Zakup: Karoq po FL
Re: Zakup: Karoq po FL
ArKos zasiałeś ziarno niepokoju w moim sercu, gdyż mam zamówionego Karoqa po lifcie właśnie z silnikiem 1,5 i skrzynią DSG. To będzie mój pierwszy automat (chciałem trochę wygody i fajnie automatem jeździło się na jazdach próbnych). Manual 1,5 TSI tez nie jest idealny, a wręcz odradzany w tym wątku; https://www.facebook.com/groups/4438628849537039. Czy są jacyś zadowoleni użytkownicy skrzyni DSG z 1,5 TSI, którzy zrobili już trochę kilometrów?
-
- Posty: 510
- Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Karoq Style 1.5TSI
Re: Zakup: Karoq po FL
Piszesz bzdury, można wyłączyć ograniczanie prędkości do znaków w ACC, ja tego nigdy nie miałem włączonego. Dodatkowo można wykonać adaptację i ignorować pojazd po lewej. To super system i tempomat bez tego jest mega kulawy.RobertG7 pisze: ↑28 kwie 2022, 11:16Tak, tryby niewiele wnoszą jeżeli cokolwiek, a ACC i tak ci zwolni w najmniej pożądanym momencie. Przy wyprzedzaniu jak już się wychylisz na lewy pas również musi się zastanowić czy na pewno chce mu się przyspieszać. Niestety ACC nie da się wprowadzić w tryb normalnego tempomatuhygge pisze: ↑26 kwie 2022, 13:54W adaptacyjnym tempomacie po pierwsze można ustawić odległość od poprzedzającego pojazdu i mozna też ustawić mu tryb działania, jeśli pamiętam są 3 : eco, normal, sport.RobertG7 pisze: ↑26 kwie 2022, 13:51 Travel Assist - 1. chcesz by samochód jechał dokładnie jak znaki ograniczają? 2. Ja gdybym mógł, to z pewnością wolałbym zwykły tempomat, bez adaptacyjnego, adaptacyjny denerwująco zwalnia wtedy gdy wiesz, że spokojnie możesz się zbliżyć do poprzedzającego pojazdu i go wyprzedzić.
Edit: a z tym wyprzedaniem to już piszesz takie głupoty, że jedno pytanie, Ty masz ACC ?? Do wyprzedzania używa się gazu...
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 24 paź 2021, 14:33
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Samochód: Karoq 2.0 TDI Sportline 2022r.
Re: Zakup: Karoq po FL
Czy jest Tobie znany przybliżony tydzień produkcji Karoq?Endriu129 pisze: ↑29 kwie 2022, 20:59 ArKos zasiałeś ziarno niepokoju w moim sercu, gdyż mam zamówionego Karoqa po lifcie właśnie z silnikiem 1,5 i skrzynią DSG. To będzie mój pierwszy automat (chciałem trochę wygody i fajnie automatem jeździło się na jazdach próbnych). Manual 1,5 TSI tez nie jest idealny, a wręcz odradzany w tym wątku; https://www.facebook.com/groups/4438628849537039. Czy są jacyś zadowoleni użytkownicy skrzyni DSG z 1,5 TSI, którzy zrobili już trochę kilometrów?
Re: Zakup: Karoq po FL
Sprzedawca mówił, że produkcja mojego będzie w 21 tygodniu, ale zamawiałem jeszcze w zeszłym roku i czekałem na wersję poliftową.
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 24 paź 2021, 14:33
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Samochód: Karoq 2.0 TDI Sportline 2022r.
Re: Zakup: Karoq po FL
Serq071 pisze: ↑26 kwie 2022, 10:07 Cześć,
Mam nadzieję, że trafiłem w odpowiednie miejsce gdzie mogę się poradzić co do kwestii planowanego zakupu Skody Karoq.
Poniżej przedstawie jak wygląda wybrana przeze mnie konfiguracja i chciałbym (jeśli można) usłyszeć Waszą opinię na ten temat:
Skoda Karoq 1.5 TSI (150 KM) 110 kW 7-biegowa automatyczna DSG (SPORTLINE)
kolor: Szary Steel Niemetalizowany
z dodatkowych opcji jakie wybrałem (lub musiałem wybrać żeby dostać jakiś pakiet):
1. Usługa Care connect - 1 rok, usługa Infotainment Online na 1 rok ( 0 zł)
2. Serwis: Pakiet ŠKODA Premium Care 4 lata, do 80 000 km (2400 zł)
3. Travel Assist (bez Side Assist) (4350 zł) Pakiet zawiera funkcję rozpoznawania znaków, ACC, Lane Assist, dodatkowe gniazdo USB-C w podsufitce (wyłącznie do ładowania urządzeń). ADAPTIVE CRUISE CONTROL do 210 km/h. Side Assist niedostępne bo nie mają podobno części i czujników
