Tsi czy Tdi
Re: Tsi czy Tdi
Nie jeździłem silnikiem 1.4TSI, ale w mojej ocenie zysku dla kierowcy (użytkownika) w przypadku silnika 1.5TSI nie ma żadnego. Stopień skomplikowania konstrukcji 1.5TSI nie daje prawie żadnej wartości dodanej (spalanie jest wyższe niż w 1.4 - potwierdzają to użytkownicy na zagranicznych forach), a jedynie problemy w późniejszej eksploatacji. Zresztą potwierdza się, to co czytałem, VAG przekonstruował silnik 1.4 nie dla korzyści dla klientów, tylko dla spełnienia przez ten silnik kolejnych norm eko które mają wejść bodajże w 2020 roku. W tym przypadku spełnienie ostrzejszych norm eko odbywa się kosztem wyższego spalania (konieczność stosowania bogatszej dawki paliwa wtryskiwanej do cylindra). Silnik 1.4 w tym zakresie miał inne ustawienia (uboższa dawka paliwa).
-
- Posty: 544
- Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
- Lokalizacja: Europa
- Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7
Re: Tsi czy Tdi
Trochę tych pozytywnych zmian w stosunku do starszego silnika 1.4 TSI 150KM jednak jest
Wg. tego co wyczytałem w necie cyt...
"Silniki 1.5 TSI 130-150KM mają zużywać do 1 litra paliwa mniej na 100 km od swoich poprzedników. Jest to wynik podniesienia sprawności o 10 proc. co uzyskano podnosząc stopień sprężania z 10 do 12,5 i pozostawiając nieco dłużej otwarte zawody dolotowe na zasadzie cyklu Millera, do którego realizacji przekonstruowano zupełnie głowicę i układ rozrządu. Dzięki cyklowi Millera rekompensuje się straty podczas cyklu sprężania. W osiągnięciu tego pomaga przede wszystkim nowy system doładowania.
Po raz pierwszy w jednostce TSI zastosowano turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek turbiny VTG. Zmiana kąta ustawienia łopatek będzie realizowana elektrycznie, zatem bardzo szybko. Jest to wymagane ze względu na wspomniany cykl Millera i otwarcie zaworu dolotowego we wczesnej fazie suwu sprężania. Ciśnienie gazów w kanałach dolotowych musi być na tyle wysokie by ładunek zaaplikowany już do komory spalania nie wydostał się na zewnątrz. Przy okazji zastosowania zmiennej geometrii turbiny z pewnością poprawią się również reakcje silnika na dodanie gazu już od najniższych obrotów.
W dostarczeniu odpowiednio przygotowanego powietrza do komór spalania pomaga także przekonstruowany system chłodzenia powietrza. Tzw. intercooler znajduje się za wylotem sprężarki, co lepiej schładza powietrze trafiające do cylindra. Proces spalania mieszanki to również udział nowego układu wtryskowego, którego maksymalne ciśnienie wtrysku wyniesie w 1.5 TSI 350 bar.
W nowym motorze EA211 evo zastosowano technologię natryskiwania plazmowego na ścianki cylindrów specjalnie przygotowanego proszku. Dzięki temu ścianki cylindrów są mniej gładkie, co pozwala utworzyć dodatkową przestrzeń dla oleju silnikowego, zapewniając lepsze smarowanie. To przekłada się nie tylko na niższy stopień zużycia, ale także na lepszą gospodarkę cieplną"
A co do spalania to jakiejś specjalnej tragedii też nie ma
Wg. tego co wyczytałem w necie cyt...
"Silniki 1.5 TSI 130-150KM mają zużywać do 1 litra paliwa mniej na 100 km od swoich poprzedników. Jest to wynik podniesienia sprawności o 10 proc. co uzyskano podnosząc stopień sprężania z 10 do 12,5 i pozostawiając nieco dłużej otwarte zawody dolotowe na zasadzie cyklu Millera, do którego realizacji przekonstruowano zupełnie głowicę i układ rozrządu. Dzięki cyklowi Millera rekompensuje się straty podczas cyklu sprężania. W osiągnięciu tego pomaga przede wszystkim nowy system doładowania.
Po raz pierwszy w jednostce TSI zastosowano turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek turbiny VTG. Zmiana kąta ustawienia łopatek będzie realizowana elektrycznie, zatem bardzo szybko. Jest to wymagane ze względu na wspomniany cykl Millera i otwarcie zaworu dolotowego we wczesnej fazie suwu sprężania. Ciśnienie gazów w kanałach dolotowych musi być na tyle wysokie by ładunek zaaplikowany już do komory spalania nie wydostał się na zewnątrz. Przy okazji zastosowania zmiennej geometrii turbiny z pewnością poprawią się również reakcje silnika na dodanie gazu już od najniższych obrotów.
