Czy trzeba bać się suchej skrzyni DSG?
Czy trzeba bać się suchej skrzyni DSG?
Cześć.
Chcę kupić samochód (typu SUV/crossover) z automatyczną skrzynią biegów za +/- 100 000 zł.
Bardzo podoba mi się Skoda Karoq 1,5 DSG, ale zrezygnowałem z powodu stosowanej tam automatycznej (tzw suchej) skrzyni biegów DSG7 model DQ200.
Max. moment jaki przenosi to 250Nm czyli pracuje na granicy swoich możliwości.
Myślałem, że może Volkswagen do T-ROCa wsadzi trwalszą (mokrą) skrzynię ale w tej wersji silnikowej również jest DQ200 czyli najsłabsza i ciesząca się najgorszą sławą.
Ja nie mam osobistych doświadczeń z DSG dlatego szukam opinii w internecie a tam nie uświadczysz dobrego o nich słowa.
VW mówi, że jest bezobsługowa i dożywotnia (?!?), niezależne serwisy proponują prosto z salonu przyjechać na dolewkę oleju bo ponoć fabrycznie jest go za mało i oczywiście wymieniać płyny co 60 tyś.
Skrzynie DSG są świetne dopóki nie zaczną się psuć co w modelu DQ200 następuje już po 120-150 tyś km (a zdarzało się duuużo wcześniej).
Koszty napraw od kilku tysięcy zł. do nawet 25 000 za nową skrzynię!!!
Na razie zrezygnowałem z zakupu Skody i biorę Suzuki Vitarę 1,6 w automacie - wiem - inny poziom wykończenia, wyposażenia, mocy, komfortu, frajdy, itp itd... ale 30 tysięcy w kieszeni i spokojna głowa.
Poczekam 3 lata na wyleczenie chorób okresu dziecięcego Karoqa, wysłucham doświadczeń i opinii jego użytkowników
i wtedy przyjrzę się Skodzie jeszcze raz.
Chyba, że jest wśród Was osoba, która ma dużą wiedzę o żywotności tej skrzyni i z czystym sercem może ją polecić...?
Życzę zadowolenia z Waszych wyborów i długoletniej bezusterkowej eksploatacji.
Chcę kupić samochód (typu SUV/crossover) z automatyczną skrzynią biegów za +/- 100 000 zł.
Bardzo podoba mi się Skoda Karoq 1,5 DSG, ale zrezygnowałem z powodu stosowanej tam automatycznej (tzw suchej) skrzyni biegów DSG7 model DQ200.
Max. moment jaki przenosi to 250Nm czyli pracuje na granicy swoich możliwości.
Myślałem, że może Volkswagen do T-ROCa wsadzi trwalszą (mokrą) skrzynię ale w tej wersji silnikowej również jest DQ200 czyli najsłabsza i ciesząca się najgorszą sławą.
Ja nie mam osobistych doświadczeń z DSG dlatego szukam opinii w internecie a tam nie uświadczysz dobrego o nich słowa.
VW mówi, że jest bezobsługowa i dożywotnia (?!?), niezależne serwisy proponują prosto z salonu przyjechać na dolewkę oleju bo ponoć fabrycznie jest go za mało i oczywiście wymieniać płyny co 60 tyś.
Skrzynie DSG są świetne dopóki nie zaczną się psuć co w modelu DQ200 następuje już po 120-150 tyś km (a zdarzało się duuużo wcześniej).
Koszty napraw od kilku tysięcy zł. do nawet 25 000 za nową skrzynię!!!
Na razie zrezygnowałem z zakupu Skody i biorę Suzuki Vitarę 1,6 w automacie - wiem - inny poziom wykończenia, wyposażenia, mocy, komfortu, frajdy, itp itd... ale 30 tysięcy w kieszeni i spokojna głowa.
Poczekam 3 lata na wyleczenie chorób okresu dziecięcego Karoqa, wysłucham doświadczeń i opinii jego użytkowników
i wtedy przyjrzę się Skodzie jeszcze raz.
Chyba, że jest wśród Was osoba, która ma dużą wiedzę o żywotności tej skrzyni i z czystym sercem może ją polecić...?
Życzę zadowolenia z Waszych wyborów i długoletniej bezusterkowej eksploatacji.
-
- Administrator
- Posty: 327
- Rejestracja: 30 lip 2017, 0:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Volvo V90
Re: Karoq - kupuję/nie kupuję i dlaczego.
Ja mam tę skrzynię w Superbie. Na razie nic się nie dzieje, ale mam przejechane 38 kkm.
