Porównanie do Octavii.

Wszelkie dyskusje związane z zakupieniem Karoqa
pawelll
Posty: 34
Rejestracja: 19 lut 2020, 19:41
Samochód: Octavia 3 1.4 DSG

Porównanie do Octavii.

Post autor: pawelll »

Obecnie mam służbową Octavię 3 Style 1.5TSI DSG. I jestem w gronie b. zadowolonych z tego samochodu. Ale w kwietniu muszę zamówić nowy a z dostępnością Octavii 4 jest kompletna klapa (nie będzie w tym roku 1.5 mHEV DSG). Jedną z alternatyw jest Karoq 1.5 DSG. Odbyłem nawet jadę próbną i ogólne "dopasowanie" do samochodu jest OK. Ale jak to po jeździe testowej (krótkiej) mam kilka wątpliwości/pytań

1. Czy któryś z kolegów robił taką przesiadkę (Octawia->Karoq) i może się podzielić opinią?
2. O ile głośniejszy jest Karoq przy jeździe autostradowej? (130/140). W czasie jazdy testowej było mokro więc hałas kół był wyższy i maskował choćby opływ powietrza. Czy i na ile hałas przy tych prędkościach jest uciążliwy?
3. Jaka jest realna ilość paliwa do jednorazowego zatankowania? W Octavii (zbiornik 50l) realnie od "zera" wchodzi ok. 47 l ale w różnych samochodach bywa różnie (w nowej Corolli kolega tankuje max 42l - też nominalnie zbiornik 50l)



Sponsor

Porównanie do Octavii.

Sponsor


Zbyszek1972
Posty: 118
Rejestracja: 09 paź 2019, 20:10
Samochód: Karoq 1.0 TSI STYLE pakiet comfort

Re: Porównanie do Octavii.

Post autor: Zbyszek1972 »

hałas po wyżej 140km/h jest w Karoqu wyższy jak w każdym suv-ie tej klasy bo fizyki nie oszukasz. wysokie auto stawia większy opór powietrza, tragedii nie ma ale w octavii na pewno będzie ciszej. niestety zbiornik paliwa jest mały tylko 50l wiec przy silniku benzynowym szału nie ma. nie wiem ile realnie wchodzi paliwa do zbiornika bo nie zwracam na to uwagi.

c#Hunter
Posty: 509
Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Karoq Style 1.5TSI

Re: Porównanie do Octavii.

Post autor: c#Hunter »

1.5TSI ma niby 55l i to może być prawda bo zdarzało mi się wlać powyżej 50l. Ogólnie jak samochód jest do latania w trasy to wiadomo, że octavia jest dużo lepsza... Karoq będzie dużo więcej palił i będzie głośniejszy. Nie ma opcji na superba :E ?

pawelll
Posty: 34
Rejestracja: 19 lut 2020, 19:41
Samochód: Octavia 3 1.4 DSG

Re: Porównanie do Octavii.

Post autor: pawelll »

Będę próbował ale nie wiem czy się uda. Alternatywa to kombi: Corolla, Focus,Ceed. Ale każdy ma swoje wady.

r0wl3n
Posty: 93
Rejestracja: 09 gru 2019, 13:59
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Skoda Karoq Style 1.5 TSI DSG

Re: Porównanie do Octavii.

Post autor: r0wl3n »

Ostatnio leciałem trasę A4 na tempomacie powyżej 140 km/h i no bez przesady, źle nie ma. Silnik nie wyje, jedynie w okolicach lusterek może słychać jakieś opory powietrza, ale tak samo na jeździe testowej wjechaliśmy z handlowcem na autostradę i przy tych prędkościach spokojnie byliśmy w stanie cały czas prowadzić rozmowę przy zachowaniu normalnej tonacji (bez darcia przysłowiowej mordy :D ) Komfort tez bez porównania, siedzenia robią robotę, cena tak samo - pakiet asystentów, comfort i pare dodatków i ma się naprawdę dobrze wyposażony samochód w rozsądnych pieniądzach. Co do spalania to tak jak mówiłem, na trasie ciagle jadąc powyżej 140 km/h miałem 8L-8,2/100 km - nie ma źle, z tego co widziałem na YT jak układ napędowy się ułoży to może być nawet zauważalny spadek o 0,2L ;)

tomekk
Posty: 74
Rejestracja: 25 mar 2019, 21:23
Samochód: Skoda Octavia 2.0 TDI CUNA

Re: Porównanie do Octavii.

