Opinie po jazdach próbnych
Re: Opinie po jazdach próbnych
Może inaczej, proszę o info jaka jest prędkość samochodu na 6 biegu przy 1500obr/min. Jeździłem Yeti 1,8 4x4 i przy 1500obr/min miał 70km/h i przyspieszał bardzo płynnie do 220km/h paląc przy 140 10-11 l/100km, przy 160 12-14 l/100km oczywiście w pełni załadowany i wcale nie uważam że to dużo.
-
- Posty: 544
- Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
- Lokalizacja: Europa
- Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7
Re: Opinie po jazdach próbnych
Dwa dni temu odbyłem jazdę testową Karoqiem 1.5 TSI 150KM DSG 7
Pierwsza rzecz jaka zachwyca w tym modelu to wyciszenie.Miałem w swoim życiu wiele różnych samochodów także wiem co piszę
Po rozgrzaniu na postoju silnika wcale nie słychać.Dodatkowo zaleta to silnik ten przy obecnych temperaturach bardzo szybko się nagrzewa i z nawiewów od ogrzewania szybko leci przyjemne ciepełko.
Poprzednie generacje TSI miały z tym duży problem.
W porównaniu do mojej Skody Yeti 1.4 TSI DSG 7 prawdziwa przepaść.Ponadto KAROQ miażdży ten model kulturą pracy silnika i pracą skrzyni biegów.Przy większych prędkościach nie są słyszalne żadne odgłosy pochodzące od kół pomimo, że wersja demo była na 18" zimówkach.
Opory powietrza opływającego karoserię zaczynają być słyszalne dopiero powyżej 140km/h i jest o niebo lepiej pod tym względem niż w większym KODIAQU.
Najnowsza skrzynia DSG 7 bez najmniejszego zająknięcia czy szarpania zmienia biegi wręcz wzorowo.Powyżej 1500obr/min reakcja silnika na kickdown jest natychmiastowa. Elastyczność znakomita i wyprzedzanie tym modelem to prawdziwa przyjemność.System start stop działa świetnie i niezauważalnie.To samo dotyczy włączania się trybu pracy 2 cylindrów oszczędzającego paliwo.Inne systemy bezpieczeństwa jak monitorowanie martwego pola w lusterkach czy aktywny tempomat działają super i ułatwiają życie kierowcy.Spodobał mi się także system rozpoznawania znaków drogowych chociaż wcześniej byłem dość sceptyczny.Następna rzecz to Canton Sound System, który gra więcej niż dobrze wręcz krystalicznie czysto z fajnym basem także warto dopłacić za ten bajer.
Jestem także pod dużym wrażeniem zawieszenia bo jest ono naprawdę bardzo komfortowe i tutaj należą się wielkie brawa dla inżynierów Skody bo zrobili naprawdę świetną robotę.Także układ kierowniczy daje dobre czucie nawierzchni i kół szczególnie w szybko pokonywanych zakrętach.Jezdziłem niedawno Seatem Ateca i tam zawieszenie było tragicznie sztywne i czuć było każdą nierówność na drodze
A co do wad to znalazłem jedną wkurzającą wadę Karoqa a mianowicie srebrna ramka na desce rozdzielczej wokół nawiewu przy drzwiach od kierowcy odbija się cały czas w bocznej szybie i jest to akurat na wysokości bocznego lusterka.Czyli patrząc w lusterko widzimy kawałek srebrnego refleksu i jest to dość irytujące.
Odbicie widoczne jest przez cały czas niezależnie od konta padania światła słonecznego.Po dwóch godzinach jazdy pomimo okularów przeciwsłonecznych z filtrem polaryzacyjnym miałem już mały oczopląs
Kolega Sfan wcześniej pisał o jakiś problemach z trakcją i buksowaniem kół nawet na suchej nawierzchni Karoqa z silnikiem 1.5 TSI DSG7
Mnie pomimo, że ruszałem z kopyta i deptania ile fabryka dała ani razu nie udało się nawet na moment zabuksować kołami a tego dnia gdy jezdziłem Karoqiem jezdnie były mokre.Może to kwestia opon bo jak napisałem wcześniej jezdziłem na oponach zimowych.