Co do Vitary, to w lipcu ma być facelifting, nie chcesz poczekać? Ale 1.6 ma podobno zniknąć, będą tylko silniki turbodoładowane.
Co do Vitary, to w lipcu ma być facelifting, nie chcesz poczekać? Ale 1.6 ma podobno zniknąć, będą tylko silniki turbodoładowane.
Twój znajomy posiada albo zastanawia się nad zakupem Karoqa? Daj mu znać o naszym forum!
Re: Karoq - kupuję/nie kupuję i dlaczego.
Wiem o liftingu Vitary ale samochód potrzebuję na sierpień a z rozmów z dealerami suzuki wynika, że te samochody będą w sprzedaży dopiero we wrześniu. Mógłbym brać teraz przedliftingowe 1,4 turbo 140KM AT cena ok 95000 ale przyznaje że w porównaniu do większego, ładniejszego lepiej wykonanego i wyposażonego Karoka 1,5 DSG za ok 110tyś z dużo lepszym finansowaniem (ok 101,25% wobec 109% w Suzuki) cena jest zdecydowanie za wysoka.
I gdyby nie obawy dotyczące skrzyni i chorób wieku dziecięcego brałbym Skodę.
A ponieważ chcę automat to na przeczekanie wezmę w miarę pewne, niezawodne, oszczędne Suzuki za 78000 a do skody zrobię ponowną przymiarkę za ok 3 lata.
... choć jeszcze chodzi mi po głowie leasing niskich rat w skodzie i oddanie samochodu po trzech latach dealerowi ale jest to najdroższe rozwiązanie.
I gdyby nie obawy dotyczące skrzyni i chorób wieku dziecięcego brałbym Skodę.
A ponieważ chcę automat to na przeczekanie wezmę w miarę pewne, niezawodne, oszczędne Suzuki za 78000 a do skody zrobię ponowną przymiarkę za ok 3 lata.
... choć jeszcze chodzi mi po głowie leasing niskich rat w skodzie i oddanie samochodu po trzech latach dealerowi ale jest to najdroższe rozwiązanie.
-
- Administrator
- Posty: 327
- Rejestracja: 30 lip 2017, 0:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Volvo V90
Re: Karoq - kupuję/nie kupuję i dlaczego.
Ewentualnie wynajem długoterminowy. Wtedy niech się psuje na potęgę
Twój znajomy posiada albo zastanawia się nad zakupem Karoqa? Daj mu znać o naszym forum!
Re: Karoq - kupuję/nie kupuję i dlaczego.
Wynajem mogę polecić. Moje obecne auto mam w tej formie finansowane. Zamówiony Karoq też będzie finansowany w formie wynajmu.
Wynajem w VWL jest bardzo korzystny. To moja kalkulacja:
https://ibb.co/iSP5JS
Wynajem w VWL jest bardzo korzystny. To moja kalkulacja:
https://ibb.co/iSP5JS
-
- Posty: 186
- Rejestracja: 21 lut 2018, 13:44
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: WRX STI 04', Corolla TS 02', Scala 19'
Re: Karoq - kupuję/nie kupuję i dlaczego.
Nie dokońca... Projektując skrzynie zakładasz tzw. współczynnik bezpieczeństwa. Jest w stanie przenieść znacznie większy moment, ale 250Nm to maksymalny bezpieczny.zbitom pisze: ↑19 mar 2018, 9:01 Cześć.
Chcę kupić samochód (typu SUV/crossover) z automatyczną skrzynią biegów za +/- 100 000 zł.
Bardzo podoba mi się Skoda Karoq 1,5 DSG, ale zrezygnowałem z powodu stosowanej tam automatycznej (tzw suchej) skrzyni biegów DSG7 model DQ200.
Max. moment jaki przenosi to 250Nm czyli pracuje na granicy swoich możliwości.
Skrzynie na suchych sprzęgłach w normalnym użytkowaniu nie cierpią. Problem pojawia się gdy zakopiesz samochód, bo skrzynia przy próbie wyjeżdżania będzie non stop ślizgać sprzęgłem aby ruszyć.
Planujesz zakup samochodu?
Zapraszam poza forum 606987746
https://skodakrakow.otomoto.pl/
Dużo dostępnych!
Podkreślam!Każdy z moich postów to wyłącznie moja opinia. Nie jest to oficjalne stanowisko Skody ani salonu w którym pracuję.
Zapraszam poza forum 606987746
https://skodakrakow.otomoto.pl/
Dużo dostępnych!
