Opinie po jazdach próbnych
Re: Opinie po jazdach próbnych
Te listwy to detal, natomiast źle zestopniowana manualna skrzynia biegów to jest problem. I ciągle cisza na ten temat, czekamy..
Re: Opinie po jazdach próbnych
Odbyłem dzisiaj jazdę próbną najpopularniejszym chyba (jeżeli chodzi o dostępność do jazd testowych) 1.5 TSI DSG Style. Potwierdza się dużo z Waszych obserwacji. Zacznimy od minusa:
(-) Dziwne zachowanie się duetu silnik+skrzynia. Silnik żwawo wkręca się na obroty, ale niewiele z tego wynika poza hałasem. Przypomina mi to jazdę aktualnymi wolnossącymi Mazdami 2.0, a nie silnikiem turbo. I nie jest to komplement. Na niskich obrotach jest cicho, na wolnych obrotach praktycznie nie słychać silnika (przy wyłączonym start-stop). Skrzynia szybko zmienia przełożenia, ale jest to zbyt mocno odczuwalne, mam wrażenie że zmienia je za często. Miałem w ramach jazd testowych porównanie z innymi rozwiązaniami - japońska tradycyjna 6 biegowa skrzynia Mazdy (mimo zapewne ciut gorszych osiągów) zmienia biegi niezauważanie. Nie chce mi się również wierzyć w to, ale jechałem nowym Civikiem z CVT (182 konie) i silnik mniej wył - zapewne to zasługa wirtualnych przełożeń. Mam też porównanie do zestawu 2.0 TDI 190 koni+ DSG - to również inna półka.
(+) Ogólne odczucia z jazdy w typowo miejskich warunkach. Takie, jakich oczekiwałem. Samochód jest zwarty, zwrotny a mimo to czujemy, że nie siedzimy w miejskiej "popierdółce". Zawieszenie komfortowe (nawet na 18" felgach) ale nie buja.
(+) Ergonomia - pozycja za kierownicą, rozmieszczenie wszystkich elementów sterowania, dodatki "simply clever"
(+) Wygląd na żywo - lepiej niż na zdjęciach
(?) Cennik. Rabat bez dodatkowych negocjacji jaki mi zaproponowano to 3% z groszami. Z drugiej strony trudno znaleźć coś porównywalnego, poza Atecą. Bliski gabarytami Qashqai nie ma sensownego kompletu silnik+przekładnia automatyczna. 3008 ma dużo ciekawsze wnętrze, ale za porównywalne pieniądze ma 3 cylindrowy silnik.
(?) Wersja Ambition, w którą celowałbym. Ciężko znaleźć zdjęcia, jakimi detalami wnętrza (poza oczywistymi pozycjami w cenniku) różni się od Style'a. Znalazłem jeden samochód ze zdjęciami wnętrza na Otomoto.
(?) System multimedialny. Nie zdążyłem sprawdzić, a po jeździe usiłowaliśmy ze sprzedawcą przetestować CarPlay z moim telefonem. Samochód przez kabel widział tylko muzykę - nie wiem czy to kwestia nieoryginalnego kabla, jakichś ustawień czy błędu samego radia.
Podsumowując, jazda próbna spowodowała, że wiem tyle, ile przed nią... Nie skreślam Karoqa, ale nie spieszę się z zamówieniem... Plus dla sprzedawcy za wyważone podejście - ci zazwyczaj dzielą się na natrętnych akwizytorów (głównie marki specjalizujące się w klientach indywidualnych) i takich którzy klienta indywidualnego mają z zupełnym poważaniu.
(-) Dziwne zachowanie się duetu silnik+skrzynia. Silnik żwawo wkręca się na obroty, ale niewiele z tego wynika poza hałasem. Przypomina mi to jazdę aktualnymi wolnossącymi Mazdami 2.0, a nie silnikiem turbo. I nie jest to komplement. Na niskich obrotach jest cicho, na wolnych obrotach praktycznie nie słychać silnika (przy wyłączonym start-stop). Skrzynia szybko zmienia przełożenia, ale jest to zbyt mocno odczuwalne, mam wrażenie że zmienia je za często. Miałem w ramach jazd testowych porównanie z innymi rozwiązaniami - japońska tradycyjna 6 biegowa skrzynia Mazdy (mimo zapewne ciut gorszych osiągów) zmienia biegi niezauważanie. Nie chce mi się również wierzyć w to, ale jechałem nowym Civikiem z CVT (182 konie) i silnik mniej wył - zapewne to zasługa wirtualnych przełożeń. Mam też porównanie do zestawu 2.0 TDI 190 koni+ DSG - to również inna półka.
(+) Ogólne odczucia z jazdy w typowo miejskich warunkach. Takie, jakich oczekiwałem. Samochód jest zwarty, zwrotny a mimo to czujemy, że nie siedzimy w miejskiej "popierdółce". Zawieszenie komfortowe (nawet na 18" felgach) ale nie buja.
(+) Ergonomia - pozycja za kierownicą, rozmieszczenie wszystkich elementów sterowania, dodatki "simply clever"
(+) Wygląd na żywo - lepiej niż na zdjęciach
(?) Cennik. Rabat bez dodatkowych negocjacji jaki mi zaproponowano to 3% z groszami. Z drugiej strony trudno znaleźć coś porównywalnego, poza Atecą. Bliski gabarytami Qashqai nie ma sensownego kompletu silnik+przekładnia automatyczna. 3008 ma dużo ciekawsze wnętrze, ale za porównywalne pieniądze ma 3 cylindrowy silnik.
