Tsi czy Tdi
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 10 paź 2018, 9:29
- Samochód: Karoq Style 1.6
Re: Tsi czy Tdi
Technologia ciągle idzie do przodu, to że obecnie jest nagonka na diesel to w sumie nic nowego.
Ostatnio czytałem artykuł na temat silników mazdy który jest benzynowy ale działa na zasadzie diesel
http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/art ... iesel.html
Ostatnio czytałem artykuł na temat silników mazdy który jest benzynowy ale działa na zasadzie diesel
http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/art ... iesel.html
A po 2 naciąga inwazja elektryków. Tak, że wizja wielbłądów owszem jest realna ale raczej z innych względówSKYACTIV X jest pierwszym na świecie silnikiem benzynowym z zapłonem samoczynnym (do tej pory zastosowanie miał tylko w dieslu), w którym zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej następuje pod wpływem kompresji w cylindrze - ogłosiła Mazda.
W opracowanej przez japońską markę metodzie spalania - tzw. zapłon samoczynny sterowany iskrowo (Spark Controlled Compression Ignition) - rozwiązano dwa problemy, które utrudniały wprowadzenie do seryjnej produkcji silników benzynowych o zapłonie samoczynnym: maksymalizację strefy, w której zapłon samoczynny jest możliwy oraz osiągnięcie płynnego przejścia między zapłonem pod wpływem sprężania a zapłonem iskrowym.
Re: Tsi czy Tdi
.....Nigdy więcej diesla - powiedziałem kilka lat temu i dzisiaj odbieram 2.0tdi.
Miał być silnik 1.5 (auto demonstracyjne w dobrej cenie w pasującej mi konfiguracji) a będzie to co będzie w cenie trochę wyższej, brzydszym kolorze (to tylko moja opinia), jasna tapicerka i ....tdi
Jeśli chodzi o DSG to trzeba pamiętać o wymianie oleju. 60 tyś. km to przebieg po którym takiej wymiany należy dokonać, najlepiej wymienić takowy w całości (wymiana dynamiczna), ale jak wymieni się w sposób tradycyjny tragedii nie będzie.
W DSG z suchym sprzęgłem jest inny problem. VW założył, że takie sprzęgło wytrzyma 100-120tyś km i nie byłoby tragedii gdyby nie koszty wymiany i jakości wykonania usługi. Jest to dosyć skomplikowane i wymaga specjalnego zestawu narzędzi. Nie piszę tego żeby straszyć tylko żeby w razie czego nie powierzać tego komuś kto nie ma o tym pojęcia. Ok. do 100tyś jeszcze kilka lat więc nie ma czym się przejmować.
1.5 tsi przejechałem ponad 300km i muszę wypowiedzieć się w samych superlatywach o tym silniku. W cyklu totalnie mieszanym (autostrada Katowice - Kraków, Kraków w niedzielę i z powrotem drogami lokalnymi) uzyskałem spalanie 5,4l z czterema osobami w samochodzie. Na A4 140-150, w mieście różnie ale 60km/h nie przekraczałem, poza miastem do 100 km/h i byłem w szoku. To mnie jeszcze bardziej przekonało do tego silnika. Oczywiście starałem się jak najwięcej jeździć na tempomacie, nawet w mieście. Zdaję sobie sprawę, że w tygodniu taki wynik jest nierealny. Jednak auto do testów dostałem tylko na weekend.
Miał być silnik 1.5 (auto demonstracyjne w dobrej cenie w pasującej mi konfiguracji) a będzie to co będzie w cenie trochę wyższej, brzydszym kolorze (to tylko moja opinia), jasna tapicerka i ....tdi
Jeśli chodzi o DSG to trzeba pamiętać o wymianie oleju. 60 tyś. km to przebieg po którym takiej wymiany należy dokonać, najlepiej wymienić takowy w całości (wymiana dynamiczna), ale jak wymieni się w sposób tradycyjny tragedii nie będzie.
W DSG z suchym sprzęgłem jest inny problem. VW założył, że takie sprzęgło wytrzyma 100-120tyś km i nie byłoby tragedii gdyby nie koszty wymiany i jakości wykonania usługi. Jest to dosyć skomplikowane i wymaga specjalnego zestawu narzędzi. Nie piszę tego żeby straszyć tylko żeby w razie czego nie powierzać tego komuś kto nie ma o tym pojęcia. Ok. do 100tyś jeszcze kilka lat więc nie ma czym się przejmować.
1.5 tsi przejechałem ponad 300km i muszę wypowiedzieć się w samych superlatywach o tym silniku. W cyklu totalnie mieszanym (autostrada Katowice - Kraków, Kraków w niedzielę i z powrotem drogami lokalnymi) uzyskałem spalanie 5,4l z czterema osobami w samochodzie. Na A4 140-150, w mieście różnie ale 60km/h nie przekraczałem, poza miastem do 100 km/h i byłem w szoku. To mnie jeszcze bardziej przekonało do tego silnika. Oczywiście starałem się jak najwięcej jeździć na tempomacie, nawet w mieście. Zdaję sobie sprawę, że w tygodniu taki wynik jest nierealny. Jednak auto do testów dostałem tylko na weekend.