Post autor: tomekk »

Mam Octavię i Karoqa. I jednak skłaniam się ku Octavii. Karoq ma jednak coś czego nie ma Octavia - wygodniej się wsiada. Pozostałe opcje są te same więc mam auta praktycznie 1:1. W Octavii wchodzi mi ok 48 litrów jak jest już mega duża rezerwa. W Karoqu jeszcze na maksa nie wyjeździlem baku nigdy. Przy szybkich prędkościach nie odczuwam dużej różnicy ale też Karoqiem nie byłem jeszcze w dalekiej trasie po drogach ekspresowych, a jedynie krótsze odcinki obwodnica miasta lub trasy po krajówkach ok 100km/h i ja nie odczuwam różnicy. Co dziwne, obydwa auta są w 2.0 TDI DSG 4x4 z tym, że Octavia ma 184KM, a Karoq 150KM i Octavia pali mniej zauważalnie. Może to kwestia jeszcze dotarcia silnika, nie wiem. Octavia ma 5 lat i 200kkm, a Karoq dopiero 5 miesięcy i 7kkm ale w porównaniu do pierwszych tygodni i tak już jest litr mniej niż było średnie spalanie, bo powoli zaczynałem być zmartwiony. Natomiast chwilowe na prostym odcinku jeszcze nigdy nie pokazał mi komputer poniżej 4 litrów co w Octavii nie stanowi problemu. Mam też wrażenie, że Karoq jest twardszy niż Octavia, nawet na 225/55/17 gdy Octavia ma 225/45/17 nie mówiąc już o letnich 225/50/18 do Karoqa...

Mnie się nowa Octavia bardzo podoba, dopóki nie widzę VC, który od biedy mógłbym przeboleć jeśli będzie lepiej ustawiony niż obecnie pionowo zamiast w kierunku kierowcy (co wg mnie daje tragiczny efekt) ale sterowania nawiewem i w 100% dotykowego radia to już chyba im nie wybaczę... Mimo wszystko Skode kupują jednak konserwatywni kierowcy wg mnie i tyle nowinek... No nie wiem. Ja bym wolał mieć możliwość jak w Karoqu zamówienia radia z pokrętłami Amundsen i normalnych zegarów. I tu nowa Octavia dostaje ode mnie ogromny minus i prawdopodobnie kolejnej mieć nie będę przez to. Nie wyobrażam sobie siedzenia przed ekranem w pracy, w domu i jeszcze w aucie...

pawelll
Posty: 34
Rejestracja: 19 lut 2020, 19:41
Samochód: Octavia 3 1.4 DSG

Re: Porównanie do Octavii.

Post autor: pawelll »

VC jest opcją (aczkolwiek w polskich cennikach na dzisiaj jest w standardzie). Co do radia i obsugi dotykowo to zgoda, tyle że nie jest to problem chęci czy niechęci do nowinek ale ergonomii. Ale cóż - ekrany dotykowe sa tańsze niż guziki i pokrętła :)

A moja ogólna opinia o O4 jest w wątku o O4.

Dzięki za opinie, co do zasady pokrywają się z moimi obawami/przeczuciami. Ale zobaczymy.

JareK77
Posty: 82
Rejestracja: 12 maja 2019, 9:39
Samochód: Karoq Sportline 2.0 TSI, DSG, 4x4

Re: Porównanie do Octavii.

