Tsi czy Tdi

Wszelkie dyskusje związane z zakupieniem Karoqa
Rafiner
Posty: 54
Rejestracja: 21 wrz 2018, 22:44
Samochód: Kiedyś Fabia2, teraz Ateca 1.5tdi DSG

Re: Tsi czy Tdi

Post autor: Rafiner »

Wcześniej Europa zachodnia przejdzie na islam i na wielbłądach będą jeździć.



Sponsor

Re: Tsi czy Tdi

Sponsor


bogus5marcin
Posty: 15
Rejestracja: 10 paź 2018, 9:29
Samochód: Karoq Style 1.6

Re: Tsi czy Tdi

Post autor: bogus5marcin »

Technologia ciągle idzie do przodu, to że obecnie jest nagonka na diesel to w sumie nic nowego.
Ostatnio czytałem artykuł na temat silników mazdy który jest benzynowy ale działa na zasadzie diesel ;)
http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/art ... iesel.html
SKYACTIV X jest pierwszym na świecie silnikiem benzynowym z zapłonem samoczynnym (do tej pory zastosowanie miał tylko w dieslu), w którym zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej następuje pod wpływem kompresji w cylindrze - ogłosiła Mazda.

W opracowanej przez japońską markę metodzie spalania - tzw. zapłon samoczynny sterowany iskrowo (Spark Controlled Compression Ignition) - rozwiązano dwa problemy, które utrudniały wprowadzenie do seryjnej produkcji silników benzynowych o zapłonie samoczynnym: maksymalizację strefy, w której zapłon samoczynny jest możliwy oraz osiągnięcie płynnego przejścia między zapłonem pod wpływem sprężania a zapłonem iskrowym.
A po 2 naciąga inwazja elektryków. Tak, że wizja wielbłądów owszem jest realna ale raczej z innych względów :lol: :lol:

robert004
Posty: 25
Rejestracja: 02 lis 2018, 5:23
Samochód: Karoq 2.0tdi

Re: Tsi czy Tdi

Post autor: robert004 »

.....Nigdy więcej diesla - powiedziałem kilka lat temu i dzisiaj odbieram 2.0tdi.
Miał być silnik 1.5 (auto demonstracyjne w dobrej cenie w pasującej mi konfiguracji) a będzie to co będzie w cenie trochę wyższej, brzydszym kolorze (to tylko moja opinia), jasna tapicerka i ....tdi 🤔
Jeśli chodzi o DSG to trzeba pamiętać o wymianie oleju. 60 tyś. km to przebieg po którym takiej wymiany należy dokonać, najlepiej wymienić takowy w całości (wymiana dynamiczna), ale jak wymieni się w sposób tradycyjny tragedii nie będzie.
W DSG z suchym sprzęgłem jest inny problem. VW założył, że takie sprzęgło wytrzyma 100-120tyś km i nie byłoby tragedii gdyby nie koszty wymiany i jakości wykonania usługi. Jest to dosyć skomplikowane i wymaga specjalnego zestawu narzędzi. Nie piszę tego żeby straszyć tylko żeby w razie czego nie powierzać tego komuś kto nie ma o tym pojęcia. Ok. do 100tyś jeszcze kilka lat więc nie ma czym się przejmować.
1.5 tsi przejechałem ponad 300km i muszę wypowiedzieć się w samych superlatywach o tym silniku. W cyklu totalnie mieszanym (autostrada Katowice - Kraków, Kraków w niedzielę i z powrotem drogami lokalnymi) uzyskałem spalanie 5,4l z czterema osobami w samochodzie. Na A4 140-150, w mieście różnie ale 60km/h nie przekraczałem, poza miastem do 100 km/h i byłem w szoku. To mnie jeszcze bardziej przekonało do tego silnika. Oczywiście starałem się jak najwięcej jeździć na tempomacie, nawet w mieście. Zdaję sobie sprawę, że w tygodniu taki wynik jest nierealny. Jednak auto do testów dostałem tylko na weekend.

Kraq
Posty: 528
Rejestracja: 19 lis 2017, 13:33

Re: Tsi czy Tdi

Post autor: Kraq »

