Do wlascicieli skody 2.0 tdi

Wszelkie dyskusje związane z zakupieniem Karoqa
Konik
Posty: 5
Rejestracja: 23 sty 2018, 11:58

Do wlascicieli skody 2.0 tdi

Post autor: Konik »

Witam posiadaczy Skody Karoq 2.0 tdi. Jestem posiadaczem takiej Skody od czerwca 2018 roku . Z uwagi na to iż jestem kierowcą zawodowym wszystkiemu się przyglądam i przysluchuje zauważyłem a raczej usłyszałem w swoim aucie od samego początku dziwne odgłosy rzegotanie od strony rozrządu po uruchomieniu zimnego silnika po rozgrzaniu rzegotanie znika. Panowie w Aso twierdza że to normalne bo silnik musi się jak najszybciej rozgrzać itd. Widziałem w necie jakiś filmik a nawet kilka z podobbym problemem . Proszę o napisanie swoich spostrzeżeń wlascicieli Tdi



Sponsor

Do wlascicieli skody 2.0 tdi

Sponsor


Piotr&Magda
Posty: 17
Rejestracja: 14 mar 2019, 10:02
Samochód: Karoq 1,5 tsi style

Re: Do wlascicieli skody 2.0 tdi

Post autor: Piotr&Magda »

Konik pisze: 13 kwie 2019, 17:26 Witam posiadaczy Skody Karoq 2.0 tdi. Jestem posiadaczem takiej Skody od czerwca 2018 roku . Z uwagi na to iż jestem kierowcą zawodowym wszystkiemu się przyglądam i przysluchuje zauważyłem a raczej usłyszałem w swoim aucie od samego początku dziwne odgłosy rzegotanie od strony rozrządu po uruchomieniu zimnego silnika po rozgrzaniu rzegotanie znika. Panowie w Aso twierdza że to normalne bo silnik musi się jak najszybciej rozgrzać itd. Widziałem w necie jakiś filmik a nawet kilka z podobbym problemem . Proszę o napisanie swoich spostrzeżeń wlascicieli Tdi
Identyczną przypadłość mam w swojej skodzie rapid 1.2 tsi , jakoś specjalnie nigdy się tematem nie zainteresowałem ... Ale zainteresowało się moje ASO na przeglądzie okresowym przy przebiegu 60 000 km. Zostawiłem auto na cały dzień, aby mechanicy zbadali przyczynę dziwnych zrzutów przy odpalaniu zimnego silnika. Okazało się, że napinacze łańcuszka rozrządu należy wymienić ... I tak zostało zrobione, wtmieniony został napinacz łańcuszka. Tylko, że problem zgrzytów przy odpalaniu na zimnym silniku pozostał, trochę słychać mniej.
W Aso uspokojono mnie, że silniki TSI mają taką przypadłość Szczególnie skoda rapid oraz superb. Mam przejechane 100 000 i nic się nie dzieje. Ale skontrolować rozrząd nie zaszkodzi. Pozdrawiam

Konik
Posty: 5
Rejestracja: 23 sty 2018, 11:58

Re: Do wlascicieli skody 2.0 tdi

Post autor: Konik »

Dzięki za odpowiedź ale mamy dużą różnicę między silnikami, pytanie nadal kieruję do wlascicieli tdi pozdrawiam

Awatar użytkownika
User karoq
Posty: 213
Rejestracja: 09 wrz 2018, 14:00
Samochód: Karoq 2.0 Tdi. Dsg. 4x4.style

Re: Do wlascicieli skody 2.0 tdi

Post autor: User karoq »

Prawdopodobnie ten halas jest powodowany przez normalną prace pompy plynu na ktory nasuwa sie pierscien odpowiadajacy za zamknięcie obiegu plynu a jak sie nagrzeje silnik obieg ponowie zaczyna działać

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


KOSC964
Posty: 29
Rejestracja: 13 mar 2018, 20:54
Samochód: Skoda Karoq 2.0 TDI DSG 4x4 Style

Re: Do wlascicieli skody 2.0 tdi

Post autor: KOSC964 »

