Wszystko o 1,0 TSI

ArKos
Posty: 260
Rejestracja: 29 lis 2019, 14:56
Lokalizacja: śląsk
Samochód: Karoq Sportline 1,5 TSI

Wszystko o 1,0 TSI

Post autor: ArKos »

Silnik benzynowy 1,0 TSI (85 kW / 115 KM) z literowym oznaczeniem CHZJ umieszczonym na Skodzie Karoq do 07.2017.
Silniki benzynowe 1.0 TSI (85 kW / 115 KM) z oznaczeniem literowym DKRA , DKRF są montowane w Skodzie Karoq od 07.2018.
W silniku DKRF filtr cząstek stałych jest standardem PR 7CP.
0a.png
0a.png (30.01 KiB) Przejrzano 3396 razy

Krótki opis techniczny
- 3-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
- Turbodoładowanie chłodzone cieczą.
- 4 zawory na cylinder, 2 górne wałki rozrządu (DOHC), dźwignie zaworów z rolką.
- Jeden wałek rozrządu zaworów dolotowych i jeden wałek rozrządu wydechu.
- Elektroniczny system zarządzania silnikiem Bosch.
- Ceramiczny katalizator podpodłogowy ogrzewany podwójnym wtryskiem (technologia Homogen Split).
- Elektroniczny układ sterowania wtryskiem bezpośrednim z elektrycznym akceleratorem.
- Napęd rozrządu za pomocą paska zębatego.
- System start-stop / odzyskiwanie energii, system zarządzania energią.

Zakres prac konserwacyjnych
0b.png
0b.png (35.61 KiB) Przejrzano 3396 razy

Uwaga!

Podczas pierwszych 1000 km jazdy silnik pracuje przy podwyższonym ciśnieniu oleju. Jest to środek ochronny w okresie docierania.


Rozmieszczenie części w silniku benzynowym 1.0 L Skoda Karoq Skoda Karoq 1.0 TSI, CHZJ
Widok z przodu

1.jpg
1.jpg (121.78 KiB) Przejrzano 3401 razy

1 - Sterownik zaworu przepustnicy GX3
2 - Zawór wlotowy gazu 1 N366 (dla pojazdów na gaz ziemny)
3 - Czujnik temperatury i ciśnienia listwy rozdzielczej gazu GX21 (dla pojazdów na gaz ziemny)
4 - Zawór wlotowy gazu 2 N367 (dla pojazdów na gaz ziemny)
5 - Zawór wlotowy gazu 3 N368 (dla pojazdów na gaz ziemny)
6 - Zawór regulacyjny ciśnienia paliwa N276
7 - Enkoder na rurze ssącej GX9
8 - Zawór wtryskowy do cylindra 3 N32
9 - Zawór wtryskowy do cylindra 2 N31
10 - Zawór wtryskowy do cylindra 1 N30
11 - Pompa do chłodzenia powietrza doładowującego V188
12 - Zawór sterujący sprężarki klimatyzacji N280
13 - Alternator z regulatorem napięcia CX1
14 - Pompa próżniowa hamulca V192
15 - Enkoder ciśnienia oleju G10
16 - Enkoder ciśnienia paliwa G247


Silnik benzynowy 1, 0 l CHZJ, widok z góry

2.jpg
2.jpg (106.42 KiB) Przejrzano 3401 razy

1 - Czujnik ciśnienia doładowania GX26
2 - Zawór elektromagnetyczny 1 do układu filtra z węglem aktywnym N80
3 - Zawór 1 do regulacji wałka rozrządu na wylocie N318
4 - Cewka zapłonowa 1 ze stopniem wyjściowym N70
5 - Cewka zapłonowa 2 ze stopniem wyjściowym N127
6 - Cewka zapłonowa 3 ze stopniem wyjściowym N291
7 - Enkoder sygnału 3 G300
8 - Enkoder sygnału G40
9 - Zawór 1 do regulacji wałka rozrządu N205



Silnik benzynowy 1.0L CHZJ , widok z tyłu

3.jpg
3.jpg (108.61 KiB) Przejrzano 3401 razy

1 - Regulator ciśnienia doładowania V465
2 - Sonda lambda 1 przed katalizatorem GX10
3 - Sonda lambda 1 za katalizatorem GX7
4 - Zawór regulacji ciśnienia oleju N428
5 - Czujnik poziomu i temperatury oleju G266
6 - Enkoder prędkości silnika G28
7 - Czujnik spalania stukowego 1 G61
8 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego G62



Materiały źródłowe: http://karoqs.ru/



Sponsor

Wszystko o 1,0 TSI

Sponsor


Zablokowany