Wszystko o 1,5 TSI

ArKos
Posty: 260
Rejestracja: 29 lis 2019, 14:56
Lokalizacja: śląsk
Samochód: Karoq Sportline 1,5 TSI

Wszystko o 1,5 TSI

Post autor: ArKos »

Silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra TSI (110 kW / 150 KM) z oznaczeniem literowym DADA jest montowany w Skodzie Karoq, której produkcję silników rozpoczęto od 08.2017.
Silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra TSI (110 kW / 150 KM) z literowym oznaczeniem DPCA jest montowany w Skodzie Karoq od 07.2019.
Silniki DADA są dostępne w dwóch wersjach, z filtrem cząstek stałych GPF (kod PR 7CP) i bez (kod PR 7MV).
1a.png
1a.png (37.71 KiB) Przejrzano 4992 razy

Krótki opis
4-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy.
- Aluminiowy blok cylindrów.
- Napęd rozrządu za pomocą paska zębatego.
- głowica cylindra z wbudowanym kolektorem wydechowym.
- Cztery zawory na cylinder, dwa wałki rozrządu w głowicy (DOHC), dźwignie zaworów rolkowych, zmienne fazy rozrządu.
- Turbosprężarka z chłodnicą końcową powietrza doładowującego.
- Układ wydechowy z jednym katalizatorem ceramicznym (wstępnym) blisko silnika, funkcją podgrzewania katalizatora z potrójnym wtryskiem (Homogen Split), stałą adaptacyjną kontrolą lambda i głównym katalizatorem umieszczonym pod podłogą.
- Układ paliwowy z obwodami wysokiego i niskiego ciśnienia sterowanymi na żądanie.
- Chłodzenie powietrza doładowującego.
- W pełni elektroniczny FSI z bezpośrednim wtryskiem i elektrycznym przyspieszaczem
- Zapłon w polu parametrycznym z oddzielnymi cewkami zapłonowymi dla każdego cylindra.
- Selektywna adaptacyjna kontrola spalania stukowego.
- System termoregulacji.

Najważniejsze różnice w stosunku do poprzednika
- Wysoki moment obrotowy przy niskich prędkościach.
- Lepsza responsywność.
- Zauważalny wzrost wydajności.
- Wyższa moc i moment obrotowy.
- Mniejsze zużycie paliwa.
- Regulacja termiczna (nowy moduł chłodzący).
- Zmniejszenie tarcia wewnętrznego w silniku.
- Poprawa układu wtryskowego.

Zakres prac konserwacyjnych
1b.png
1b.png (25.23 KiB) Przejrzano 4992 razy

Uwaga!
W nowym pojeździe 2-stopniowa regulacja ciśnienia oleju jest aktywna dopiero po przejechaniu 1000 km.
Zmniejsza to tarcie podczas docierania nowych części i zapewnia optymalne usuwanie produktów zużywających się.
Po zamontowaniu nowych zespołów i części silnika lub jego części, głowicy cylindrów, obudowy wałka rozrządu, turbosprężarki - należy uaktywnić program „docieranie silnika” w Guided Fault Finding. Wówczas przez pierwsze 1000 km tylko stopień wysokiego ciśnienia będzie aktywny dla kontroli ciśnienia oleju.

Silnik benzynowy 1,5 l DADA, widok z przodu
1c.jpg
1c.jpg (107.34 KiB) Przejrzano 4992 razy

1 - Zawór elektromagnetyczny 1 do systemu filtra z węglem aktywnym N80
2 - Enkoder ciśnienia paliwa G247
3 - Enkoder ciśnienia oleju G10
4 - Zawór wtryskowy do cylindra 1 N30
5 - Zawór wtryskowy do cylindra 2 N31
6 - Zawór wtryskowy do cylindra 3 N32
7 - Wtrysk zawór do 4 cylindra N33
8 - czujnik położenia wałka rozrządu zaworów dolotowych G1002
9 - moduł regulacji temperatury silnika GX33
10 - enkoder prędkości silnika G28
11 - pompa do chłodzenia powietrza doładowującego V188
12 - zawór sterujący sprężarki klimatyzacji N280
13 - alternator z regulatorem napięciaCX1
14 - Czujnik ciśnienia ładowania GX26
15 - Pompa próżniowa hamulca V192


Silnik benzynowy DADA 1,5 l, widok z góry
1d.jpg
1d.jpg (106.61 KiB) Przejrzano 4992 razy

1 - Zawór 1 do regulacji wałka rozrządu na wylocie N318
2 - Czujnik położenia wałka rozrządu wydechu G1003
3 - Regulator wałka rozrządu wydechu dla cylindra 2 N587
4 - Czujnik ciśnienia 1 dla spalin G450
5 - Regulator wałka rozrządu dla 3 cylindra N595
6 - Zawór paliwa Pomiar N290
7 - cewka zapłonowa 4 ze stopnia wyjściowego N292
8 - cewka zapłonowa 3 ze stopniem wyjściowym N291
9 - Wlot wałka rozrządu do cylindra 3 N591
10 - wejście wałka rozrządu do cylindra 2 N583
11 - cewka zapłonowa 2 ze stopniem wyjściowym N127
12 - zapłon cewka 1 ze stopniem wyjściowym N70


Silnik benzynowy 1,5 l DADA, widok z prawej strony
1e.jpg
1e.jpg (95.91 KiB) Przejrzano 4992 razy

1 - Zawór 1 do regulacji wałka rozrządu na wlocie N727
2 - Enkoder na rurze ssącej GX9
3 - Sterownik zaworu przepustnicy GX3
4 - Zawór do regulacji ciśnienia oleju N428


Silnik benzynowy 1,5 l DADA, widok z tyłu
1f.jpg
1f.jpg (108.78 KiB) Przejrzano 4992 razy

1 - Sonda lambda 1 przed katalizatorem GX10
2 - Sonda lambda 1 za katalizatorem GX7
3 - Czujnik poziomu i temperatury oleju G266
4 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego na wyjściu silnika G82
5 - Enkoder temperatury płynu chłodzącego G62
6 - Moduł kontroli ciśnienia doładowania GX34

Materiały źródłowe: http://karoqs.ru/



Sponsor

Wszystko o 1,5 TSI

Sponsor


Zablokowany