Już poprawione
Karoq vs inne auto
Re: Karoq vs inne auto
Pełny cennik nowego Forda Focusa w Polsce ma zostać opublikowany do końca czerwca br. Ciekawie wygląda silnik 1.5 (3-cylindry) w dwóch opcjach 150KM i 175KM. Jeśli cena z porównywalnym wyposażeniem będzie niższa od Karoqa o 10 tys. to trzeba będzie zastanowić się, co kupić.
Re: Karoq vs inne auto
Za chwilę zrobią silnik 2 cylindrowy, 2 litrowy, 200KM i to będzie chicior.
Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały
Re: Karoq vs inne auto
Półlitrowy cylinder nie wygląda źle vs. cylinder 0,375 L w Karoqu 1.5TSI. Fajnie powinien "grać" taki silnik w Focusie.
Im większa pojemność cylindra tym lepiej, nawet jeśli to tylko R3. Trzeba poczekać jak to będzie jeździć w realu.
Te papierowe silniki VAGa zaczynają mnie jednak przerażać. Dzisięciu lat raczej taki silnik nie wytrzyma, jak niektóre po 11 km rozsypują się. Takie przypadki pokazują prawdziwą jakość i trwałość technologii Volkswagena, wytrzymać gwarancję i na złom.
Re: Karoq vs inne auto
Taka motoryzacja teraz. Dlatego uznałem że taniej będzie wziąć auto w leasing na czas trwania gwarancji a potem oddać kluczyki. Perspektywa naprawiania tego potem nie napawa optymizmem.
Re: Karoq vs inne auto
Nie popadajmy w jakieś skrajności Przypadek akurat tego silnika jeszcze nie został do końca wyjaśniony, ale już "wiadomo" że są one papierowe? Nic, że inni ludzie nimi normalnie jeźdżą, bo to przecież tylko cud i oznaka tego że wyjątki potwierdzają regułę? Dajesz przykład Forda? Sam takim jeżdżę i wiem, że ecobosty potrafią żłopać olej na potęgę, a na forum klubowym jest cały wątek dotyczący ich awaryjności. Wymiana silnika w ASO z przebiegiem 60 tys. w wyniku przegrzania? Żaden problem, dla nich to norma (gorzej jak już po gwarancji). Padające sprzęgła czy turbiny po 30 tys. km? Wina eksploatacji. Ubytek płynu chłodzenia, wydmuchiwanie uszczelek itd.? Trzeba było sprawdzać poziom przed każdym odpaleniem. Bardziej szczegółowo? W zeszłym roku jeden facet opisywał jak mu się taki silnik zatarł jeszcze przed pierwszym przeglądem bo mimo dolewek zg. z instrukcją po 0,5l w trasie zabrakło oleju i zarówno serwis jak i Ford stwierdzili, że zużycie było zgodne z normami (czyli łącznie do 10l na 10 tys.) i to jego wina bo nie wezwał lawety. Żeby było zabawniej sami też tym autem jeździli już po zgłoszeniu, bo chcieli zobaczyć co jest z tym silnikiem, a nawet nie zweryfikowali poziomu oleju o lawecie nie wspominając. I co mu po tym, że takie wspaniałe te silniki, jak został z nadwoziem bez niego? Dlatego w kółko i beznamiętnie tłumaczę, że nie ma czegoś takiego jak "jakość" VAG, Volvo, Toyoty, Mazdy, BMW, itd. Samochód dzisiaj to jest produkt jak każdy inny i zarówno tani może być dobry, a drogi szybko się popsuć jak i odwrotnie. Jeżeli natomiast dyskutować czysto teoretycznie to według mnie wyciskanie z 3-ech cylindrów 175KM to porażka względem mitycznej żywotności i w kontekście "papierowych" TSI takie motory należałoby określać mianem "z waty". Jeżeli więc ktoś obawiałby się TSI, nie powinien nawet brać pod uwagę tych EB bo to tak jakby ze względu na lęk wysokości nie skoczyć na bungee, ale rozważać skok ze spadochronem
Re: Karoq vs inne auto
Cylindry o pojemności 500 ccm każdy to nie jest przecież nic dziwnego mało to jest/było 2-litrowych 4-cylindrowców na rynku? A Mazda 6 i jej 4-cylindrowe 2,5l (625 ccm na cylinder)? Nie będę już nawet podawał większych silników, chociaż aż kusi przykład Vipera, gdzie jest 10 cylindrów i 8,4 litra pojemności (czyli jakby nie liczyć 840 ccm na cylinder). Naprawdę nie ma się co tego bać.
Jeśli chodzi o silniki rozsypujące się po 11 km, to jak na razie kojarzę jeden taki przypadek, który jak dla mnie może być potwierdzeniem reguły o niezawodności. Z drugiej strony mogę pokazać przykłady tych silników, które zrobiły po kilkaset tysięcy km.
Oczywistym jest, że nie możemy spodziewać się wytrzymałości takiej jak w Mercedesach W123, gdzie pierwszy remont silnika był planowany na 1.000.000 km, a do naprawy tylnego dyferencjału nie było nawet procedury, bo nikt nie zakładał, że może się w ogóle zepsuć, ale nie tragizujmy, że silniki TSI z założenia nie wytrzymają 3 lat normalnego użytkowania..
Jeśli chodzi o silniki rozsypujące się po 11 km, to jak na razie kojarzę jeden taki przypadek, który jak dla mnie może być potwierdzeniem reguły o niezawodności. Z drugiej strony mogę pokazać przykłady tych silników, które zrobiły po kilkaset tysięcy km.
Oczywistym jest, że nie możemy spodziewać się wytrzymałości takiej jak w Mercedesach W123, gdzie pierwszy remont silnika był planowany na 1.000.000 km, a do naprawy tylnego dyferencjału nie było nawet procedury, bo nikt nie zakładał, że może się w ogóle zepsuć, ale nie tragizujmy, że silniki TSI z założenia nie wytrzymają 3 lat normalnego użytkowania..
Szukasz auta dla siebie? Zadzwoń, wynegocjujemy dobry rabat
608-870-520
Nie lubisz dzwonić? Pisz śmiało
608-870-520
Nie lubisz dzwonić? Pisz śmiało
Re: Karoq vs inne auto
Focus Activ dopiero w przyszlym roku (nie ma go w polskich katalogach/cennikach).
W salonach same wersje "Trend", z "paskudnym" (subiektywne) plastikowym wnętrzem.
W salonach same wersje "Trend", z "paskudnym" (subiektywne) plastikowym wnętrzem.
Re: Karoq vs inne auto
Może coś z klasy premium
Dokąd zmierza ta motoryzacja. Okazuje się, że klasa ekonomiczna ma dzisiaj lepsze materiały niż klasa premium.
Nowa Honda CR-V
Dokąd zmierza ta motoryzacja. Okazuje się, że klasa ekonomiczna ma dzisiaj lepsze materiały niż klasa premium.
Nowa Honda CR-V
-
- Posty: 544
- Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
- Lokalizacja: Europa
- Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7
Re: Karoq vs inne auto
Wszystko zależy od marki
Niestety Honda zawsze pozostanie Hondą
Ja czekam z niecierpliwością na premierę i ceny nowego Audi Q3
Klasa sama w sobie
Niestety Honda zawsze pozostanie Hondą
Ja czekam z niecierpliwością na premierę i ceny nowego Audi Q3
Klasa sama w sobie