Karoq vs inne auto
-
- Posty: 510
- Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Karoq Style 1.5TSI
Re: Karoq vs inne auto
Ostatni widziałem podniesionego Leona i ciekawie wyglądał. Ze względu na silniki nie kupie już jednak nic od VAG w najbliższym czasie. Za duże ryzyko i nie poważne podejście firmy.
-
- Posty: 544
- Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
- Lokalizacja: Europa
- Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7
Re: Karoq vs inne auto
Zgadza się bo Kia XCeed ma tylko 149cm wysokości i niestety z tył jest dużo mniej miejsca niż w Skodzie Karoq
XCeed to lekko podwyższony kompakt nie mający nic wspólnego z suvem
Cenowo ta nowa Kia też jest zbyt droga
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2019, 12:06 przez mans, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 544
- Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
- Lokalizacja: Europa
- Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7
Re: Karoq vs inne auto
Najbardziej pewnym obecniem silnikiem od VAG jeśli chodzi o benzynę
to tylko 2.0 TSI bo 1.5 TSI to jedna wielka niewiadoma
Generalnie to ciężkie czasy nadchodzą jeśli chodzi o inne marki i jakieś sprawdzone i niezawodne silniki bo np. w takim Fordzie,Peugeot,Renault czy Oplu wszystko w benzynie jest dzisiaj 3 cylindrowe
W tym segmencie co Karoq z silnikami R4 to zostaje praktycznie tylko Kia Sportage i Hyundai Tucson
Jest jeszcze Mazda CX5 z technologią Skyactive ale cenowo to kosmos
Re: Karoq vs inne auto
Straszna różnica 10 cm. Przy czym to akurat pozytyw. Dzięki temu, że jest niższy będzie bardziej stabilny na drodze. Karoq jest odrobinę za wysoki. Ceną za to jest brak stabilności przy wyższych prędkościach. Karoqiem niestety buja po całej szerokości. To w Karoqu bardzo mi się nie podoba.
-
- Posty: 544
- Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
- Lokalizacja: Europa
- Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7
Re: Karoq vs inne auto
Karoq jest taki jaki powinien być na wysokość suv a ze swoimi 160 cm wysokości i tak nie góruje w tym segmencie bo Tiguan ma 167cm wysokości a Kia Sportage i Hyundai Tucson po 165 cm
Co do braku stabilności to wiadomo, że suv nigdy nie będzie tak stabilny w prowadzeniu np. jadąc po autostradzie 140km/h w porównaniu ze zwykłym kompaktem ,który ma tylko 145cm wysokości i o wiele niższe opory powietrza.
Dlatego gdybym potrzebował typowego połykacza autostrad to kupiłbym sobie zdecydowanie Skodę Superb i cieszył się ciszą i pewnym prowadzeniem nawet przy wietrznej pogodzie
Ja celowo wybrałem suva bo wygodne wsiadanie i wysiadanie są dla mnie najważniejsze a komfort podróżowania i widoczność w mieście nieporównywalnie lepsza od typowych aut kompaktowych do których trzeba porządnie zgiąć się w pół przy codziennym użytkowaniu o gorszej widoczności nie wspominając.
Wracając do Karoqa to jezdziłem tym modelem wiele razy i powiem szczerze nie zauważyłem, żeby był on jakoś bardzo niestabilny przy dużych prędkościach czy żeby nim mocno bujało w zakrętach
Niektórzy rozpędzają go nawet 200km/h i widać, że Karoq jest dalej tym faktem kompletnie niewzruszony
i jest po prostu luzik
@Kraq z drugiej strony jak Karoq dla Ciebie jest zbyt miękki to Seat Ateca byłby wprost idealny bo jest on zestrojony zdecydowanie bardziej sportowo
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2019, 16:07 przez mans, łącznie zmieniany 1 raz.
- Andrew1962
- Posty: 372
- Rejestracja: 02 lis 2018, 9:41
- Samochód: Skoda Karoq Style 1.5
Re: Karoq vs inne auto
@mans
Dokładnie mam takie same odczucia i opinie. Miałem kompakty i limuzyny a że względu na upływający czas i siwiejące włosy wygoda wsiadania i wysiadania oraz pozycja za kierownicą jest dla mnie obecnie priorytetem to wybrałem SUVa Lata ścigania mam już za sobą, choć jeżdżąc jeszcze w zeszłym roku czarną Insignią fajnie było z uśmiechem oglądać światła hamulców kiedy szybko się zbliżałem we wstecznym lusterku Dla mnie Karoq jest obecnie szyty na miarę. A propos sprawdziłem chwilę jak ciągnie i powiem, że fajnie i zgodnie z tym co mówią dane techniczne
Wysłane z mojego moto g(7) power przy użyciu Tapatalka
Dokładnie mam takie same odczucia i opinie. Miałem kompakty i limuzyny a że względu na upływający czas i siwiejące włosy wygoda wsiadania i wysiadania oraz pozycja za kierownicą jest dla mnie obecnie priorytetem to wybrałem SUVa Lata ścigania mam już za sobą, choć jeżdżąc jeszcze w zeszłym roku czarną Insignią fajnie było z uśmiechem oglądać światła hamulców kiedy szybko się zbliżałem we wstecznym lusterku Dla mnie Karoq jest obecnie szyty na miarę. A propos sprawdziłem chwilę jak ciągnie i powiem, że fajnie i zgodnie z tym co mówią dane techniczne
