Pewnie masz rację. Tak trochę z innej beczki. Ciekawe, co można zamówić do dołożenia przez ASO . Chodzi mi o to, czy ASO może doposażyć w takie dodatki jak na przykład Driving Mode Select dla 4x4, lub Park Assist? Szukałem takiego tematu na forum, ale nie znalazłem.
Pakiet Asystentów kierowcy
Re: Pakiet Asystentów kierowcy
Re: Pakiet Asystentów kierowcy
Jedynym dodatkiem do oficjalnego wgrania w ASO jest obecnie "Asystent zmęczenia kierowcy" za 209 PLN:
https://sklep.skoda.pl/pl/sklep/p/1610/ ... stant.html
https://sklep.skoda.pl/pl/sklep/p/1610/ ... stant.html
-
- Posty: 510
- Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Karoq Style 1.5TSI
Re: Pakiet Asystentów kierowcy
tzn, z tym Lane Assist to jest tak że musisz mieć odpowiednią kamere na lusterkiem bo montowane sa dwa rodzaje. Domyślnie jest ta co się nie nadaje. Musi być albo LA albo rozpoznawanie znaków zamówione by dali lepszą kamerę. Ja brałem pakiet comfort dla style to dołożyłem znaki za 300pln i mam tą lepszą. Wtedy możesz aktywować LA ale nie ma wibracji co może być problemem bo to LA czasami się wyłącza bez zapowiedzi np. w ostrzejszym zakręcie (!!) i bez wibracji nie wiesz o tym... Wielu twierdzi że w serii tez nie ma wibratora i że wibracje robi serwo. Nawet znalazłem opcje by to aktywować o OBD11 ale to jest tak że samemu lepiej nie robić eksperymentów na aucie z gwarancją...
Z resztą dodatków podobnie, do drive mode select musisz mieć guzik na konsoli może w 4x4 jest i wtedy powinno się dąć. Park assist musisz mieć komplet czujników parkowania czyli z przodu z tyłu i po bokach (tego nie ma). Jak te dołożysz to spoko ale zazwyczaj nie ma kabli (trzeba by to sprawdzić). To wszystko jest do zrobienia ale jak nie ma fizycznych elementów to będzie drogo..
Re: Pakiet Asystentów kierowcy
Jesteś pewien,że przy samoczynnym wyłączeniu LA masz wibracje ? Pytam bo u mnie ich nie ma. Kierownica wibruje gdy ostrzega blind spot detect przy zmianie pasaWtedy możesz aktywować LA ale nie ma wibracji co może być problemem bo to LA czasami się wyłącza bez zapowiedzi np. w ostrzejszym zakręcie (!!) i bez wibracji nie wiesz o tym...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Była srebrna Octavia II Fl Combi Style 1,4 TSI. Obecnie czarny Karoq Style 1,5 TSI+DSG i srebrna Fabia III Style 1,2 TSI+DSG
-
- Posty: 510
- Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Karoq Style 1.5TSI
Re: Pakiet Asystentów kierowcy
JA fabrycznie nie mam LA, jak masz to możesz napisać co masz w opcjach LA? Najlepiej jakbyś dał rade zrobić fotkę ekranu.. Jest tam tylko włączenie i prowadzenie adaptacyjne czy coś jeszcze?michjed pisze: ↑24 mar 2019, 10:01Jesteś pewien,że przy samoczynnym wyłączeniu LA masz wibracje ? Pytam bo u mnie ich nie ma. Kierownica wibruje gdy ostrzega blind spot detect przy zmianie pasaWtedy możesz aktywować LA ale nie ma wibracji co może być problemem bo to LA czasami się wyłącza bez zapowiedzi np. w ostrzejszym zakręcie (!!) i bez wibracji nie wiesz o tym...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Pakiet Asystentów kierowcy
Problem w tym, że nie zamawiałem dodatków, gdyż nie zamawiałem auta tylko wziąłem taki jaki był w salonie (ekspozycja z salonu). Teraz chciałbym dokupić to co jest możliwe. Mam 4x4 wersja Style z pakietem Comfort plus Blind Spot Detect plus Rear Traffic Alert.c#Hunter pisze: ↑24 mar 2019, 9:38tzn, z tym Lane Assist to jest tak że musisz mieć odpowiednią kamere na lusterkiem bo montowane sa dwa rodzaje. Domyślnie jest ta co się nie nadaje. Musi być albo LA albo rozpoznawanie znaków zamówione by dali lepszą kamerę. Ja brałem pakiet comfort dla style to dołożyłem znaki za 300pln i mam tą lepszą. Wtedy możesz aktywować LA ale nie ma wibracji co może być problemem bo to LA czasami się wyłącza bez zapowiedzi np. w ostrzejszym zakręcie (!!) i bez wibracji nie wiesz o tym... Wielu twierdzi że w serii tez nie ma wibratora i że wibracje robi serwo. Nawet znalazłem opcje by to aktywować o OBD11 ale to jest tak że samemu lepiej nie robić eksperymentów na aucie z gwarancją...
