Recenzje, testy, opinie o Škodzie Karoq
-
- Posty: 510
- Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Karoq Style 1.5TSI
Re: Recenzje, testy, opinie o Škodzie Karoq
Ja się ostatnio zdziwiłem że z tyłu jest jeszcze gorzej jak z przodu. Sam twardy plastik. Mogli chociaż dać tak jak z przodu...
Re: Recenzje, testy, opinie o Škodzie Karoq
Jeździliśmy dzisiaj karoqiem z silnikiem 2.0 diesel z manualną. Jeśli chodzi o wrażenia to:
1. przyspiesza wolniej niż mazda cx3 z silnikiem 2.0 121 KM,
2. ma więcej miejsca z tyłu niż mazda cx3 i z tyłu jest ciszej,
3. nawet przy wyłączonym start/stop przy zwolnieniu prawie do zera i ponownym przyspieszeniu auto się wyłącza. Podobno trzeba się przyzwyczaić, aby za szybko nie puszczać sprzęgła,
4. po wyłączeniu zapłonu lampka w kabinie się nie włącza. Niby są tam jakieś ustawienia w Oświetleniach, ale do konca nie wiem, czy lampka się zapala, czy nie, bo pan ustawiając musiał najpierw włączyć zapłon.
Ogólnie: wygodniej, ciszej niż w mazdzie cx3, ale wolniejsze przyspieszenie i to idiotyczne wyłączanie silnika.
Przed nami jazda nową RAV4.
1. przyspiesza wolniej niż mazda cx3 z silnikiem 2.0 121 KM,
2. ma więcej miejsca z tyłu niż mazda cx3 i z tyłu jest ciszej,
3. nawet przy wyłączonym start/stop przy zwolnieniu prawie do zera i ponownym przyspieszeniu auto się wyłącza. Podobno trzeba się przyzwyczaić, aby za szybko nie puszczać sprzęgła,
4. po wyłączeniu zapłonu lampka w kabinie się nie włącza. Niby są tam jakieś ustawienia w Oświetleniach, ale do konca nie wiem, czy lampka się zapala, czy nie, bo pan ustawiając musiał najpierw włączyć zapłon.
Ogólnie: wygodniej, ciszej niż w mazdzie cx3, ale wolniejsze przyspieszenie i to idiotyczne wyłączanie silnika.
Przed nami jazda nową RAV4.
Re: Recenzje, testy, opinie o Škodzie Karoq
Jeśli chodzi o manual 1.5, to jadąc po płaskim na pierwszym biegu silnik trzyma obroty 750/min i stałą prędkość 7 km/h. Można tak jechać przy puszczonym sprzęgle i silnik nie gaśnie. A jak chcemy przyspieszyć to gaz i dwójka. Na dwójce obroty ok. 850-900/min i prędkość 15-17 km/h.BEATA&KRZYSZTOF pisze: ↑16 mar 2019, 21:39 Jeździliśmy dzisiaj karoqiem z silnikiem 2.0 diesel z manualną. Jeśli chodzi o wrażenia to:
1. przyspiesza wolniej niż mazda cx3 z silnikiem 2.0 121 KM,
2. ma więcej miejsca z tyłu niż mazda cx3 i z tyłu jest ciszej,
3. nawet przy wyłączonym start/stop przy zwolnieniu prawie do zera i ponownym przyspieszeniu auto się wyłącza. Podobno trzeba się przyzwyczaić, aby za szybko nie puszczać sprzęgła,
4. po wyłączeniu zapłonu lampka w kabinie się nie włącza. Niby są tam jakieś ustawienia w Oświetleniach, ale do konca nie wiem, czy lampka się zapala, czy nie, bo pan ustawiając musiał najpierw włączyć zapłon.
Ogólnie: wygodniej, ciszej niż w mazdzie cx3, ale wolniejsze przyspieszenie i to idiotyczne wyłączanie silnika.
Przed nami jazda nową RAV4.
Odnośnie oświetlenia wewnętrznego to działanie systemu jest dosyć logiczne dla mnie, po zatrzymaniu pojazdu i wyłączeniu silnika nie zawsze wysiadamy z pojazdu, więc po co ma włączać się automatycznie oświetlenie wnętrza.