Wysłane z mojego moto g(7) power przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 510
- Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Karoq Style 1.5TSI
Re: Karoq vs inne auto
1.3TCe od PSA to 4R i wszystko wskazuje na to że dużo lepsza konstrukcja od wynalazków VAG jak ten nieszczęsny 1.5TSI ... Francuzi ogólnie mocno poszli do przodu gdy Niemcy do tyłu.mans pisze: ↑10 wrz 2019, 12:04Najbardziej pewnym obecniem silnikiem od VAG jeśli chodzi o benzynę
to tylko 2.0 TSI bo 1.5 TSI to jedna wielka niewiadoma
Generalnie to ciężkie czasy nadchodzą jeśli chodzi o inne marki i jakieś sprawdzone i niezawodne silniki bo np. w takim Fordzie,Peugeot,Renault czy Oplu wszystko w benzynie jest dzisiaj 3 cylindrowe
W tym segmencie co Karoq z silnikami R4 to zostaje praktycznie tylko Kia Sportage i Hyundai Tucson
Jest jeszcze Mazda CX5 z technologią Skyactive ale cenowo to kosmos
-
- Posty: 544
- Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
- Lokalizacja: Europa
- Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7
Re: Karoq vs inne auto
@c#Hunter ten 1.3 TCe R4 o którym piszesz to też nowa konstrukcja Renault, która zadebiutowała w 2018 roku
i dopiero czas pokaże czy będzie to udany i bezawaryjny silnik
https://spidersweb.pl/autoblog/nowy-sil ... -mercedes/
Ja miałem na myśli nowe modele Peugeot 2008 czy 3008 ,które oferują tylko i aż trzy warianty trzycylindrowego, turbodoładowanego silnika 1.2 PureTech o mocach: 100, 130 i 155 KM (tylko w GT).
Co do tego ,że Francuzi mocno poszli do przodu to fakt niezaprzeczalny bo ich nowe modele są po prostu bardzo ładne
Przykładem tego jest nowy Peugeot 2008, który pewnie niezle namiesza na rynku w swojej klasie aut
Czy też nowy Renault Captur
Grupa VAG nie będzie miała wkrótce łatwego życia bo ich nowe modele wypadają dość przeciętnie
na tle innych europejskich marek
- Andrew1962
- Posty: 372
- Rejestracja: 02 lis 2018, 9:41
- Samochód: Skoda Karoq Style 1.5
Re: Karoq vs inne auto
Po jednym jedynym w swoim życiu Peugeocie (405) i brata (307 sw), któremu zresztą radziłem aby nie kupował (młodszy a nie posłuchał ) nigdy więcej tych francuskich wynalazków. I brat i ja mieliśmy swego czasu takie same doświadczenia: póki auta jeździły to jeździły ale jak się zaczęły problemy z elektroniką to wiele nerwów, zdrowia i $$$ nas kosztowały więc pozbyliśmy się ich z dużą ulgą Wiem, że przez te lata technologia i know how poszły do przodu ale to i tak nie zmieni mojego stosunku do tej konkretnej marki.
-
- Posty: 544
- Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
- Lokalizacja: Europa
- Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7
Re: Karoq vs inne auto
No tak ale w taki sposób można podejść do każdej marki bo ja kupiłem kiedyś nowego VW z niby niezawodnym silnikiem benzynowym 1.6 MPI 102KM i przy przebiegu 65 tys. km pękła stopka trzymająca wałek rozrządu w efekcie czego uszkodzeniu uległa głowicaAndrew1962 pisze: ↑11 wrz 2019, 5:21 Po jednym jedynym w swoim życiu Peugeocie (405) i brata (307 sw), któremu zresztą radziłem aby nie kupował (młodszy a nie posłuchał ) nigdy więcej tych francuskich wynalazków. I brat i ja mieliśmy swego czasu takie same doświadczenia: póki auta jeździły to jeździły ale jak się zaczęły problemy z elektroniką to wiele nerwów, zdrowia i $$$ nas kosztowały więc pozbyliśmy się ich z dużą ulgą
Auto pojechało na lawecie do autoryzowanej stacji obsługi i wzbudziło wśród mechaników VW niemałą sensację
Mój bliski sąsiad użytkował przez 10 lat Renault Lagunę ,ten sam model który okrzyknięto "królową lawet"
Przejechał nią po całej Europie prawie 200tys.km i co i nic bo jezdzi nią obecnie dalej jego syn
Mam także przypadek we własnej rodzinie z flagowym BMW 7 ,które od nowości psuło się na potęgę w efekcie czego po dwóch latach zostało sprzedane
Generalnie jeżeli dzisiaj kupujemy nowe auto z salonu i czy to będzie BMW,VW,Skoda,Renault czy Peugeot to pierwsze 5 lat jeżdżenia będzie pewnie bezawaryjne natomiast kolejni właściciele muszą się już niestety liczyć z potencjalnymi problemami
Dzisiaj ten jeden wielki motoryzacyjny "szmelc" niezależnie od marki i ceny ma się po prostu sprzedawać
Tak było jest i będzie
No ale jak to mówią najgorsze są stereotypy i dlatego nie należy nigdy całkowicie skreślać danej marki
bo nowy model może nas zawsze pozytywnie czymś zaskoczyć
Producenci aut liczą dzisiaj każdego przysłowiowego $ a najlepszym tego przykładem są rozpoczynające się właśnie,
targi motoryzacyjne we Frankfurcie i olbrzymia absencja wielu dużych marek
Kiedyś takie podejście byłoby nie do pomyślenia