(?) Wersja Ambition, w którą celowałbym. Ciężko znaleźć zdjęcia, jakimi detalami wnętrza (poza oczywistymi pozycjami w cenniku) różni się od Style'a. Znalazłem jeden samochód ze zdjęciami wnętrza na Otomoto.
(?) System multimedialny. Nie zdążyłem sprawdzić, a po jeździe usiłowaliśmy ze sprzedawcą przetestować CarPlay z moim telefonem. Samochód przez kabel widział tylko muzykę - nie wiem czy to kwestia nieoryginalnego kabla, jakichś ustawień czy błędu samego radia.
Podsumowując, jazda próbna spowodowała, że wiem tyle, ile przed nią... Nie skreślam Karoqa, ale nie spieszę się z zamówieniem... Plus dla sprzedawcy za wyważone podejście - ci zazwyczaj dzielą się na natrętnych akwizytorów (głównie marki specjalizujące się w klientach indywidualnych) i takich którzy klienta indywidualnego mają z zupełnym poważaniu.
-
- Administrator
- Posty: 327
- Rejestracja: 30 lip 2017, 0:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Volvo V90
Re: Opinie po jazdach próbnych
3008 będzie miał dużo mniejszą cenę po kilka latach…woolf pisze: ↑18 gru 2017, 21:43(?) Cennik. Rabat bez dodatkowych negocjacji jaki mi zaproponowano to 3% z groszami. Z drugiej strony trudno znaleźć coś porównywalnego, poza Atecą. Bliski gabarytami Qashqai nie ma sensownego kompletu silnik+przekładnia automatyczna. 3008 ma dużo ciekawsze wnętrze, ale za porównywalne pieniądze ma 3 cylindrowy silnik.
Zapytaj na infolinii Skody, powiedzą Ci w którym salonie taki może stać.
Mam nadzieję, że Twój telefon, to iPhone Jeśli tak, to zapraszam do zadawania pytań, codziennie jeżdżę z CarPlayem w Skodzie i jestem bardzo zadowolony (z kilkoma uwagami). Ale to w innym wątku poproszę.
P.S. Pozwoliłem sobie trochę sformatować Twojego posta, lepiej się go będzie czytało.
Twój znajomy posiada albo zastanawia się nad zakupem Karoqa? Daj mu znać o naszym forum!
Re: Opinie po jazdach próbnych
Ja też czekam na Ambition. Pierwsze samochody demo w salonie w moim mieście mają być w styczeń/luty 2018.
Re: Opinie po jazdach próbnych
Może tak, może nie... Można porównać 3008 vs Yeti z podobnych roczników i różnice nie są oczywiste. A na plus Peugeota dochodzi klasyczna przekładnia Aisin.
Tak, w końcu CarPlay=iPhone Co do problemu już wygooglałem rozwiązanie - problemem była wyłączona Siri. Po jej włączeniu pojawiło się menu CarPlay w telefonie. Będę miał okazję w okolicy Świąt podłączyć się do radia w Superbie i może pojawią się pytania lub obserwacje na oddzielny wątek.
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 29 paź 2017, 14:28
- Lokalizacja: Poznań
- Samochód: Skoda Karoq 1.5 TSI z DSG
Re: Opinie po jazdach próbnych
Testował ktoś te elektroniczne gadżety z zakresu bezpieczeństwa, np. "Lane assist" jak to działa (to chyba nie jest wersja Activ)?
-
- Posty: 544
- Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
- Lokalizacja: Europa
- Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7
Re: Opinie po jazdach próbnych
Wg. tego testu Lane Assist w Karoqu działa dosyć dobrze
Re: Opinie po jazdach próbnych
Totalne bzdety od 15 stycznia użytkuję 1,5 TSI w manualu- pisałem ,że dobrze się spisuje, bardzo dobrze -polecam też raporty spalania 5l/100.pozdrawiam
-
- Posty: 186
- Rejestracja: 21 lut 2018, 13:44
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: WRX STI 04', Corolla TS 02', Scala 19'
Re: Opinie po jazdach próbnych
Jeśli mają Aisiny z serii TF to nie jestem pewien czy to plus Jedna z najbardziej problematycznych współczesnych skrzyń AUTO
Skrzynie mają długie przełożenia, pozwalające korzystać z całego zakresu maksymalnego momentu obrotowego. Krótsze przełożenia moim zdanie w tych silnikach nie mają sensu bo trudno będzie złapać trakcję na poszczególnych przełożeniach i trzeba będzie się nieźle namachać wajchą. Moim zdaniem, zestopniowanie w punkt. Może odrobinę krótsze przełożenia by nie zaszkodziły, ale close-ratio nie byłoby najlepszym rozwiązaniem. Krótsze przełożenia z mniejszymi różnicami przełożeń są fajne w wysokoobrotowych wolnossakach Ale w turbo benzynie, to byłaby męczarnia. Serio.
Planujesz zakup samochodu?
Zapraszam poza forum 606987746
https://skodakrakow.otomoto.pl/
Dużo dostępnych!
Podkreślam!Każdy z moich postów to wyłącznie moja opinia. Nie jest to oficjalne stanowisko Skody ani salonu w którym pracuję.
Zapraszam poza forum 606987746
https://skodakrakow.otomoto.pl/
Dużo dostępnych!
Podkreślam!Każdy z moich postów to wyłącznie moja opinia. Nie jest to oficjalne stanowisko Skody ani salonu w którym pracuję.