Podsumowując Czesi stworzyli świetny samochód i jestem pod olbrzymim wrażeniem Skody Karoq a szczególnie silnika 1.5 TSI, który swoją dynamiką po prostu zachwyca a jego elastyczność jest rewelacyjna .
Skrzynia DSG 7 to po prostu bajka.Zdecydowanie polecam ją wszystkim niezdecydowanym
P.S.
W ostatnim Auto Swiecie jest test Skody Karoq 1.5 TSI DSG 7 w porównaniu z Seatem Ateca 1.4 TSI DSG 7
Zmierzona elastyczność Skody od 60-100km/h to 4,9s a od 80-120km/h to 6,5 s
Jak dla mnie bomba i test potwierdza to co napisałem wcześniej, że elastyczność tego silnika jest rewelacyjna
Niech mi jeszcze ktoś z Was powie Panowie, że to auto nie jedzie.....
....jedzie jak cholera
Pierwsza rzecz jaka zachwyca w tym modelu to wyciszenie.Miałem w swoim życiu wiele różnych samochodów także wiem co piszę
Po rozgrzaniu na postoju silnika wcale nie słychać.Dodatkowo zaleta to silnik ten przy obecnych temperaturach bardzo szybko się nagrzewa i z nawiewów od ogrzewania szybko leci przyjemne ciepełko.
Poprzednie generacje TSI miały z tym duży problem.
W porównaniu do mojej Skody Yeti 1.4 TSI DSG 7 prawdziwa przepaść.Ponadto KAROQ miażdży ten model kulturą pracy silnika i pracą skrzyni biegów.Przy większych prędkościach nie są słyszalne żadne odgłosy pochodzące od kół pomimo, że wersja demo była na 18" zimówkach.
Opory powietrza opływającego karoserię zaczynają być słyszalne dopiero powyżej 140km/h i jest o niebo lepiej pod tym względem niż w większym KODIAQU.
Najnowsza skrzynia DSG 7 bez najmniejszego zająknięcia czy szarpania zmienia biegi wręcz wzorowo.Powyżej 1500obr/min reakcja silnika na kickdown jest natychmiastowa. Elastyczność znakomita i wyprzedzanie tym modelem to prawdziwa przyjemność.System start stop działa świetnie i niezauważalnie.To samo dotyczy włączania się trybu pracy 2 cylindrów oszczędzającego paliwo.Inne systemy bezpieczeństwa jak monitorowanie martwego pola w lusterkach czy aktywny tempomat działają super i ułatwiają życie kierowcy.Spodobał mi się także system rozpoznawania znaków drogowych chociaż wcześniej byłem dość sceptyczny.Następna rzecz to Canton Sound System, który gra więcej niż dobrze wręcz krystalicznie czysto z fajnym basem także warto dopłacić za ten bajer.
Jestem także pod dużym wrażeniem zawieszenia bo jest ono naprawdę bardzo komfortowe i tutaj należą się wielkie brawa dla inżynierów Skody bo zrobili naprawdę świetną robotę.Także układ kierowniczy daje dobre czucie nawierzchni i kół szczególnie w szybko pokonywanych zakrętach.Jezdziłem niedawno Seatem Ateca i tam zawieszenie było tragicznie sztywne i czuć było każdą nierówność na drodze
A co do wad to znalazłem jedną wkurzającą wadę Karoqa a mianowicie srebrna ramka na desce rozdzielczej wokół nawiewu przy drzwiach od kierowcy odbija się cały czas w bocznej szybie i jest to akurat na wysokości bocznego lusterka.Czyli patrząc w lusterko widzimy kawałek srebrnego refleksu i jest to dość irytujące.
Odbicie widoczne jest przez cały czas niezależnie od konta padania światła słonecznego.Po dwóch godzinach jazdy pomimo okularów przeciwsłonecznych z filtrem polaryzacyjnym miałem już mały oczopląs
Kolega Sfan wcześniej pisał o jakiś problemach z trakcją i buksowaniem kół nawet na suchej nawierzchni Karoqa z silnikiem 1.5 TSI DSG7
Mnie pomimo, że ruszałem z kopyta i deptania ile fabryka dała ani razu nie udało się nawet na moment zabuksować kołami a tego dnia gdy jezdziłem Karoqiem jezdnie były mokre.Może to kwestia opon bo jak napisałem wcześniej jezdziłem na oponach zimowych.
