Tsi czy Tdi
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 03 sty 2019, 19:52
- Samochód: SKODA Karoq 1.6 TDI 4x2 Style DSG
Re: Tsi czy Tdi
Witam,
Czy znajde gdzieś plan serwisowy z poszczególnym serwisem dla danego przebiegu Karoqa Diesel 1,6 TDI DSG? Lub coś w stylu przeowdnika SKODY, ktory mowi o przeiwdywanej żywotnosci danego podzespołu auta? Pytałem o to kilka razy w salonie ale nie otrzymałem żadnej informacji, pomimo iż zamówiłem już Karoqa i czekam na produkcje samochodu.
Czy znajde gdzieś plan serwisowy z poszczególnym serwisem dla danego przebiegu Karoqa Diesel 1,6 TDI DSG? Lub coś w stylu przeowdnika SKODY, ktory mowi o przeiwdywanej żywotnosci danego podzespołu auta? Pytałem o to kilka razy w salonie ale nie otrzymałem żadnej informacji, pomimo iż zamówiłem już Karoqa i czekam na produkcje samochodu.
- User karoq
- Posty: 213
- Rejestracja: 09 wrz 2018, 14:00
- Samochód: Karoq 2.0 Tdi. Dsg. 4x4.style
Re: Tsi czy Tdi
W tych czasach takich rzeczy nie udostępniają , kiedys dostawal klient ile silnik ma wytrzymac i inne podobne teraz wszystko jest utrzymane w tajemnicy wtedy jest furtka dla producenta Pozdrawiamelber_2004 pisze:Witam,
Czy znajde gdzieś plan serwisowy z poszczególnym serwisem dla danego przebiegu Karoqa Diesel 1,6 TDI DSG? Lub coś w stylu przeowdnika SKODY, ktory mowi o przeiwdywanej żywotnosci danego podzespołu auta? Pytałem o to kilka razy w salonie ale nie otrzymałem żadnej informacji, pomimo iż zamówiłem już Karoqa i czekam na produkcje samochodu.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 03 sty 2019, 19:52
- Samochód: SKODA Karoq 1.6 TDI 4x2 Style DSG
Re: Tsi czy Tdi
Dzięki, tak myslalem bo na kazde moje pytanie było albo milczenie (mailowo) albo wicie sie i gadanie ze wszystko wytrzyma spokojnie 250tys km...
No lipa w takim razie pozostaje mi przeszukac internet apropo konstrukcji tego diesla.
Mam tylko pytanko, powiedzieli mi ze ta skrzynia DSG jest "suchą skrzynią: czyli bez wymiany oleju, czy to prawda???
No lipa w takim razie pozostaje mi przeszukac internet apropo konstrukcji tego diesla.
Mam tylko pytanko, powiedzieli mi ze ta skrzynia DSG jest "suchą skrzynią: czyli bez wymiany oleju, czy to prawda???
-
- Posty: 510
- Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Karoq Style 1.5TSI
Re: Tsi czy Tdi
Tak, ale ten olej warto wymieniać. Chodzi o takie jakby przepłukanie tej skrzyni co może usunąć jakieś drobne opiłki itp. Co do tej skrzyni to chyba nikomu nie wytrzymała 200k km. Statystycznie wymaga remontu po 150k km. Jak ktoś pisze że ma ponad 200k na DSG to pewnie ma mokrą skrzynie.elber_2004 pisze: ↑05 sty 2019, 23:05 Dzięki, tak myslalem bo na kazde moje pytanie było albo milczenie (mailowo) albo wicie sie i gadanie ze wszystko wytrzyma spokojnie 250tys km...
No lipa w takim razie pozostaje mi przeszukac internet apropo konstrukcji tego diesla.
Mam tylko pytanko, powiedzieli mi ze ta skrzynia DSG jest "suchą skrzynią: czyli bez wymiany oleju, czy to prawda???