robert004 pisze: 02 lis 2018, 5:59 .....Nigdy więcej diesla - powiedziałem kilka lat temu i dzisiaj odbieram 2.0tdi.
Miał być silnik 1.5 (auto demonstracyjne w dobrej cenie w pasującej mi konfiguracji) a będzie to co będzie w cenie trochę wyższej, brzydszym kolorze (to tylko moja opinia), jasna tapicerka i ....tdi 🤔
Jeśli chodzi o DSG to trzeba pamiętać o wymianie oleju. 60 tyś. km to przebieg po którym takiej wymiany należy dokonać, najlepiej wymienić takowy w całości (wymiana dynamiczna), ale jak wymieni się w sposób tradycyjny tragedii nie będzie.
W DSG z suchym sprzęgłem jest inny problem. VW założył, że takie sprzęgło wytrzyma 100-120tyś km i nie byłoby tragedii gdyby nie koszty wymiany i jakości wykonania usługi. Jest to dosyć skomplikowane i wymaga specjalnego zestawu narzędzi. Nie piszę tego żeby straszyć tylko żeby w razie czego nie powierzać tego komuś kto nie ma o tym pojęcia. Ok. do 100tyś jeszcze kilka lat więc nie ma czym się przejmować.
1.5 tsi przejechałem ponad 300km i muszę wypowiedzieć się w samych superlatywach o tym silniku. W cyklu totalnie mieszanym (autostrada Katowice - Kraków, Kraków w niedzielę i z powrotem drogami lokalnymi) uzyskałem spalanie 5,4l z czterema osobami w samochodzie. Na A4 140-150, w mieście różnie ale 60km/h nie przekraczałem, poza miastem do 100 km/h i byłem w szoku. To mnie jeszcze bardziej przekonało do tego silnika. Oczywiście starałem się jak najwięcej jeździć na tempomacie, nawet w mieście. Zdaję sobie sprawę, że w tygodniu taki wynik jest nierealny. Jednak auto do testów dostałem tylko na weekend.
To 1.5 było w manualu? 5,4 L/100 z czterema osobami na pokładzie? Ja w jedną osobę tylko po drogach lokalnych średnia prędkość 60km/h, przy bardzo spokojnej jeździe, nie jestem w stanie zejść poniżej 6 L, przeciętnie 6,5 L. Spalanie długookresowe z całego dotychczasowego przebiegu z dystrybutora to 7,2 L (komputer pokazuje 7,0 L). Natomiast w mieście masakra do 10 L. Najgorsze są krótkie odcinki w mieście (3-5km), komputer pokazuje wtedy grubo powyżej 10 L. Ostatnio widziałem na mieście Tiguana 2.0TSI i komputer pokazywał mu średnie spalanie 9,1 L (domyślam się, że to spalanie z miasta).

Awatar użytkownika
User karoq
Posty: 213
Rejestracja: 09 wrz 2018, 14:00
Samochód: Karoq 2.0 Tdi. Dsg. 4x4.style

Re: Tsi czy Tdi

Post autor: User karoq »

jezeli chodz o spalanie niema co porownywac benzyne z dieslem .

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
User karoq
Posty: 213
Rejestracja: 09 wrz 2018, 14:00
Samochód: Karoq 2.0 Tdi. Dsg. 4x4.style

Re: Tsi czy Tdi

Post autor: User karoq »


User karoq pisze:jezeli chodzi o spalanie niema co porownywac benzyne z dieslem .

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


robert004
Posty: 25
Rejestracja: 02 lis 2018, 5:23
Samochód: Karoq 2.0tdi

Re: Tsi czy Tdi

Post autor: robert004 »

Kraq to było z DSG i zaznaczam wykorzystywałem tempomat nawet do jazdy po mieście. Wcześniej wyzerowałem wszystkie liczniki. Fakt że profil jazdy był ustawiony na ECO i byli wolniejsi ode mnie. W sumie ważna jest też płynność jazdy. Samochód najwięcej spala przy ruszaniu. Zobaczymy co potrafi tdi :)
Fajnie przyspiesza, trybu ECO nie włączam mam na NORMAL. Ciekawy jestem czy będzie to coś brało olej. Użytkownicy trochę na to narzekają.....
[/quote]

bogus5marcin
Posty: 15
Rejestracja: 10 paź 2018, 9:29
Samochód: Karoq Style 1.6

Re: Tsi czy Tdi

Post autor: bogus5marcin »

silniki VW nie biorą oleju one tylko znaczą teren :lol: :lol: :lol:

c#Hunter
Posty: 510
Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Karoq Style 1.5TSI

Re: Tsi czy Tdi

Post autor: c#Hunter »

Rozmawiałem z mechanikiem od automatów i niestety wszystko co tu o DQ200 napisano potwierdził. Oczywiście nie używajcie w DSG trybu ECO bo obciąża dwumasę.

Kraq
Posty: 528
Rejestracja: 19 lis 2017, 13:33

Re: Tsi czy Tdi

Post autor: Kraq »

c#Hunter pisze: 03 lis 2018, 13:22 Rozmawiałem z mechanikiem od automatów i niestety wszystko co tu o DQ200 napisano potwierdził. Oczywiście nie używajcie w DSG trybu ECO bo obciąża dwumasę.
Także w manualu tryb ECO tylko na szybkich trasach (stały wysoki moment obrotowy). Na drogach lokalnych, gdzie często trzeba hamować i podjeżdżać pod wzniesienia, tryb ECO strasznie zamula silnik, brakuje momentu obrotowego i trzeba często redukować bieg. Generalnie do codziennej jazdy to tryb NORMAL lub SPORT. Lubię tryb SPORT, bo w tym trybie obroty są wyższe i tak gwałtowanie nie spadają po zmianie biegu.

ODPOWIEDZ