4. Alarm z funkcją SAFE (1250 zł) – pod kątem ubezpieczenia OC/AC.
5. Pakiet Parking Plus (4150 zł) W skład pakietu wchodzą:
- PARK ASSIST - system wspomagania parkowania z czujnikami z przodu i z tyłu
- Kamera Area View 360
6. Pakiet Winter Plus (1750 zł)
- Podgrzewane fotele przednie i zewnętrzne miejsca tylnej kanapy
- Podgrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby
- Spryskiwacze reflektorów przednich
- Elektrycznie podgrzewana przednia szyba
7. Pakiet Tech Amundsen (3800 zł) – musiałem dobrać ich nawigację żeby dodać Travel Assist.. (sam pakiet Tech Bolero za 2500 -wszystko poniżej poza mapami nie pozwala na dodanie Travel Assist)
-Radio BOLERO (kolorowy ekran dotykowy 8”, 2x USB-C, obsługa głosowa)
-Funkcja SmartLink z połączeniem bezprzewodowym
-VIRTUAL COCKPIT - cyfrowy zestaw wskaźników z personalizacją ustawień
-Bluetooth Plus (PHONE BOX – wzmacnianie sygnału GSM, indukcyjna ładowarka smartfona)
-System nawigacji satelitarnej AMUNDSEN z mapą Europy
8. 3-strefowa klimatyzacja automatyczna Climatronic (1300 zł)
9. Elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika (3000 PLN) – konieczna do Park Assst.
10. Pakier Convience (5150 PLN) Elektrycznie sterowany fotel kierowcy i pasażera z funkcją pamięci.
11. Dojazdowe koło zapasowe (700 PLN)
Numer Konfiguracji (gdyby ktoś chciał spojrzeć na stronie) : C7LW182A (BEZ FOTELI bo są na ten moment niedostępne w konfiguratorze)
SUMA: 167 400
Salon daje dodatkowe 3% upustu, cena po rabacie : 162 378
Zastanawia mnie jeszcze pakiet Simply Clever z dodatkowymi uchwytami i siatkami (czy ma to sens za 500 pln) i czy warto dodatkowo zabezpieczyć auto przed kradzieża na "walizkę" czy "gameboy'a) - https://zabezpiecz-auto.pl/urzadzenia/canlock-comfort/ za 2500 .
Czy jest Tobie znany przybliżony tydzień produkcji Karoq?
-
- Administrator
- Posty: 327
- Rejestracja: 30 lip 2017, 0:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Volvo V90
Re: Zakup: Karoq po FL
Co prawda nie 1.5 a 1.8, ale skrzynia chyba ta sama (sucha, 7-biegowa). Mam już 6 lat, sprzęgła nigdy nie wymieniane, przejechane aktualnie 115 tys. km. Nigdy nie było z nią żadnych problemów (odpukać). Oby jeszcze rok wytrzymała…Endriu129 pisze: ↑29 kwie 2022, 20:59 ArKos zasiałeś ziarno niepokoju w moim sercu, gdyż mam zamówionego Karoqa po lifcie właśnie z silnikiem 1,5 i skrzynią DSG. To będzie mój pierwszy automat (chciałem trochę wygody i fajnie automatem jeździło się na jazdach próbnych). Manual 1,5 TSI tez nie jest idealny, a wręcz odradzany w tym wątku; https://www.facebook.com/groups/4438628849537039. Czy są jacyś zadowoleni użytkownicy skrzyni DSG z 1,5 TSI, którzy zrobili już trochę kilometrów?
Twój znajomy posiada albo zastanawia się nad zakupem Karoqa? Daj mu znać o naszym forum!
-
- Posty: 544
- Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
- Lokalizacja: Europa
- Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7
Re: Zakup: Karoq po FL
A tam dramatyzujeszArKos pisze: ↑29 kwie 2022, 18:10 Weź manualną. DSG jest fajne, dopóki jest gwarancja, a jak się skończy, to zaczynają się kosmiczne wydatki. Może manualna mniej wygodna, może nieco toporna, ale niezniszczalna.
DSG co 40kkm będzie wymagać wymiany sprzęgieł, a to wydatek rzędu 4.5-5k. Dwumasa może wytrzyma lekko ponad 100k ale kosztuje ponad 2,5k. Na pewno chcesz mieć takie kukułcze jajko?
viewtopic.php?f=15&t=639&start=10
Zobacz, że od początku jest z tym problem i ciągle jest z tym problem.
Wiele osób nie potrafi użytkować skrzyń DSG szczególnie w mieście.