W dostarczeniu odpowiednio przygotowanego powietrza do komór spalania pomaga także przekonstruowany system chłodzenia powietrza. Tzw. intercooler znajduje się za wylotem sprężarki, co lepiej schładza powietrze trafiające do cylindra. Proces spalania mieszanki to również udział nowego układu wtryskowego, którego maksymalne ciśnienie wtrysku wyniesie w 1.5 TSI 350 bar.
W nowym motorze EA211 evo zastosowano technologię natryskiwania plazmowego na ścianki cylindrów specjalnie przygotowanego proszku. Dzięki temu ścianki cylindrów są mniej gładkie, co pozwala utworzyć dodatkową przestrzeń dla oleju silnikowego, zapewniając lepsze smarowanie. To przekłada się nie tylko na niższy stopień zużycia, ale także na lepszą gospodarkę cieplną"
A co do spalania to jakiejś specjalnej tragedii też nie ma
-
- Posty: 544
- Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
- Lokalizacja: Europa
- Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7
Re: Tsi czy Tdi
Bo strach ma wielkie oczy
To co ludzie mówią o tych silnikach to bzdury wyssane z palca
Polecam trochę poczytać o silnikach TSI a okaże się, że nie taki diabeł straszny...
https://autokult.pl/30721,kupic-czy-nie ... -od-wersji
https://autokult.pl/30721,kupic-czy-nie ... d-wersji,2
https://autokult.pl/30721,kupic-czy-nie ... d-wersji,3
https://autokult.pl/30721,kupic-czy-nie ... d-wersji,4
-
- Posty: 544
- Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
- Lokalizacja: Europa
- Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7
Re: Tsi czy Tdi
Za dużo hajsu VAG zainwestował w linię produkcyjną skrzyń DSG, żeby teraz z niej zrezygnować...Kraq pisze: ↑04 paź 2018, 10:58W okresie gwarancji problemów nie będzie. Pytanie co później (za 10 lat). Generalnie ta skrzynia jest bardzo słaba konstrukcyjnie. Z tego co czytałem, VAG rozważa jej całkowite wycofanie (przynajmniej w marce Volkswagen) i zastąpienie nową konstrukcją.User karoq pisze: ↑03 paź 2018, 20:47 A jezeli chodzi o dsg7 sa na rynku od 2012 roku na samym poczatku produkcij byly modernizowane nawet sam vw mial akcje serwisowe wiec przez 6 lat produkcij zostaly zmodernizowane a jak masz nowe auto i eksploatujesz bardzo dobrze wiec nie bedziesz mial wiekszych problemów .
Poczytajcie także o jej zachowaniu w górach (test długodystansowy Autocentrum).
cyt...
"Na przestrzeni ostatnich pięciu lat Skoda, wraz z Grupą Volkswagena, zainwestowały wspólnie około 250 milionów euro w prace związane z wprowadzeniem do produkcji i utrzymaniem najwyższej jakości skrzyń DQ 200, modernizację hal produkcyjnych, wyposażenie techniczne, budowę centrum treningowego oraz logistykę."
https://www.auto-motor-i-sport.pl/wydar ... SG,32676,3
-
- Posty: 510
- Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Karoq Style 1.5TSI
Re: Tsi czy Tdi
Pytanie czy i jaki rabat da się do tej oferty dodatkowo uzyskać. Po drugie to czy nie było coś podobnie pod nazwą letniej wyprzedaży? Ogolnie niby sporo ale jak dowalisz pakiety to spokojnie idzie wyrwać 10k rabatu z aut do produkcji, zrobionych pod ciebie.mans pisze: ↑05 paź 2018, 12:54
Skoda właśnie obniżyła cenę silnika 1.6TDI bo jest wyprzdaż rocznika 2018
Upusty spore
https://az749841.vo.msecnd.net/sitesplp ... c6b9b5.PDF
mans pisze: ↑05 paź 2018, 17:54
(...)
"Silniki 1.5 TSI 130-150KM mają zużywać do 1 litra paliwa mniej na 100 km od swoich poprzedników. Jest to wynik podniesienia sprawności o 10 proc. co uzyskano podnosząc stopień sprężania z 10 do 12,5 i pozostawiając nieco dłużej otwarte zawody dolotowe na zasadzie cyklu Millera, do którego realizacji przekonstruowano zupełnie głowicę i układ rozrządu. Dzięki cyklowi Millera rekompensuje się straty podczas cyklu sprężania. W osiągnięciu tego pomaga przede wszystkim nowy system doładowania.