Podsumowując Czesi stworzyli świetny samochód i jestem pod olbrzymim wrażeniem Skody Karoq a szczególnie silnika 1.5 TSI, który swoją dynamiką po prostu zachwyca a jego elastyczność jest rewelacyjna .
Skrzynia DSG 7 to po prostu bajka.Zdecydowanie polecam ją wszystkim niezdecydowanym
P.S.
W ostatnim Auto Swiecie jest test Skody Karoq 1.5 TSI DSG 7 w porównaniu z Seatem Ateca 1.4 TSI DSG 7
Zmierzona elastyczność Skody od 60-100km/h to 4,9s a od 80-120km/h to 6,5 s
Jak dla mnie bomba i test potwierdza to co napisałem wcześniej, że elastyczność tego silnika jest rewelacyjna
Niech mi jeszcze ktoś z Was powie Panowie, że to auto nie jedzie.....
....jedzie jak cholera
Ostatnio zmieniony 02 gru 2017, 8:26 przez mans, łącznie zmieniany 6 razy.
Re: Opinie po jazdach próbnych
Kilka dni temu miałem jazdę testową Karoqiem 1.5 TSI 150KM DSG. Podczas jazdy z małą prędkością ok 30km/h na niewielkich nierownosciach (droga asfaltowa) z tylnego zawieszenia dochodziły niepokojące dźwięki -głuchy niski odgłos. Może to wina zastosowania tańszego rozwiązania czyli belki skrętnej zamiast wielowahacza? Ktoś miał podobne spostrzeżenia?
Re: Opinie po jazdach próbnych
To po części wina polskich dróg i kół zapewne w rozmiarze 18 cali. 17-calowe koła będą lepiej amortyzować nierówności.Darem pisze: ↑01 gru 2017, 20:38 Kilka dni temu miałem jazdę testową Karoqiem 1.5 TSI 150KM DSG. Podczas jazdy z małą prędkością ok 30km/h na niewielkich nierownosciach (droga asfaltowa) z tylnego zawieszenia dochodziły niepokojące dźwięki -głuchy niski odgłos. Może to wina zastosowania tańszego rozwiązania czyli belki skrętnej zamiast wielowahacza? Ktoś miał podobne spostrzeżenia?
-
- Administrator
- Posty: 327
- Rejestracja: 30 lip 2017, 0:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Volvo V90
Re: Opinie po jazdach próbnych
A miał DCC?
Twój znajomy posiada albo zastanawia się nad zakupem Karoqa? Daj mu znać o naszym forum!
Re: Opinie po jazdach próbnych
Dzisiaj miałem krótką jazdę próbną Karoqiem 1,5 TSI DSG i wrażenia jak najbardziej pozytywne. Silnik z tą skrzynią pracuje rewelacyjne. Auto zwinne i elastyczne. Jak na moje potrzeby miejskie w zupełności wystarczy. W środku cicho i komfortowo, czy to po bruku czy na równym przy prędkości 110km/h. Bardzo wygodne fotele i duża ergonomia, wszystko jest w zasięgu ręki i intuicyjne(jak to w autach VAG). Na wyposażeniu było radio z systemem Canton, ale tylko na chwilkę włączyłem bo wsłuchiwałem się w zawieszenie, także tu nic nie napiszę. Nie słyszałem żadnych dźwięków, stuków przy prędkościach 30 km/h o których pisał kolega Darem.