Jeżdżąc w korkach bardzo łatwo przegrzać sprzęgła a potem jest lament i płacz
Kupujesz sobie dodatkowy pakiet serwisowy w Skodzie
i masz gdzieś martwieniem się w przyszłości o potencjalne usterki
Co do manuala to taka skrzynia dzisiaj to totalny przeżytek
a z wytrzymałością tych skrzyń też nie jest tak różowo w VAG o czym świadczą opinie użytkowników
-
- Posty: 510
- Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Karoq Style 1.5TSI
Re: Zakup: Karoq po FL
NIe no, żeby sprzęgło padło po 40k km to trzeba je upalić. TE skrzynie mają wytrzymać ok 150k km. U znajomych jednemu padła po 115k km a drugi jeździł 154k km i działała jak mi się urwał kontakt. Nie słyszałem by DQ200 wytrzymała komuś 200k km. Chyba nie możliwe. Trzeba kupić, cieszyć się autem i sprzedać przy 100k km niech się martw nowy nabywca.mans pisze: ↑30 maja 2022, 11:04A tam dramatyzujeszArKos pisze: ↑29 kwie 2022, 18:10 Weź manualną. DSG jest fajne, dopóki jest gwarancja, a jak się skończy, to zaczynają się kosmiczne wydatki. Może manualna mniej wygodna, może nieco toporna, ale niezniszczalna.
DSG co 40kkm będzie wymagać wymiany sprzęgieł, a to wydatek rzędu 4.5-5k. Dwumasa może wytrzyma lekko ponad 100k ale kosztuje ponad 2,5k. Na pewno chcesz mieć takie kukułcze jajko?
viewtopic.php?f=15&t=639&start=10
Zobacz, że od początku jest z tym problem i ciągle jest z tym problem.
Wiele osób nie potrafi użytkować skrzyń DSG szczególnie w mieście.
Jeżdżąc w korkach bardzo łatwo przegrzać sprzęgła a potem jest lament i płacz
Kupujesz sobie dodatkowy pakiet serwisowy w Skodzie
i masz gdzieś martwieniem się w przyszłości o potencjalne usterki
Co do manuala to taka skrzynia dzisiaj to totalny przeżytek
a z wytrzymałością tych skrzyń też nie jest tak różowo w VAG o czym świadczą opinie użytkowników
-
- Posty: 260
- Rejestracja: 29 lis 2019, 14:56
- Lokalizacja: śląsk
- Samochód: Karoq Sportline 1,5 TSI
Re: Zakup: Karoq po FL
Wszystko fajnie, tylko co w momencie, gdy gwara się skończyła i wysypały się sprzęgła?
Rozumiem, że należałoby hołdować zasadzie "przejeździć czas gwarancji" i na jej końcu sprzedać, po czym kupić następne nowe.
Wiecie, że nie każdego na to stać, a w zasadzie mało kogo na to stać?
To nie bochenek chleba za 6 zeta tylko auto za 130k, często więcej.
To nie na tym polega.
DSG jest ewidentną zmułą i nic tego nie zmieni. Mówcie co chcecie. Manual przeżytkiem? Spoko. Zgadzam się. Tyle, że ten przeżytek lata 250-300k. I jak trzeba to naprawa kompleksowa wychodzi ze 2500-3000 czyli 2 razy manuala da się zrobić za jedną naprawę DSG, która nie jest w stanie przejechać nawet połowy tego, co przeżytek
No ale co kto lubi
Rozumiem, że należałoby hołdować zasadzie "przejeździć czas gwarancji" i na jej końcu sprzedać, po czym kupić następne nowe.
Wiecie, że nie każdego na to stać, a w zasadzie mało kogo na to stać?
To nie bochenek chleba za 6 zeta tylko auto za 130k, często więcej.
To nie na tym polega.
DSG jest ewidentną zmułą i nic tego nie zmieni. Mówcie co chcecie. Manual przeżytkiem? Spoko. Zgadzam się. Tyle, że ten przeżytek lata 250-300k. I jak trzeba to naprawa kompleksowa wychodzi ze 2500-3000 czyli 2 razy manuala da się zrobić za jedną naprawę DSG, która nie jest w stanie przejechać nawet połowy tego, co przeżytek
No ale co kto lubi
-
- Posty: 544
- Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
- Lokalizacja: Europa
- Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7
Re: Zakup: Karoq po FL
Tak jak napisałem wcześniej.
Najlepszym rozwiązaniem jest dodatkowy pakiet gwarancyjny np. ten za 3 tyś. zł
Pakiet ŠKODA Premium Care 3 lata, do 120 000 km lub za 6 tysia do 160tyś. km
Ja zmieniam auta co 3 lata i puki co dobrze na tym wychodzę
Moja rada co do DSG DQ200 wymieniać olej pomimo, że jest go niewiele
O filtrze nie miałem zielonego pojęcia
https://www.youtube.com/shorts/F1z--Wqi-io
I wisienka na torcie
Najlepszym rozwiązaniem jest dodatkowy pakiet gwarancyjny np. ten za 3 tyś. zł
Pakiet ŠKODA Premium Care 3 lata, do 120 000 km lub za 6 tysia do 160tyś. km
Ja zmieniam auta co 3 lata i puki co dobrze na tym wychodzę
Moja rada co do DSG DQ200 wymieniać olej pomimo, że jest go niewiele
O filtrze nie miałem zielonego pojęcia
https://www.youtube.com/shorts/F1z--Wqi-io
I wisienka na torcie