Post autor: JareK77 »

pawelll pisze: 19 lut 2020, 20:05 Obecnie mam służbową Octavię 3 Style 1.5TSI DSG. I jestem w gronie b. zadowolonych z tego samochodu. Ale w kwietniu muszę zamówić nowy a z dostępnością Octavii 4 jest kompletna klapa (nie będzie w tym roku 1.5 mHEV DSG). Jedną z alternatyw jest Karoq 1.5 DSG. Odbyłem nawet jadę próbną i ogólne "dopasowanie" do samochodu jest OK. Ale jak to po jeździe testowej (krótkiej) mam kilka wątpliwości/pytań

1. Czy któryś z kolegów robił taką przesiadkę (Octawia->Karoq) i może się podzielić opinią?
2. O ile głośniejszy jest Karoq przy jeździe autostradowej? (130/140). W czasie jazdy testowej było mokro więc hałas kół był wyższy i maskował choćby opływ powietrza. Czy i na ile hałas przy tych prędkościach jest uciążliwy?
3. Jaka jest realna ilość paliwa do jednorazowego zatankowania? W Octavii (zbiornik 50l) realnie od "zera" wchodzi ok. 47 l ale w różnych samochodach bywa różnie (w nowej Corolli kolega tankuje max 42l - też nominalnie zbiornik 50l)
Ja robiłem zamianę z O3 1.8 TSI 180 KM manual przed liftem na Karoq 2.0 TSI 190 4x4 DSG Sportline i co mogę powiedzieć:
1. Fotele w wersji Sportline są dla chudych i wysportowanych. Dla faceta 110 kg wagi, na dłuższa trasę są za ciasne. Brakuje trochę bagażnika z O3, szczególnie przy wyjazdach na wakacje. Spalanie ok 1-2 l większe. Start-Stop o ile używasz jest bardziej inteligentny, np nie gasi silnika podczas manewrowania na parkingu. Światła porównywalne do O3 (bixenon) w sensie jasności i równomierności świecenia. Ludzie skarżą się na zasięg ledów w Karoku, ale w O3 LEDy świeca jeszcze krócej. Silnik daje frajdę z jazdy, chociaż czuć że przy wyższych prędkościach >140 km/h zaczyna brakować mocy, do 22 tys km przebiegu nie spalił ani grama oleju.
2. Niedawno jeździłem O3 1.5 TSI, samochodem zastępczym i mogę powiedzieć, że jest głośniejsza niż Karoq, szczególnie dźwięk od kół jest wyraźny. Ogólnie O3 jest słabo wyciszona. W moim odczuciu w Karoqu jest ciszej przy każdej prędkości.
3. Zbiornik 50l, zdarzało mi się zatankować ok 53-54l gdy zasięg spad do 10 km.

batman_xp1
Posty: 154
Rejestracja: 22 sty 2018, 18:10
Samochód: Skoda Karoq 1.5 TSI, Style

Re: Porównanie do Octavii.

Post autor: batman_xp1 »

Miałem O3 FL z 1.4 TSI w manualu. Potem przez dwa lata Karoqa (1.5 TSI najpierw manual potem automat z tym samym silnikiem). Teraz zamówiłem O4.
Karoq ma wygodniejsze fotele w porównaniu do O3(sprawdzone na odcinku do Chorwacji 1300km.), wygodniej się wsiada i wysiada, przy parkowaniu nie patrzysz na wysokość krawężnika. Lepsza widoczność bo siedzi się wyżej . Ma on swoje zalety. Natomiast O3 też ma zalety w stosunku do Karoqa. Np. większy bagażnik (jednak mnie to wkurza przy Karoqu - do Octavii mogę wrzucić lodówkę :). Podatność na boczne wiatry i stabilność przy wyższych prędkościach w Karoqu gorsza - jednak lubię jeździć autem którym tak nie rzuca. Mniejsze spalanie w O3 o jakiś 1L do 1,5L. Reszta bardzo podobna.
Ps. We wszystkich 3 autach miałem ten sam problem - mianowicie niby światła krótkie były dobrze ustawione , daleki zasięg itd. , ale jeżeli zapakowałem auto , bagażnik dociążając tył samochodu to światła krótkie stają się bardzo krótkie, aż za krótkie. Coś jest źle ustawione z korektorem , za bardzo skraca zasięg przy dociążaniu samochodu.