-
- Posty: 544
- Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
- Lokalizacja: Europa
- Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7
Re: Tsi czy Tdi
Postanowiłem założyć osobny wątek dla skrzyni DSG7 DQ200 bo temat jest bardzo ciekawy
viewtopic.php?f=14&t=426&p=4051#p4051
viewtopic.php?f=14&t=426&p=4051#p4051
Re: Tsi czy Tdi
Czy tylko mam takie wrażenie ,że wokół filtra GPF w silniku TSI panuje u producenta dziwne milczenie.Skoda i koncern VW "z pewną taką nieśmiałością o tym wspaniałym wynalazku wspominają".Rozkminka VIN na ruskich stronach nic takiego jak GPF nie wykazuje, a jest on we wszystkich modelach TSI chyba od września.Skoda też jakoś szczególnie nie wybija tej informacji ,a i dziennikarze motoryzacyjni nie ciągną tematu.Oczywiście okres użytkowania jest za krótki do jednoznacznych ocen choć niby ze względu na wyższe temperatury spalania niż w TDI ma być super.Warto chyba stawiać pytania dotyczące GPF w silniku TSI:
-co w wypadku zatkania filtra,cofa paliwo do miski olejowej czy nie
-czy zatkanie filtra jest jakoś sygnalizowane
-czy "wujek dobra rada" też zaleca w korkach wielkomiejskich jazdę 15-20 min z prędkością 100km/h jak w TDI
-trawałość tego ustrojstwa oraz czy zachodzą jakieś procesy wypalania czy nie
Milczenie wokół tych spraw może być jeszcze większą "aferą" niż oprogramowanie testowe obniżające emisję spalin w koncernie VW
-co w wypadku zatkania filtra,cofa paliwo do miski olejowej czy nie
-czy zatkanie filtra jest jakoś sygnalizowane
-czy "wujek dobra rada" też zaleca w korkach wielkomiejskich jazdę 15-20 min z prędkością 100km/h jak w TDI
-trawałość tego ustrojstwa oraz czy zachodzą jakieś procesy wypalania czy nie
Milczenie wokół tych spraw może być jeszcze większą "aferą" niż oprogramowanie testowe obniżające emisję spalin w koncernie VW
-
- Posty: 544
- Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
- Lokalizacja: Europa
- Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7
Re: Tsi czy Tdi
Filtr GPF w silniku benzynowym to nie to samo co filtr DPF w silnikach Diesla
Media zrobiły więcej szumu na jego temat niż to wszystko było warte.
Cyt...
"Filtry cząstek stałych do silników benzynowych, określane czasami skrótem GPF (Gasoline Particle Filter), różnią się od tych stosowanych w dieslach. Mniejsze wielkości cząsteczek sadzy wymagają stosowania gęstszego sita. Jednocześnie wyższe temperatury spalania znacznie upraszczają proces wypalania sadzy. Nie ma konieczności stosowania żadnych dodatkowych elementów wyposażenia, typu piątego wtryskiwacza czy układu dawkowania płynów wspomagających wypalanie. W przypadku jednostek benzynowych nie powinno więc być żadnych problemów z pracą układu chociażby w jeździe miejskiej."
Czytaj więcej na https://magazynauto.interia.pl/porady/e ... ign=chrome
Moim zdaniem na dzień dzisiejszy nie ma się czym przejmować tylko jezdzić
A czas pokaże czy będą w przyszłości jakieś problemy z GPF
Media zrobiły więcej szumu na jego temat niż to wszystko było warte.
Cyt...
"Filtry cząstek stałych do silników benzynowych, określane czasami skrótem GPF (Gasoline Particle Filter), różnią się od tych stosowanych w dieslach. Mniejsze wielkości cząsteczek sadzy wymagają stosowania gęstszego sita. Jednocześnie wyższe temperatury spalania znacznie upraszczają proces wypalania sadzy. Nie ma konieczności stosowania żadnych dodatkowych elementów wyposażenia, typu piątego wtryskiwacza czy układu dawkowania płynów wspomagających wypalanie. W przypadku jednostek benzynowych nie powinno więc być żadnych problemów z pracą układu chociażby w jeździe miejskiej."
Czytaj więcej na https://magazynauto.interia.pl/porady/e ... ign=chrome
Moim zdaniem na dzień dzisiejszy nie ma się czym przejmować tylko jezdzić
A czas pokaże czy będą w przyszłości jakieś problemy z GPF
-
- Posty: 510
- Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Karoq Style 1.5TSI
Re: Tsi czy Tdi
Trzeba też wziąć pod uwagę, że ilość sadzy produkowanej przez silniki TSI to jest ułamek tego co wydostaje się z diesla... Największą zagadka dla mnie to po co oni w ogóle to tam wsadzają. Ogólnie to normy emisji spalin dla silników benzynowych są bardzo wyśrubowane w porównaniu do diesla. Nie zapomnę jak trzy lata temu zaczęli na mojej stacji sprawdzać spaliny. Przede mną był jakiś nie stary diesel chyba sportage i pięknie sobie dymił, nikt mu nic nie mierzył. Wjechałem swoją benzyną i odrazu sonda w rure :E. Pytam czemu tamtemu nie mierzyli a mechanik że dieslom się nie mierzy :E
Re: Tsi czy Tdi
Nie bez znaczenia są miliony wydane na projektowanie nowoczesnych silników TDI .Po wprowadzeniu DPF tak radykalnie spadła sprzedaż diesla, że trzeba to jakoś nadrobić przez zniechęcanie do benzyny.Tak więc pieczenie dwóch a nawet trzech pieczeni na jednym rożnie.Fatalny wizerunek i odszkodowania koncernu przykrywamy nową inicjatywą ekologiczną i przy okazji zwiększamy udział diesla w rynku