DRIVING MODE SELECT - wybór profilu jazdy - WARTO ?

Wszelkie dyskusje związane z zakupieniem Karoqa
Tomasz
Posty: 10
Rejestracja: 22 sty 2018, 21:28

DRIVING MODE SELECT - wybór profilu jazdy - WARTO ?

Post autor: Tomasz »

Jak w temacie.
500 zł - niby nie dużo, ale czy warto ?
Silnik benzynowy 1,5 , oczywiście w automacie DSG.



Sponsor

DRIVING MODE SELECT - wybór profilu jazdy - WARTO ?

Sponsor


root
Administrator
Posty: 327
Rejestracja: 30 lip 2017, 0:48
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Volvo V90

Re: DRIVING MODE SELECT - wybór profilu jazdy - WARTO ?

Post autor: root »

A masz DCC? Jeśli masz, to zdecydowanie warto, jeśli nie, to przy DSG moim zdaniem nadal warto, bo dochodzi tryb ECO (no i Sport, ale ten możesz włączyć z lewarka).
Twój znajomy posiada albo zastanawia się nad zakupem Karoqa? Daj mu znać o naszym forum! :)

chojnaś
Posty: 31
Rejestracja: 26 lut 2018, 21:22
Samochód: Skoda Karoq, 1.5 TSI DSG

Re: DRIVING MODE SELECT - wybór profilu jazdy - WARTO ?

Post autor: chojnaś »

Rozumiem, że bazowo w DSG jest tryb normal oraz sport. Po dokupieniu Driving Mode Selekt dostajemy dodatkowo tryb ECO.
Z tego co doczytałem to odłącza on hamowanie silnikiem. Czy są jeszcze jakeś cechy trybu ECO? Co daje Personalizacja?

tborowsk
Posty: 120
Rejestracja: 24 lut 2018, 16:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: DRIVING MODE SELECT - wybór profilu jazdy - WARTO ?

Post autor: tborowsk »

chojnaś pisze: 26 lut 2018, 21:36 Rozumiem, że bazowo w DSG jest tryb normal oraz sport. Po dokupieniu Driving Mode Selekt dostajemy dodatkowo tryb ECO.
Z tego co doczytałem to odłącza on hamowanie silnikiem. Czy są jeszcze jakeś cechy trybu ECO? Co daje Personalizacja?
Na jeździe testowej miałem do dyspozycji auto z DSG i opcją wyboru profilu jazdy. Moim zdaniem to bajer, którego do swojego auta (1,5 TSI DSG) nie wziąłem. Przy codziennym użytkowaniu tryb normal w zupełności wystarczy.

Lepiej zainwestować trochę więcej i wziąć asystentów drogowych, bo z tego faktycznie skorzystasz.

Kraq
Posty: 528
Rejestracja: 19 lis 2017, 13:33

Re: DRIVING MODE SELECT - wybór profilu jazdy - WARTO ?

Post autor: Kraq »

Największą zaletą DMS jest możliwość "usztywnienia" kierownicy w trybie Individual niezależnie od innych ustawień. Fabryczna siła wspomagania jest tradycyjnie w Skodzie zbyt mocna i dla mnie osobiście nieakceptowalna.

M a r c i n
Posty: 186
Rejestracja: 21 lut 2018, 13:44
Lokalizacja: Kraków
Samochód: WRX STI 04', Corolla TS 02', Scala 19'

Re: DRIVING MODE SELECT - wybór profilu jazdy - WARTO ?

Post autor: M a r c i n »

root pisze: 22 sty 2018, 23:46 A masz DCC? Jeśli masz, to zdecydowanie warto, jeśli nie, to przy DSG moim zdaniem nadal warto, bo dochodzi tryb ECO (no i Sport, ale ten możesz włączyć z lewarka).
Nie da sie wybrać DCC bez Driving Mode Select :P
Możesz mienić jedynie tryb pracy skrzyni w Sport - ale pozostają domyślne ustawienia pedału gazu/reakcji przepustnicy :)
Planujesz zakup samochodu?
Zapraszam poza forum 606987746
https://skodakrakow.otomoto.pl/
Dużo dostępnych!
Podkreślam!Każdy z moich postów to wyłącznie moja opinia. Nie jest to oficjalne stanowisko Skody ani salonu w którym pracuję.

michalw
Posty: 40
Rejestracja: 24 lut 2018, 18:30

Re: DRIVING MODE SELECT - wybór profilu jazdy - WARTO ?

Post autor: michalw »

M a r c i n pisze: 27 lut 2018, 13:49 Nie da sie wybrać DCC bez Driving Mode Select :P
Możesz mienić jedynie tryb pracy skrzyni w Sport - ale pozostają domyślne ustawienia pedału gazu/reakcji przepustnicy :)
Czy faktycznie przy użyciu DMS można zmienić (przypieszyć) reakcję przepustnicy na naciśnięcia pedału gazu? Czy to działa (w stosunku do układu napędu) tylko na zasadzie zmiany programu skrzyni biegów DSG?

M a r c i n
Posty: 186
Rejestracja: 21 lut 2018, 13:44
Lokalizacja: Kraków
Samochód: WRX STI 04', Corolla TS 02', Scala 19'

Re: DRIVING MODE SELECT - wybór profilu jazdy - WARTO ?

Post autor: M a r c i n »

Tak. Reakcja przepustnicy nie jest liniowa względem położenia pedału gazu. Między innymi właśnie DMS i Tryby Eco/Normal/Sport odpowiadają głównie za ten parametr plus ewentualnie DCC/Układ kierowniczy i pracę skrzyni DSG.
Planujesz zakup samochodu?
Zapraszam poza forum 606987746
https://skodakrakow.otomoto.pl/
Dużo dostępnych!
Podkreślam!Każdy z moich postów to wyłącznie moja opinia. Nie jest to oficjalne stanowisko Skody ani salonu w którym pracuję.

warkakw
Posty: 39
Rejestracja: 26 sty 2019, 15:17
Samochód: KAROQ AMBITION 1.5 TSI 110 KW (150 KM) 6-BIEGOWA M

Re: DRIVING MODE SELECT - wybór profilu jazdy - WARTO ?

Post autor: warkakw »

A czy ktoś wie co daje zmiana w trybie indywidualnym opcji "Dynam. światła kierowane" z normal na sport? Instrukcja nic nie mówi.

c#Hunter
Posty: 509
Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Karoq Style 1.5TSI

Re: DRIVING MODE SELECT - wybór profilu jazdy - WARTO ?

Post autor: c#Hunter »

Nie wiem o co chodzi ale w my19 nie płaciłem za dms a mam wybór trybów w asystentach. Wychodzi na to że to w cenniku to cena za fizyczny przycisk na konsoli do zmiany tych trybów... W manualu totalnie nie przydatny bajer. Głównie to kierownica ciężej chodzi. Bez progresji to parodia.

ODPOWIEDZ