JareK77
Posty: 82
Rejestracja: 12 maja 2019, 9:39
Samochód: Karoq Sportline 2.0 TSI, DSG, 4x4

Re: Porównanie do Octavii.

Post autor: JareK77 »

batman_xp1 pisze: 21 lut 2020, 11:12 Miałem O3 FL z 1.4 TSI w manualu. Potem przez dwa lata Karoqa (1.5 TSI najpierw manual potem automat z tym samym silnikiem). Teraz zamówiłem O4.
Karoq ma wygodniejsze fotele w porównaniu do O3(sprawdzone na odcinku do Chorwacji 1300km.), wygodniej się wsiada i wysiada, przy parkowaniu nie patrzysz na wysokość krawężnika. Lepsza widoczność bo siedzi się wyżej . Ma on swoje zalety. Natomiast O3 też ma zalety w stosunku do Karoqa. Np. większy bagażnik (jednak mnie to wkurza przy Karoqu - do Octavii mogę wrzucić lodówkę :). Podatność na boczne wiatry i stabilność przy wyższych prędkościach w Karoqu gorsza - jednak lubię jeździć autem którym tak nie rzuca. Mniejsze spalanie w O3 o jakiś 1L do 1,5L. Reszta bardzo podobna.
Ps. We wszystkich 3 autach miałem ten sam problem - mianowicie niby światła krótkie były dobrze ustawione , daleki zasięg itd. , ale jeżeli zapakowałem auto , bagażnik dociążając tył samochodu to światła krótkie stają się bardzo krótkie, aż za krótkie. Coś jest źle ustawione z korektorem , za bardzo skraca zasięg przy dociążaniu samochodu.
Ja mam fotele sportowe i uważam, że są dużo mniej wygodne niż zwykłe w Octavii na dłuższych trasach. Też sprawdzone w drodze do Chorwacji ;) Mój Karoq waży ponad 1.5 tony i ma zauważalnie lepszą stabilność i odporność na podmuchy bocznego wiatru niż moja była O3 która ważyła ok 1300 kg. Dzięki napędowi 4x4 skubany jest jak przyklejony na mokrej nawierzchni. A na nieutwardzonej nawierzchni pięknie zarzuca tyłem. O3 szybko traciła trakcję i przód uciekał. Nie mam w Karoqu i nie miałem w O3 problemu z zasięgiem krótkich świateł, ale w O3 miałem bixenony. Bixenony dawały bardziej równomierny snop światła. Ledy w Karoqu maja jaśniejsze i ciemniejsze strefy, ale nie jest to jakoś szczególnie denerwujące. Porównywałem ostatnio światła ledowe w O3 FL z Karoqiem. Jeśli idzie o zasięg, to Karoq miał lepszy. Zdecydowanie łatwiej wysiada mi się z Karoqa. Z parkowaniem lepiej mi szło w O3. Mimo tego że ok 30 cm dłuższa jest, to przez swoja wysokość w Karoqu nie mogę dostatecznie nisko ustawić lusterek zewnętrznych przez co parkuje się trudniej, bo mniej widać wokół samochodu. Kamera cofania nie jest idealnie ustawiona. Jak cofam tak, że linie wymalowane na parkingu pokrywają się z liniami wyświetlanymi na monitorze kamery, to samochód zawsze stoi krzywo.

Nie mniej jednak czekam na O4, żeby zobaczyć ja na żywo. Ostatnio też pojawił się nowy Leon. Będzie mocnym konkurentem dla O4. Moim zdaniem dużo ładniejszy od O4

ODPOWIEDZ