Tsi czy Tdi
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 10 paź 2018, 9:29
- Samochód: Karoq Style 1.6
Re: Tsi czy Tdi
Ale bazowo jest droższy. Wszystko opiera się o kalkulacje ilości przejechanych kilometrów.
-
- Posty: 544
- Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
- Lokalizacja: Europa
- Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7
Re: Tsi czy Tdi
Mało informacji , chyba żartujesz sobiebogus5marcin pisze: ↑11 paź 2018, 21:31 Też obecnie mam ten dylemat... do tej pory zastanawiałem się nad 1.6 TDi ale od 2 dni coraz bardziej przyglądam się 1.5 TSI. Jedynie co to czas realizacji zamówienia... ok 4~6 mc.
BTW. Jakie są wasze opinie na temat 1.6 TDI bo o tym silniku naprawdę mało informacji jest.
https://www.youtube.com/results?search_ ... da+1.6+tdi
Re: Tsi czy Tdi
Jeżdżę 1.6 TDI, przejechałem około 3 tyś. km, jak na razie bez problemów. Średnie zużycie za cały przebieg 5,7l/100. Jak na diesla, silnik bardzo cichy. Może brakuje trochę mocy przy wyprzedzaniu powyżej 120 km/godz. Jak komuś zależy na bardzo dynamicznej jeździe, to są mocniejsze silniki. Ja jestem z tego silnika zadowolony.
Skoda Karoq Style 1.6TDI +DSG
- Bomber
- Posty: 97
- Rejestracja: 05 kwie 2018, 23:58
- Lokalizacja: WAW
- Samochód: Karoq 2,0 TDI 4x4 Style - sprzedany
Re: Tsi czy Tdi
Zawsze można sobie podciągnąć mocy ) W 1,6 TDI bez problemu 140 KM zrobisz ,i to boxem. W przypadku tego silnika w połączeniu z DSG jest problem powyżej tych 140 KM. Skrzynia DSG w 1,6 jest modelem DQ200 (sucha) a nie DQ380/DQ381 (mokra i jak w 1,5 i 2,0) więc może nie wytrzymać katowania po podwyższeniu pow.250Nm , przy 140KM będzie 310Nm. Przy normalnej jeździe i chwilowym mocnym obciążaniu (wyprzedzania) nic nie powinno się stać.
Pozdrawiam,
Bomber
Karoq 2,0 TDI 4x4 Style DSG
Bomber
Karoq 2,0 TDI 4x4 Style DSG
-
- Posty: 510
- Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Karoq Style 1.5TSI
Re: Tsi czy Tdi
1,5TSI też ma suchą dq200... Połowa tego wątku o tym.
Re: Tsi czy Tdi
Ja planowałem 1,6 TDI z DSG, nawet jeździłem nim. Polecam kazdemu kto ma możliwość wypalenia DPFa. Jest cicho i wystarczająco dynamicznie, tylko ja wystraszyłem się DPFa i krótkich odcinków, mam 6km do pracy, wiec odpuszczam i wezmę 1,5 TSI.
Re: Tsi czy Tdi
Ale wersja benzynowa taż już będzie miała tylko trochę inna nazwa - GPF ale działanie takie samo
Re: Tsi czy Tdi
-
- Posty: 510
- Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Karoq Style 1.5TSI
Re: Tsi czy Tdi
GPF niby ma pracować pod mniejszym obciążeniem ale z drugiej strony mi się nie udało znaleźć informacji o jego przewidywanej żywotności. W praktyce oznacza to, że albo jeszcze tego nie wiadomo albo, że testy w labie nie pokazały, iż nie ma się czym chwalić...
-
- Posty: 544
- Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
- Lokalizacja: Europa
- Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7
Re: Tsi czy Tdi
Filtrami cząstek stałych bym się nie martwił bo wiele większe problemy w dieslach sprawia AdBlue tylko mało kto o tym mówi
Największa różnica silnika 1,5 TSI do TDI to taka, że w benzynie z filtrem GPF nie trzeba dolewać tego zakichanego AdBlue, który o czym nie wszyscy wiedzą zimą zamarza
Cyt...
"Zamarzanie AdBlue mającego „pełne” stężenie ma miejsce przy temperaturze pomiędzy -11 a -12 stopni Celsjusza. Celowo mówię „pełne” stężenie, gdyż jakkolwiek proces krystalizacji AdBlue jest odwracalny, to jednak nie w 100 procentach. Już po kilku procesach zmrożenia-rozmrożenia roztwór ma mniejsze stężenie niż początkowo, zaś w układzie osadzają się kryształki mocznika, które z czasem mogą wywołać usterkę."
" A co robić, gdy zimą będziemy parkować pod chmurką? Prawda jest brutalna: jeżeli chwyci silny mróz rzędu minus dwudziestu stopni Celsjusza, a my będziemy co rano wsiadać do auta i przejeżdżać 20 km, potem znów 20 km i znów zostawiać auto na noc, po kilku dniach nasz samochód ma ogromne szanse wyświetlić komunikat o usterce i wejść w tryb awaryjny. To jest tak skonstruowane, by samochód z uszkodzonym systemem dozowania AdBlue nie mógł jechać normalnie. "
Podsumowując jeżeli użytkujemy samochód głownie do jazdy po mieście i parkujemy zimą w nieogrzewanym garażu diesel z AdBlue to nie jest dobry pomysł
http://blog.bestdrive.pl/6983-na-co-uwa ... acy-adblue
Jednak to wszystko to jest jeszcze pikuś
Unia Europejska nie przestaje mnie zadziwiać w swoich kolejnych idiotyzmach
Średnia emisja CO2 samochodów sprzedawanych w 2030 r. ma być ograniczona o 40% w stosunku do średniej z 2021
https://spidersweb.pl/autoblog/normy-em ... in-w-2030/.
Czyli będzie to oznaczać definitywny kres silników spalinowych
i wejdziemy w epokę aut elektrycznych i hybryd