(...)
Byłem pewien że 1.5 to lekko zmodyfikowany 1.4 :] Teraz się mocno zastanawiam co ja kupiłem i jak to się będzie spisywać. Już takich przełomowych silników VW kilka miał i zawsze to była porażka na początku. Jeśli ten silnik naprawdę ma stopień sprężania 12,5 i jest na benzyne 95 to coś tu musieli wymyślić. Przecież to za dużo na 95... Może on faktycznie mniej pali na 98?
-
- Posty: 544
- Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
- Lokalizacja: Europa
- Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7
Re: Tsi czy Tdi
Jeżeli 1.5 TSI to tylko z DSG 7 bo przełożenia są dobrane tak jak powinny a w manualu jest do bani na co wielu testujących zwraca uwagę;)User karoq pisze: ↑04 paź 2018, 17:41 Mnie osobiscie interesuje automat i to w tym modelu eksplatacja tak jak w kazdym aucie cos jest zlabsze ale patrzac z perspektywy czasu wiecej czesci na rynku jest z grupy vw
-
- Posty: 544
- Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
- Lokalizacja: Europa
- Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7
Re: Tsi czy Tdi
Skoda Karoq 1.5 TSI DSG 7 lepsza niż Subaru...
-
- Posty: 544
- Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
- Lokalizacja: Europa
- Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7
Re: Tsi czy Tdi
@c#Hunter nie przejmuj się na zapas ewentualnymi problemami z 1.5 TSI tylko Ciesz się frajdą z jazdy bo mocy to naprawdę temu silnikowi nie brakuje i naprawdę jest czym depnąćc#Hunter pisze: ↑06 paź 2018, 0:11 Byłem pewien że 1.5 to lekko zmodyfikowany 1.4 :] Teraz się mocno zastanawiam co ja kupiłem i jak to się będzie spisywać. Już takich przełomowych silników VW kilka miał i zawsze to była porażka na początku. Jeśli ten silnik naprawdę ma stopień sprężania 12,5 i jest na benzyne 95 to coś tu musieli wymyślić. Przecież to za dużo na 95... Może on faktycznie mniej pali na 98?
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 24 kwie 2018, 11:52
- Lokalizacja: Olecko
- Samochód: Karoq 1,5TSI DSG Style 2018
Re: Tsi czy Tdi
Słowem kluczowym jest właśnie cykl Millera. Stopień sprężania jest wysoki ale ciśnienie sprężania nie przekracza normy dla PB95.c#Hunter pisze: ↑06 paź 2018, 0:11 Byłem pewien że 1.5 to lekko zmodyfikowany 1.4 :] Teraz się mocno zastanawiam co ja kupiłem i jak to się będzie spisywać. Już takich przełomowych silników VW kilka miał i zawsze to była porażka na początku. Jeśli ten silnik naprawdę ma stopień sprężania 12,5 i jest na benzyne 95 to coś tu musieli wymyślić. Przecież to za dużo na 95... Może on faktycznie mniej pali na 98?
Na pewno silnik jest bardzo skomplikowany i zaawansowany technicznie. Czy będzie też trwały to się okaże. W razie czego mam wykupioną dodatkową gwarancję.
Pierwsze 270km za mną i spalanie jest ok . W trasie wyszło średnie 6,8l/100. Całkowite od tankowania 7,2l/100km więc nie najgorzej.
Re: Tsi czy Tdi
Nie mam firmy by rozliczać leasing. Stad auto dla osoby prywatnej, a ze jeżdżę ok. 15 tys km rocznie to nie bede komus robil prezentu sprzedajac ledwo dotarte auto po 3-4 latach. Wiem ze DSG nie jest wieczne, ale sadziłem ze te 150 tys przynajmniej wytrzyma a może i do 200 tys. a ze mogą sprzegla być do wymiany po tym przebiegu to zrozumiale. Teraz mam 10 letnie autoz 150 tys km i nie dolozylem ani zlotowki poza rozrzadem, raz hamulce i zarowki z wycieraczkami. Chcialbym tak dalej. Wychodzi na to ze albo mam cale zycie machac lewarkiem, albo kupic nowego focusa, tam jest hydrokinetyczny automat to wytrzyma wiecej od DSG Vaga. No nic pomysle czy ryzykowac czy odpuscic sobie Vaga. Kupno 2.0tdi z DSG mokrym odpada. A nie wiecie czy VW do Tiguana też daje suche czy mokre DSG ?
Sorry za polskie znaki, ale coś się zawaliło i raz poprawia, raz nie.
Sorry za polskie znaki, ale coś się zawaliło i raz poprawia, raz nie.