Xperience i Karoq w wersji Style. Obie z takim samym napędem 1,5l TSI DSG.

Na wstępie oba samochody w moje konfiguracji dzieliło 4tys złotych droższa Ateca.
Jednak leasing oferowany przez Seata jest tańszy od Skody wiec wyszło że Skoda jest minimalnie (700zł) droższa w licząc całość.

Omawiane konfiguracje:

Skoda Karoq Style:
- 1,5 TSI DSG
- kolor Lava Blue
- Pakiet Comfort (WQC)
- TRAVEL ASSIST PLUS (PPQ)
- CREW PROTECT ASSIST – aktywna funkcja ochrony kierowcy i pasażera z przodu (7W2)
- Boczne poduszki bezpieczeństwa dla zewnętrznych miejsc drugiego rzędu siedzeń (PE4)
- Elektrycznie zwalniany odchylany hak holowniczy (PK0)
- Podgrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby (9T1) (nie uwzględnione w porównaniu niżej)
- Dojazdowe koło zapasowe (PJD)
- Składane oparcie fotela pasażera (PHJ)
- Elektrycznie podgrzewana przednia szyba (PH5)
- Usługa Care connect - 1 rok, usługa Infotainment Online na 1 rok (YOY)
- Elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika z bezdotykowym otwieraniem (4E6)
- Elektrycznie sterowany fotel kierowcy z funkcją pamięci (PWA)
- Elektrycznie składane, automat. przyciemniające się lusterka boczne z pamięcią (PW4)
- 2-ramienna skórzana, podgrzewana kierownica wielofunkcyjna (PLE)
- Nakładki plastikowe na nadkolach (6EE) (nie uwzględnione w porównaniu niżej)
- Pakiet ŠKODA Premium Care 4 lata, do 80 000 km (X06)

Seat Ateca Xperience:
- 1,5 DSG
- kolor Lava Blue
- Pakiet Comfort+
- 18-calowe dojazdowe koło zapasowe
- Składany hak holowniczy elektrycznie odblokowywany
- Elektrycznie i bezdotykowo otwierane drzwi bagażnika z systemem KESSY
- Podgrzewana przednia szyba z technologią i ClimaCoat
- Pakiet wspomagania jazdy XL dla samochodów z Navi System+
- Pakiet serwisowy na 5 lat lub do przebiegu całkowitego 75.000 km


Cały opis jest do wersji wyposażenie jakie sobie ułożyłem i jako taki całościowo należy to traktować.

Porównując suche fakty, Ateca jest lepiej wyposażona wpływ ma na to FaceLifting który przeszła, a Karoq jeszcze nie.

Za Ateca przemawiają:
- VirtualCokpit,
- ekran 9,2" nawigacji "columbus",
- progresywne wspomaganie kierownicy,
- 2 rzad siedzeń ma usb,
- pokrętło zmiany trybów jazdy,
- łopatki przy kierownicy,
- WLAN bezprzewodowe parowanie telefonu z autem,
- 5 letnia gwarancja.

Za Karoq przemawiają:
- składane oparcie przedniego fotela,
- Boczne poduszki powietrzne z tyłu,
- felgi 17" i opony znacznie popularniejszym rozmiarze niż do 18",
- haczyki i półka w bagażniku,
- gniazdo 12V w bagażniku,
- Schowek w desce i przy kierownicy,
- Funkcjonalniejszy schowek w podłokietniku i cup holders,


Teraz o nas ja prawie 2m i prawie 130kg ;(, żona chory kręgosłup.

Wnioski z jazdy:
Ateca:
- twarde sportowe fotele dla mnie za ciasne trzymanie boczne nawet bez kurtki czułem nie przyjemny ucisk z boku jakby wypychanie z fotela (jak bym go nie ustawiał), w zimowej kurtce pewnie było by gorzej. Moja żona z kolei narzekała na nieprzyjemne wstrząsy kiedy najechałem na dziury w asfalcie. Podsumowała to że woli już swoja 17-letnią Pandę niż to twarde auto.
- rewelacyjne prowadzenie szczególnie przy wyższych prędkościach - bardzo pewne.
- ekran nawigacyjny zwrócony w stronę kierowcy nie wiele ale robi robotę.
- VirtualCokpit -zakochałem się ;) - tak jestem gadżeciarzem.
- bardzo wygodna kierownica i lepiej zorganizowane przyciski i pokrętła na niej!!!,
- fotele ze sztuczną skórą - mamy psa który często z nami jeździ i obawiam się że słabo by zniosła w kontakcie z pazurami (czasem pies zdąży wsiąść zanim mu rozłożymy matę ochronną) :)


Karoq:
- wygodniejsze fotele - zaraz po wsiąściu oboje spojrzeliśmy na siebie i się uśmiechnęliśmy szeroko. (chyba wiecie już co wybraliśmy) :)
- miększe zawieszenie lub fotele ;)
- przy jeździe nazwę to lekko "bujająca" karoseria.
- przy wyższej prędkości trochę za miękki układ kierowniczy.
- po przesiadce z VirtualCokipt zegary "klasyczne" to jak wizyta w muzeum.
- kierownica ze słano rozłożonymi przyciskami - jak dla mnie.

Naprawdę byłem rozczarowany własnymi odczuciami bo wydawało mi się że znalazłem idealne zastępstwo dla Karoq ale niestety nie.
Myślę że Ateca jest obecnie lepszym rozwiązaniem ale niestety nie dla nas.

Dostępność Karoq wiadomo, a teraz nawet nie można złożyć zamówienia.
Seat z powodu że słabiej się sprzedaje w Polsce ma krótsze kolejki ale sprzedawcy i tak podają termin odbioru na maj-czerwiec.

Może komuś się przyda to porównanie, ja szukałem podobnych ale nie znalazłem.

Poniżej jest pełne porównanie opcji według mnie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

ODPOWIEDZ