Wszystko o 1,6 TDI

ArKos
Posty: 260
Rejestracja: 29 lis 2019, 14:56
Lokalizacja: śląsk
Samochód: Karoq Sportline 1,5 TSI

Wszystko o 1,6 TDI

Post autor: ArKos »

Silnik wysokoprężny 1,6 l TDI (85 kW / 115 KM) z oznaczeniem literowym DDYA jest montowany w Skodzie Karoq, produkcja silników rozpoczęła się od 07 . 2017
Silnik wysokoprężny 1,6 l TDI (85 kW / 115 KM) z oznaczeniem literowym DGTE jest montowany w Skodzie Karoq od 07.2018.
2a.png
2a.png (34.85 KiB) Przejrzano 4828 razy

Silniki Diesla Skody Karoq oparte są na konstrukcji silników serii EA288. Silniki serii EA288 to poprzecznie zamontowane czterocylindrowe jednostki wysokoprężne z wysokociśnieniowym układem wtryskowym Common Rail i turbosprężarką VTG (o zmiennej geometrii w turbinie).

Rozwiązania technologiczne mające na celu zwiększenie wydajności silników wysokoprężnych obejmują między innymi:
- Nowe koło pasowe alternatora w celu zmniejszenia tarcia
- Zmniejszone tarcie tłoka
- 0W-30: olej o niskiej lepkości
- Zmodernizowany system zarządzania temperaturą silnika
- Zmniejszone przeciwciśnienie w katalizatorze
- Zoptymalizowany przepływ oleje
- intercooler na sprężone powietrze

Podstawową liniową jednostką wysokoprężną dla Skody Karoq jest silnik 1.6 TDI 85 kW.

Chłodzony cieczą, turbodoładowany, czterosuwowy, czterocylindrowy silnik wysokoprężny. Wysokociśnieniowy wtrysk paliwa z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi, ciśnienie wtrysku do 2000 bar. Turbosprężarka o zmiennej wydajności (VTG). W kolektorze dolotowym zintegrowano chłodnicę powietrza dolotowego. Wałki rozrządu napędzane przekładnią zębatą z interwałem wymiany 210 000 km. Recyrkulacja spalin / recyrkulacja spalin: dwa zawory EGR, chłodnica spalin, czterodrożny katalizator i filtr cząstek stałych. Blok silnika z żeliwa szarego, aluminiowa głowica cylindrów.

Przegląd miejsc montażu - komora silnika dla silników Diesla 2.0 TDI i 1.6 TDI
2b.jpg
2b.jpg (95.04 KiB) Przejrzano 4828 razy

1 - Zawór chłodziwa do głowicy cylindra N489
2 - Zespoły wtryskowe Zawór wtryskowy do cylindra 1 - N30
Zawór wtryskowy do cylindra 2 - N31
Zawór wtryskowy do cylindra 3 - N32
Zawór wtryskowy do cylindra 4 - N33
3 - Przetwornik różnicy ciśnień G505
4 - Spaliny czujnik ciśnienia 1 G450
5 - Przetwornik położenia regulatora ciśnienia doładowania G581
6 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego G62
7 - Zawór elektromagnetyczny do regulacji ciśnienia doładowania N75
8 - Miernik masy powietrzaG70
9 - Sterownik silnika J623 10 - Czujnik ciśnienia doładowania G31
11 - Czujnik temperatury powietrza dolotowego G42
12 - Zawór regulacyjny ciśnienia paliwa N276
13 - Przetwornik temperatury powietrza doładowującego za chłodnicą powietrza doładowującego G811
14 - Czujnik Halla G40
15 - Świece żarowe
Świeca żarowa 1 - Q10
Świeca 2 - Q11
Świeca 3 - Q12
Świeca 4 - Q13
W niektórych pojazdach czujnik ciśnienia w komorze spalania jest zintegrowany ze świecą żarową cylindra 3, świeca żarowa 3 - Q12 z czujnikiem ciśnienia w komorze spalania dla cylindra 3 G679
16 - Czujnik temperatury paliwa G81 (w przewodzie zasilającym)
17 - Ciśnienie paliwa nadawca G247
18 - Pompa wysokiego ciśnienia

2c.jpg
2c.jpg (84.27 KiB) Przejrzano 4828 razy

1 - Zawór regulacji ciśnienia oleju N428
2 - Zawór recyrkulacji spalin 1 GX5 składa się z
- silnika sterującego recyrkulacją spalin V338
- potencjometru recyrkulacji spalin G212
3 - Zawór sterujący wałka rozrządu 1 N205
4 - Sterownik zaworu przepustnicy J338
5 - Presostat oleju obniżone ciśnienie oleju F378
6 - Presostat oleju F1
7 - Czujnik prędkości silnika G28
8 - Pompa chłodnicy powietrza doładowującego V188

2d.jpg
2d.jpg (71.5 KiB) Przejrzano 4828 razy

1 - Czujnik poziomu oleju i temperatury oleju G266
2 - Zawór recyrkulacji spalin 2 GX6 składa się z:
- Silnik sterujący recyrkulacji spalin V339
- Potencjometr recyrkulacji spalin 2 G466
3 - Czujnik temperatury spalin 1 G235
4 - Czujnik temperatury spalin 2 G448
5 - Sonda lambda 1 przed katalizatorem GX10
6 - Czujnik temperatury spalin 3 G495
7 - Czujnik temperatury spalin 4 G648
8 - Sonda lambda 1 za katalizatorem GX7
9 - Pompa wspomagająca ogrzewanie V488

2e.jpg
2e.jpg (75.94 KiB) Przejrzano 4828 razy

1 - Czujnik poziomu oleju i temperatury oleju G266
2 - Zawór recyrkulacji spalin 2 GX6 składa się z
-silnika sterującego recyrkulacji spalin V339
-potencjometru recyrkulacji spalin 2 G466
3 - Temperatura recyrkulacji spalin G98
4 - Czujnik temperatury spalin 1 G235
5 - Jednostka sterująca nadajnika NOx GX30 składa się z nadajnika NOx G295 i jednostki sterującej nadajnika NOx J583
6 - Sonda lambda 1 przed katalizatorem GX10 Składa się z sondy lambda G39i ogrzewanie dla sondy lambda Z19
7 - czujnik temperatury spalin 3 G495
8 - czujnik temperatury spalin 2 G448
9 - zawór wtryskowy czynnika redukującego N474
10 - czujnik temperatury spalin 4 G648
11 - pompa wspomagająca ogrzewanie V488

Materiały źródłowe: http://karoqs.ru/



Sponsor

Wszystko o 1,6 TDI

Sponsor


Zablokowany