Podkreślam!Każdy z moich postów to wyłącznie moja opinia. Nie jest to oficjalne stanowisko Skody ani salonu w którym pracuję.
Re: Karoq - kupuję/nie kupuję i dlaczego.
Koledzy jak tak o skrzyniach mowa, to jaka DSG jest w nowym Tiguanie ? Taka sama co Karoqu ?
Re: Karoq - kupuję/nie kupuję i dlaczego.
W Tiguanie 1.4 tsi jest skrzynia mokra czyli teoretycznie trwalsza. Tylko Takiego Tiguana 1.4 mozna zamowic z czasem oczekiwania ok 9msc.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 30 gru 2018, 21:54
- Samochód: Yeti 1.4 tsi dsg
Re: Karoq - kupuję/nie kupuję i dlaczego.
Zarejestrowałem się specjalnie by się wypowiedzieć.
Mam Yeti 2013 r. 1.4 TSI + DSG DQ200. Obecnie myślę o innym aucie i trafiłem na Wasze forum.
Kolega zbitom ma w 100% rację.
Po 4 latach od zakupu, miesiąc po gwarancji, usłyszałem duże ŁUP przy próbie uruchomienia silnika. Skrzynia nie dała się wprowadzić w żaden tryb.
Odholowane do ASO.
Co stwierdzono? Wybuchł akumulator ciśnienia w mechatronice. Przy okazji dowiedziałem się od pracownika ASO o akcji serwisowej jaka ma być dokonana w komputerze.
Wbiłem z ciekawości nr akcji do internetu. I wszystko się wyjaśniło, niczym w końcówce thrillera...
Akcja serwisowa, o której nie poinformowano mnie w żaden sposób, dotyczyła aktualizacji softu mechatroniki skrzyni DSG - zmniejszenia ciśnienia oleju. Zbyt wysoka wartość może prowadzić do... uszkodzenia akumulatora ciśnienia.
Dlaczego ASO nie informuje o akcji? Czy ja mam co dnia sprawdzać w necie po VIN czy może jest jakaś akcja?
W sumie: mechatronika 5.500 zł + robocizna 1.000 zł. Na początku chcieli robociznę ode mnie, a Skoda, w ramach dobrej współpracy, pokrywa 5.500 zł. Jednak po uświadomieniu im, że problem dotyczy tego, że nie poinformowali mnie o akcji, nie zapłaciłem ani złotówki.
Strach przed DQ200 pozostał. I nie będę się 2 razy pchał w to samo g...
Znajdziecie mnie na forum Yeti po tym samym nickiem.
Mam Yeti 2013 r. 1.4 TSI + DSG DQ200. Obecnie myślę o innym aucie i trafiłem na Wasze forum.
Kolega zbitom ma w 100% rację.
Po 4 latach od zakupu, miesiąc po gwarancji, usłyszałem duże ŁUP przy próbie uruchomienia silnika. Skrzynia nie dała się wprowadzić w żaden tryb.
Odholowane do ASO.
Co stwierdzono? Wybuchł akumulator ciśnienia w mechatronice. Przy okazji dowiedziałem się od pracownika ASO o akcji serwisowej jaka ma być dokonana w komputerze.
Wbiłem z ciekawości nr akcji do internetu. I wszystko się wyjaśniło, niczym w końcówce thrillera...
Akcja serwisowa, o której nie poinformowano mnie w żaden sposób, dotyczyła aktualizacji softu mechatroniki skrzyni DSG - zmniejszenia ciśnienia oleju. Zbyt wysoka wartość może prowadzić do... uszkodzenia akumulatora ciśnienia.
Dlaczego ASO nie informuje o akcji? Czy ja mam co dnia sprawdzać w necie po VIN czy może jest jakaś akcja?
W sumie: mechatronika 5.500 zł + robocizna 1.000 zł. Na początku chcieli robociznę ode mnie, a Skoda, w ramach dobrej współpracy, pokrywa 5.500 zł. Jednak po uświadomieniu im, że problem dotyczy tego, że nie poinformowali mnie o akcji, nie zapłaciłem ani złotówki.
Strach przed DQ200 pozostał. I nie będę się 2 razy pchał w to samo g...
Znajdziecie mnie na forum Yeti po tym samym nickiem.
Re: Karoq - kupuję/nie kupuję i dlaczego.
A gdyby to było inne DSG, z mokrym sprzęgłem to byś się skusił, czy ogólnie już DSG odpada?
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka