Tsi czy Tdi

Wszelkie dyskusje związane z zakupieniem Karoqa
elber_2004
Posty: 2
Rejestracja: 03 sty 2019, 19:52
Samochód: SKODA Karoq 1.6 TDI 4x2 Style DSG

Re: Tsi czy Tdi

Post autor: elber_2004 »

Witam,
Czy znajde gdzieś plan serwisowy z poszczególnym serwisem dla danego przebiegu Karoqa Diesel 1,6 TDI DSG? Lub coś w stylu przeowdnika SKODY, ktory mowi o przeiwdywanej żywotnosci danego podzespołu auta? Pytałem o to kilka razy w salonie ale nie otrzymałem żadnej informacji, pomimo iż zamówiłem już Karoqa i czekam na produkcje samochodu.



Sponsor

Re: Tsi czy Tdi

Sponsor


Awatar użytkownika
User karoq
Posty: 213
Rejestracja: 09 wrz 2018, 14:00
Samochód: Karoq 2.0 Tdi. Dsg. 4x4.style

Re: Tsi czy Tdi

Post autor: User karoq »

elber_2004 pisze:Witam,
Czy znajde gdzieś plan serwisowy z poszczególnym serwisem dla danego przebiegu Karoqa Diesel 1,6 TDI DSG? Lub coś w stylu przeowdnika SKODY, ktory mowi o przeiwdywanej żywotnosci danego podzespołu auta? Pytałem o to kilka razy w salonie ale nie otrzymałem żadnej informacji, pomimo iż zamówiłem już Karoqa i czekam na produkcje samochodu.
W tych czasach takich rzeczy nie udostępniają , kiedys dostawal klient ile silnik ma wytrzymac i inne podobne teraz wszystko jest utrzymane w tajemnicy wtedy jest furtka dla producenta Pozdrawiam

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


elber_2004
Posty: 2
Rejestracja: 03 sty 2019, 19:52
Samochód: SKODA Karoq 1.6 TDI 4x2 Style DSG

Re: Tsi czy Tdi

Post autor: elber_2004 »

Dzięki, tak myslalem bo na kazde moje pytanie było albo milczenie (mailowo) albo wicie sie i gadanie ze wszystko wytrzyma spokojnie 250tys km...

No lipa w takim razie pozostaje mi przeszukac internet apropo konstrukcji tego diesla.

Mam tylko pytanko, powiedzieli mi ze ta skrzynia DSG jest "suchą skrzynią: czyli bez wymiany oleju, czy to prawda???

c#Hunter
Posty: 510
Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Karoq Style 1.5TSI

Re: Tsi czy Tdi

Post autor: c#Hunter »

elber_2004 pisze: 05 sty 2019, 23:05 Dzięki, tak myslalem bo na kazde moje pytanie było albo milczenie (mailowo) albo wicie sie i gadanie ze wszystko wytrzyma spokojnie 250tys km...

No lipa w takim razie pozostaje mi przeszukac internet apropo konstrukcji tego diesla.

Mam tylko pytanko, powiedzieli mi ze ta skrzynia DSG jest "suchą skrzynią: czyli bez wymiany oleju, czy to prawda???
Tak, ale ten olej warto wymieniać. Chodzi o takie jakby przepłukanie tej skrzyni co może usunąć jakieś drobne opiłki itp. Co do tej skrzyni to chyba nikomu nie wytrzymała 200k km. Statystycznie wymaga remontu po 150k km. Jak ktoś pisze że ma ponad 200k na DSG to pewnie ma mokrą skrzynie.

mans
Posty: 544
Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
Lokalizacja: Europa
Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7

Re: Tsi czy Tdi

Post autor: mans »

Postanowiłem założyć osobny wątek dla skrzyni DSG7 DQ200 bo temat jest bardzo ciekawy ;)

viewtopic.php?f=14&t=426&p=4051#p4051

Jankowski
Posty: 31
Rejestracja: 04 gru 2018, 23:11
Samochód: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG

Re: Tsi czy Tdi

Post autor: Jankowski »

Czy tylko mam takie wrażenie ,że wokół filtra GPF w silniku TSI panuje u producenta dziwne milczenie.Skoda i koncern VW "z pewną taką nieśmiałością o tym wspaniałym wynalazku wspominają".Rozkminka VIN na ruskich stronach nic takiego jak GPF nie wykazuje, a jest on we wszystkich modelach TSI chyba od września.Skoda też jakoś szczególnie nie wybija tej informacji ,a i dziennikarze motoryzacyjni nie ciągną tematu.Oczywiście okres użytkowania jest za krótki do jednoznacznych ocen choć niby ze względu na wyższe temperatury spalania niż w TDI ma być super.Warto chyba stawiać pytania dotyczące GPF w silniku TSI:
-co w wypadku zatkania filtra,cofa paliwo do miski olejowej czy nie
-czy zatkanie filtra jest jakoś sygnalizowane
-czy "wujek dobra rada" też zaleca w korkach wielkomiejskich jazdę 15-20 min z prędkością 100km/h jak w TDI
-trawałość tego ustrojstwa oraz czy zachodzą jakieś procesy wypalania czy nie
Milczenie wokół tych spraw może być jeszcze większą "aferą" niż oprogramowanie testowe obniżające emisję spalin w koncernie VW

mans
Posty: 544
Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
Lokalizacja: Europa
Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7

Re: Tsi czy Tdi

Post autor: mans »

Filtr GPF w silniku benzynowym to nie to samo co filtr DPF w silnikach Diesla ;)
Media zrobiły więcej szumu na jego temat niż to wszystko było warte.
Cyt...
"Filtry cząstek stałych do silników benzynowych, określane czasami skrótem GPF (Gasoline Particle Filter), różnią się od tych stosowanych w dieslach. Mniejsze wielkości cząsteczek sadzy wymagają stosowania gęstszego sita. Jednocześnie wyższe temperatury spalania znacznie upraszczają proces wypalania sadzy. Nie ma konieczności stosowania żadnych dodatkowych elementów wyposażenia, typu piątego wtryskiwacza czy układu dawkowania płynów wspomagających wypalanie. W przypadku jednostek benzynowych nie powinno więc być żadnych problemów z pracą układu chociażby w jeździe miejskiej."

Czytaj więcej na https://magazynauto.interia.pl/porady/e ... ign=chrome


Moim zdaniem na dzień dzisiejszy nie ma się czym przejmować tylko jezdzić :?
A czas pokaże czy będą w przyszłości jakieś problemy z GPF ;)

c#Hunter
Posty: 510
Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Karoq Style 1.5TSI

Re: Tsi czy Tdi

Post autor: c#Hunter »

Trzeba też wziąć pod uwagę, że ilość sadzy produkowanej przez silniki TSI to jest ułamek tego co wydostaje się z diesla... Największą zagadka dla mnie to po co oni w ogóle to tam wsadzają. Ogólnie to normy emisji spalin dla silników benzynowych są bardzo wyśrubowane w porównaniu do diesla. Nie zapomnę jak trzy lata temu zaczęli na mojej stacji sprawdzać spaliny. Przede mną był jakiś nie stary diesel chyba sportage i pięknie sobie dymił, nikt mu nic nie mierzył. Wjechałem swoją benzyną i odrazu sonda w rure :E. Pytam czemu tamtemu nie mierzyli a mechanik że dieslom się nie mierzy :E

Jankowski
Posty: 31
Rejestracja: 04 gru 2018, 23:11
Samochód: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG

Re: Tsi czy Tdi

Post autor: Jankowski »

Nie bez znaczenia są miliony wydane na projektowanie nowoczesnych silników TDI .Po wprowadzeniu DPF tak radykalnie spadła sprzedaż diesla, że trzeba to jakoś nadrobić przez zniechęcanie do benzyny.Tak więc pieczenie dwóch a nawet trzech pieczeni na jednym rożnie.Fatalny wizerunek i odszkodowania koncernu przykrywamy nową inicjatywą ekologiczną i przy okazji zwiększamy udział diesla w rynku

ODPOWIEDZ