Re: Tsi czy Tdi
To 1.5 było w manualu? 5,4 L/100 z czterema osobami na pokładzie? Ja w jedną osobę tylko po drogach lokalnych średnia prędkość 60km/h, przy bardzo spokojnej jeździe, nie jestem w stanie zejść poniżej 6 L, przeciętnie 6,5 L. Spalanie długookresowe z całego dotychczasowego przebiegu z dystrybutora to 7,2 L (komputer pokazuje 7,0 L). Natomiast w mieście masakra do 10 L. Najgorsze są krótkie odcinki w mieście (3-5km), komputer pokazuje wtedy grubo powyżej 10 L. Ostatnio widziałem na mieście Tiguana 2.0TSI i komputer pokazywał mu średnie spalanie 9,1 L (domyślam się, że to spalanie z miasta).robert004 pisze: ↑02 lis 2018, 5:59 .....Nigdy więcej diesla - powiedziałem kilka lat temu i dzisiaj odbieram 2.0tdi.
Miał być silnik 1.5 (auto demonstracyjne w dobrej cenie w pasującej mi konfiguracji) a będzie to co będzie w cenie trochę wyższej, brzydszym kolorze (to tylko moja opinia), jasna tapicerka i ....tdi
Jeśli chodzi o DSG to trzeba pamiętać o wymianie oleju. 60 tyś. km to przebieg po którym takiej wymiany należy dokonać, najlepiej wymienić takowy w całości (wymiana dynamiczna), ale jak wymieni się w sposób tradycyjny tragedii nie będzie.
W DSG z suchym sprzęgłem jest inny problem. VW założył, że takie sprzęgło wytrzyma 100-120tyś km i nie byłoby tragedii gdyby nie koszty wymiany i jakości wykonania usługi. Jest to dosyć skomplikowane i wymaga specjalnego zestawu narzędzi. Nie piszę tego żeby straszyć tylko żeby w razie czego nie powierzać tego komuś kto nie ma o tym pojęcia. Ok. do 100tyś jeszcze kilka lat więc nie ma czym się przejmować.
1.5 tsi przejechałem ponad 300km i muszę wypowiedzieć się w samych superlatywach o tym silniku. W cyklu totalnie mieszanym (autostrada Katowice - Kraków, Kraków w niedzielę i z powrotem drogami lokalnymi) uzyskałem spalanie 5,4l z czterema osobami w samochodzie. Na A4 140-150, w mieście różnie ale 60km/h nie przekraczałem, poza miastem do 100 km/h i byłem w szoku. To mnie jeszcze bardziej przekonało do tego silnika. Oczywiście starałem się jak najwięcej jeździć na tempomacie, nawet w mieście. Zdaję sobie sprawę, że w tygodniu taki wynik jest nierealny. Jednak auto do testów dostałem tylko na weekend.
- User karoq
- Posty: 213
- Rejestracja: 09 wrz 2018, 14:00
- Samochód: Karoq 2.0 Tdi. Dsg. 4x4.style
Re: Tsi czy Tdi
jezeli chodz o spalanie niema co porownywac benzyne z dieslem .
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
- User karoq
- Posty: 213
- Rejestracja: 09 wrz 2018, 14:00
- Samochód: Karoq 2.0 Tdi. Dsg. 4x4.style
Re: Tsi czy Tdi
User karoq pisze:jezeli chodzi o spalanie niema co porownywac benzyne z dieslem .
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Re: Tsi czy Tdi
Kraq to było z DSG i zaznaczam wykorzystywałem tempomat nawet do jazdy po mieście. Wcześniej wyzerowałem wszystkie liczniki. Fakt że profil jazdy był ustawiony na ECO i byli wolniejsi ode mnie. W sumie ważna jest też płynność jazdy. Samochód najwięcej spala przy ruszaniu. Zobaczymy co potrafi tdi
Fajnie przyspiesza, trybu ECO nie włączam mam na NORMAL. Ciekawy jestem czy będzie to coś brało olej. Użytkownicy trochę na to narzekają.....
[/quote]
Fajnie przyspiesza, trybu ECO nie włączam mam na NORMAL. Ciekawy jestem czy będzie to coś brało olej. Użytkownicy trochę na to narzekają.....
[/quote]
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 10 paź 2018, 9:29
- Samochód: Karoq Style 1.6
Re: Tsi czy Tdi
silniki VW nie biorą oleju one tylko znaczą teren
-
- Posty: 510
- Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Karoq Style 1.5TSI
Re: Tsi czy Tdi
Rozmawiałem z mechanikiem od automatów i niestety wszystko co tu o DQ200 napisano potwierdził. Oczywiście nie używajcie w DSG trybu ECO bo obciąża dwumasę.
Re: Tsi czy Tdi
Także w manualu tryb ECO tylko na szybkich trasach (stały wysoki moment obrotowy). Na drogach lokalnych, gdzie często trzeba hamować i podjeżdżać pod wzniesienia, tryb ECO strasznie zamula silnik, brakuje momentu obrotowego i trzeba często redukować bieg. Generalnie do codziennej jazdy to tryb NORMAL lub SPORT. Lubię tryb SPORT, bo w tym trybie obroty są wyższe i tak gwałtowanie nie spadają po zmianie biegu.