Ostatnio zmieniony 17 mar 2019, 11:33 przez Kraq, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Recenzje, testy, opinie o Škodzie Karoq
Hmm.... w każdym naszym aucie po wyjęciu kluczyka automatycznie zapala się lampka. Po co? Po to, że czasami przyjeżdżam, gdy jest ciemno i nie zawsze staję w oświetlonym miejscu, a poza tym czasami czegoś szukam w aucie, robię porządki przed wyjściem. Nie rozumiem dlaczego po wyłączeniu zapłonu mam mieć ciemno dokąd nie otworzę drzwi, albo nie włączę lampki do czytania, którą znając siebie zapomnę później wyłączyć.
Re: Recenzje, testy, opinie o Škodzie Karoq
Odbiorniki prądu wyłączają się automatycznie bodajże po 30 minutach. Swego czasu siedziałem tyle w aucie. Grzecznie się ze mną pożegnało komunikatem na Columbusie i wyłączyło wszystko. Lampki pewnie też w razie czego same zgasną.
Z tym brakiem oświetlenia po wyłączeniu zapłonu to macie w wersji z kluczykiem? Popieram Kraq'a. Nie ma się co czepiać. Auto ma niestety wymuszony ekologią Start/Stop i trzeba by uwzględnić w sofcie warunek: kto wyłączył silnik - automat, czy kierowca. W wersji z kluczykiem tradycyjnym mogłyby się lampki zapalać. W starszej Fabii zapalają się po wyjęciu kluczyka. Po samym wyłączeniu zapłonu to trochę bez sensu. Wyłączamy silnik przed zamkniętym przejazdem kolejowym, czekając na kogoś, itp. I co? Świecimy?
Z tym brakiem oświetlenia po wyłączeniu zapłonu to macie w wersji z kluczykiem? Popieram Kraq'a. Nie ma się co czepiać. Auto ma niestety wymuszony ekologią Start/Stop i trzeba by uwzględnić w sofcie warunek: kto wyłączył silnik - automat, czy kierowca. W wersji z kluczykiem tradycyjnym mogłyby się lampki zapalać. W starszej Fabii zapalają się po wyjęciu kluczyka. Po samym wyłączeniu zapłonu to trochę bez sensu. Wyłączamy silnik przed zamkniętym przejazdem kolejowym, czekając na kogoś, itp. I co? Świecimy?
Re: Recenzje, testy, opinie o Škodzie Karoq
Nie ma kluczyka. Wyłączam, ale nie wyjmuję kluczyka, gdy stoję przed zamkniętym przejazdem, więc nie świeci. Wyjmę kluczyk (siedzę w aucie) i od razu zaczyna się świecić. Tu nie ma kluczyka, więc auto się wyłącza i nie świeci, ale wystarczy, że otworzę drzwi i świeci.
Czy tak czy siak, nie podoba mi się to.
Czy tak czy siak, nie podoba mi się to.
Re: Recenzje, testy, opinie o Škodzie Karoq
Czyli logicznie. Wyłączasz silnik i skąd komputer pokładowy ma wiedzieć, że chciałbyś zapalić światło w kabinie? Może po prostu na kogoś czekasz? Simply Clever tak daleko jeszcze nie poszło, żeby czytać nasze myśli. Może i dobrze ...
Re: Recenzje, testy, opinie o Škodzie Karoq
Dokładnie tak.
Albo sytuacja gdy system start/stop wyłączył silnik. Rozumiem, że po każdym wyłączeniu silnika przez s/s powinno zapalać się wtedy automatycznie oświetlenie. Jadąc w nocy nieźle by to wyglądało.
Chcę mieć światło we wnętrzu to naciskam przycisk oświetlenia.
Kluczyk tradycyjny to co innego, wyjmuję kluczyk znaczy kończę jazdę, to oświetlenie może zapalać się.
Re: Recenzje, testy, opinie o Škodzie Karoq
W sumie aktywacja lampki po nacisnieciu przycisku zaplonu nie bylaby trudna do ogarniecia przez producenta i wszyscy byliby happy
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Re: Recenzje, testy, opinie o Škodzie Karoq
- jestem za, chociaż w takiej sytuacji to przecież już teraz mogę sobie ręcznie zapalić lampkę do czytania, a ja chcę, aby wszystko to robiło się automatycznie tak jak w aucie z kluczykiem. W końcu potrafili połączyć wyjęcie kluczyka ze stacyjki i włączenie lampki w tym samym czasie. Wtedy zdaje się nic komputer do tego nie ma.
S/s jak dla mnie to nie tyle wyłącza silnik, co go usypia. Z chwilą wciśnięcia gazu silnik się budzi i zaczyna pracę.