Mimo, że po tak krótkiej jeździe mało można wychwycić, to jestem zadowolony i utwierdzony w swoim wyborze
Mimo, że po tak krótkiej jeździe mało można wychwycić, to jestem zadowolony i utwierdzony w swoim wyborze
Re: Opinie po jazdach próbnych
Fotele Style standard czy alcantara/skóra? Ciekawi mnie czy standardowe tkaniny materiałowe na fotelach są dobrej jakości (Ambition/Style). U konkurencji tkaniny na fotelach są raczej przeciętnej jakości (np. Honda Civic X, Opel Astra K).elektrod pisze: ↑04 gru 2017, 21:29 Dzisiaj miałem krótką jazdę próbną Karoqiem 1,5 TSI DSG i wrażenia jak najbardziej pozytywne. Silnik z tą skrzynią pracuje rewelacyjne. Auto zwinne i elastyczne. Jak na moje potrzeby miejskie w zupełności wystarczy. W środku cicho i komfortowo, czy to po bruku czy na równym przy prędkości 110km/h. Bardzo wygodne fotele i duża ergonomia, wszystko jest w zasięgu ręki i intuicyjne(jak to w autach VAG). Na wyposażeniu było radio z systemem Canton, ale tylko na chwilkę włączyłem bo wsłuchiwałem się w zawieszenie, także tu nic nie napiszę. Nie słyszałem żadnych dźwięków, stuków przy prędkościach 30 km/h o których pisał kolega Darem.
Mimo, że po tak krótkiej jeździe mało można wychwycić, to jestem zadowolony i utwierdzony w swoim wyborze
Re: Opinie po jazdach próbnych
To niezłe jajo z tym odbiciem srebrnej ramki nawiewu w bocznej szybie. Dosyć upierdliwy feler. Trzeba mieć nadzieję, że występuje przy pewnym ustawieniu fotela i przy "zimowym" kącie padania światła słonecznego do kabiny. Z drugiej strony ramka powinna mieć inny kolor, na pewno nie taki błyszczący. Inżynierowie powinni mieć świadomość możliwości wystąpienia takich refleksów. To nie ich pierwszy samochód.mans pisze: ↑01 gru 2017, 14:16 A co do wad to znalazłem jedną wkurzającą wadę Karoqa a mianowicie srebrna ramka na desce rozdzielczej wokół nawiewu przy drzwiach od kierowcy odbija się cały czas w bocznej szybie i jest to akurat na wysokości bocznego lusterka.Czyli patrząc w lusterko widzimy kawałek srebrnego refleksu i jest to dość irytujące.
Odbicie widoczne jest przez cały czas niezależnie od konta padania światła słonecznego.Po dwóch godzinach jazdy pomimo okularów przeciwsłonecznych z filtrem polaryzacyjnym miałem już mały oczopląs
Podobne zjawisko występuje w Astrze K, tylko tutaj problem jest z odbiciem (na szybie) nawiewu pod przednią szyby.
Re: Opinie po jazdach próbnych
W tym testowym była skóra, ale na wystawie u innego dealera widziałem materiałowe style i wyglądały ok.
Re: Opinie po jazdach próbnych
Powiem, że przez większość jazdy nie widziałem nic, dopiero pod końcem jazdy jak przypomniałem sobie o tym wpisie to zauważyłem ledwo widoczne odbicie. Sam nie zwróciłbym na to uwagi. Może w innych warunkach słonecznych jest to bardziej widoczneKraq pisze: ↑05 gru 2017, 8:47To niezłe jajo z tym odbiciem srebrnej ramki nawiewu w bocznej szybie. Dosyć upierdliwy feler. Trzeba mieć nadzieję, że występuje przy pewnym ustawieniu fotela i przy "zimowym" kącie padania światła słonecznego do kabiny. Z drugiej strony ramka powinna mieć inny kolor, na pewno nie taki błyszczący. Inżynierowie powinni mieć świadomość możliwości wystąpienia takich refleksów. To nie ich pierwszy samochód.mans pisze: ↑01 gru 2017, 14:16 A co do wad to znalazłem jedną wkurzającą wadę Karoqa a mianowicie srebrna ramka na desce rozdzielczej wokół nawiewu przy drzwiach od kierowcy odbija się cały czas w bocznej szybie i jest to akurat na wysokości bocznego lusterka.Czyli patrząc w lusterko widzimy kawałek srebrnego refleksu i jest to dość irytujące.
Odbicie widoczne jest przez cały czas niezależnie od konta padania światła słonecznego.Po dwóch godzinach jazdy pomimo okularów przeciwsłonecznych z filtrem polaryzacyjnym miałem już mały oczopląs
Podobne zjawisko występuje w Astrze K, tylko tutaj problem jest z odbiciem (na szybie) nawiewu pod przednią szyby.