Z resztą dodatków podobnie, do drive mode select musisz mieć guzik na konsoli może w 4x4 jest i wtedy powinno się dąć. Park assist musisz mieć komplet czujników parkowania czyli z przodu z tyłu i po bokach (tego nie ma). Jak te dołożysz to spoko ale zazwyczaj nie ma kabli (trzeba by to sprawdzić). To wszystko jest do zrobienia ale jak nie ma fizycznych elementów to będzie drogo..
Aha, nie mam fizycznego przycisku dla DMS.
-
- Posty: 510
- Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Karoq Style 1.5TSI
Re: Pakiet Asystentów kierowcy
No to dupa ale w sumie to oprócz LA masz już wszystko co jest fajne. Dobrze że jest ten blind spot bo ten radar do wspomagania wyjeżdżania jest super.Brunet pisze: ↑24 mar 2019, 10:17 Problem w tym, że nie zamawiałem dodatków, gdyż nie zamawiałem auta tylko wziąłem taki jaki był w salonie (ekspozycja z salonu). Teraz chciałbym dokupić to co jest możliwe. Mam 4x4 wersja Style z pakietem Comfort plus Blind Spot Detect plus Rear Traffic Alert.
Aha, nie mam fizycznego przycisku dla DMS.
Re: Pakiet Asystentów kierowcy
Chcialem jeszcze zapytać Cię, co mialeś na myśli pisząc, że trzeba miec odpowidnią kamerę nad lusterkiem żeby odblokować LA. Jak można samemu sprawdzić jaką ma się kamerę?c#Hunter pisze: ↑24 mar 2019, 9:38tzn, z tym Lane Assist to jest tak że musisz mieć odpowiednią kamere na lusterkiem bo montowane sa dwa rodzaje. Domyślnie jest ta co się nie nadaje. Musi być albo LA albo rozpoznawanie znaków zamówione by dali lepszą kamerę. Ja brałem pakiet comfort dla style to dołożyłem znaki za 300pln i mam tą lepszą. Wtedy możesz aktywować LA ale nie ma wibracji co może być problemem bo to LA czasami się wyłącza bez zapowiedzi np. w ostrzejszym zakręcie (!!) i bez wibracji nie wiesz o tym... Wielu twierdzi że w serii tez nie ma wibratora i że wibracje robi serwo. Nawet znalazłem opcje by to aktywować o OBD11 ale to jest tak że samemu lepiej nie robić eksperymentów na aucie z gwarancją...
Z resztą dodatków podobnie, do drive mode select musisz mieć guzik na konsoli może w 4x4 jest i wtedy powinno się dąć. Park assist musisz mieć komplet czujników parkowania czyli z przodu z tyłu i po bokach (tego nie ma). Jak te dołożysz to spoko ale zazwyczaj nie ma kabli (trzeba by to sprawdzić). To wszystko jest do zrobienia ale jak nie ma fizycznych elementów to będzie drogo..
Pakiet Asystentów kierowcy
tak to wygladac#Hunter pisze:JA fabrycznie nie mam LA, jak masz to możesz napisać co masz w opcjach LA? Najlepiej jakbyś dał rade zrobić fotkę ekranu.. Jest tam tylko włączenie i prowadzenie adaptacyjne czy coś jeszcze?michjed pisze: ↑24 mar 2019, 10:01Jesteś pewien,że przy samoczynnym wyłączeniu LA masz wibracje ? Pytam bo u mnie ich nie ma. Kierownica wibruje gdy ostrzega blind spot detect przy zmianie pasaWtedy możesz aktywować LA ale nie ma wibracji co może być problemem bo to LA czasami się wyłącza bez zapowiedzi np. w ostrzejszym zakręcie (!!) i bez wibracji nie wiesz o tym...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
i dla innych widok kamer
Wpisując adaptacyjne prowadzenie po torze w google pierwszy temat z forum Seata Leon i wyglada, że nie ma wibracji
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Była srebrna Octavia II Fl Combi Style 1,4 TSI. Obecnie czarny Karoq Style 1,5 TSI+DSG i srebrna Fabia III Style 1,2 TSI+DSG
-
- Posty: 510
- Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Karoq Style 1.5TSI
Re: Pakiet Asystentów kierowcy
Hmm czyli wygląda na to że da radę odblokować LA w pełni funkcjonalnie jak jest ta kamera co na zdjęciach wyżej. Dzisiaj pierwszy raz poczułem coś jak wibracje przy zmianie pasa. W sumie nie wiem czemu ale jechałem za wolno na LA wiec to było od blind spota. To były takie krótkie szarpnięcia kierownicą raz w jedną raz w drugą stronę.
Btw: Dodatkowo można włączyć wybór siły z jaką LA walczy o utrzymanie na torze. Defaultowo jest średni i nie ma opcji zmiany. Można aktywować przez adaptacje obd11. W menu pojawia wybór tej siły.
Btw: Dodatkowo można włączyć wybór siły z jaką LA walczy o utrzymanie na torze. Defaultowo jest średni i nie ma opcji zmiany. Można aktywować przez adaptacje obd11. W menu pojawia wybór tej siły.