Mam 2.0 TDI i też słychać coś takiego ale ja uważam, że to jakieś blaszane osłony koło katalizatora, który jest blisko silnika. Byłem a ASO i tam powiedzieli mi, że osłona katalizatora jest blisko i w momencie gdy ten układ jest zimny drgania telepią tą osłonom. Jakiś czas był spokój ale teraz znowu to słychać i dodatkowo jeszcze drży jakaś blacha w okolicy wydechu (przednia część auta od spodu), dzieje się tak jak wyjadę zimnym autem przed garaż i przełączę dźwignię biegów na P i wtedy na wolnych obrotach zaczyna się koncert. Będę ponownie dzwonił do ASO aby umówić wizytę i niech coś z tym zrobią skutecznie. W końcu to nowe auto, które trochę kosztowało.

KOSC964
Posty: 29
Rejestracja: 13 mar 2018, 20:54
Samochód: Skoda Karoq 2.0 TDI DSG 4x4 Style

Re: Do wlascicieli skody 2.0 tdi

Post autor: KOSC964 »

User karoq pisze: 13 kwie 2019, 22:03 Prawdopodobnie ten halas jest powodowany przez normalną prace pompy plynu na ktory nasuwa sie pierscien odpowiadajacy za zamknięcie obiegu plynu a jak sie nagrzeje silnik obieg ponowie zaczyna działać ObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Prawdopodobnie się mylisz, bo ten dźwięk, który się wydobywa nie ma nic wspólnego z żadnym pierścieniem i pracom pompy. :lol:

Awatar użytkownika
User karoq
Posty: 213
Rejestracja: 09 wrz 2018, 14:00
Samochód: Karoq 2.0 Tdi. Dsg. 4x4.style

Re: Do wlascicieli skody 2.0 tdi

Post autor: User karoq »



Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


kwiatek88
Posty: 36
Rejestracja: 29 lut 2020, 20:35
Samochód: 1.6TDI

Re: Do wlascicieli skody 2.0 tdi

Post autor: kwiatek88 »

Ten dźwięk to praca pompy podciśnienia na zimnym silniku, który znika po rozgrzaniu. W nowych 2.0 i 1.6 TDI (EA288) pompa podciśnienia stanowi tandem z pompą olejową i znajduje się u podstawy silnika, od przodu, czyli z prawej strony auta. Jest najlepiej słyszalny w okolicach wnęki prawego koła. Występuje w każdym egzemplarzu, tylko część kierowców nie wychwytuje go z ogólnego hałasu pracującego silnika.

Awatar użytkownika
Lucien
Posty: 180
Rejestracja: 22 lut 2018, 19:12
Lokalizacja: Śląsk
Samochód: VW Tiguan 2.0 TSI 4x4 190KM

Re: Do wlascicieli skody 2.0 tdi

Post autor: Lucien »

Czy chodziło o taki dźwięk?
U mnie wystpuje również po rozgrzaniu silnika.//cloud.tapatalk.com/s/5f1f2f8dd0d ... 162523.mp4

Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka


kwiatek88
Posty: 36
Rejestracja: 29 lut 2020, 20:35
Samochód: 1.6TDI

Re: Do wlascicieli skody 2.0 tdi

Post autor: kwiatek88 »

Lucien pisze: 27 lip 2020, 21:49 Czy chodziło o taki dźwięk?
U mnie wystpuje również po rozgrzaniu silnika.//cloud.tapatalk.com/s/5f1f2f8dd0d ... 162523.mp4

Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka
Na moje ucho nie, to nie ten dźwięk. Ten raczej pochodzi z kończącego się łożyska(np. alternator, sprężarka klimatyzacji) lub elementu rozrządu(rolka, pompa wody). Najlepiej stetoskopem zlokalizować źródło dźwięku, przykładając go do poszczególnych elementów. Można też zluzować pasek wielorowkowy osprzętu i uruchomić silnik, jeśli dźwięk zniknie to będzie to pierwsze, jak nie... trzeba zdjąć pokrywę rozrządu i dalej stetoskopem szukać źródła dźwięku.

ODPOWIEDZ