Wszystko o 2,0 TSI

ArKos
Posty: 260
Rejestracja: 29 lis 2019, 14:56
Lokalizacja: śląsk
Samochód: Karoq Sportline 1,5 TSI

Wszystko o 2,0 TSI

Post autor: ArKos »

Silnik benzynowy 2,0 l TSI (132 kW / 190 KM) z oznaczeniem literowym DKZA .
Instalowany w Skodzie Karoq od 11.2018.
5a.png
5a.png (24.68 KiB) Przejrzano 3445 razy

Cechy techniczne

Wiele elementów mechanicznych jest identycznych z tymi w silniku TSI Volkswagena 2.0l 162 kW.
Dzięki zoptymalizowanemu procesowi spalania zmodyfikowano następujące części i zespoły:
- kanał dolotowy
- komora spalania z zaworami dolotowymi i wydechowymi
- wtryskiwacze
- tłoki

System sterowania silnikiem posiada następujące cechy:
- przełączanie skoku zaworu dolotowego
- ciśnienie wtrysku podwyższone do 250 bar
- przepływomierz powietrze G70 między turbosprężarką a obudową filtra powietrza - czterordzeniowy sterownik silnika
- Zmienne fazy rozrządu zaworów dolotowych i wydechowych
- Układ podwójnego wtrysku z wtryskiwaczami TSI i SRE (wtrysk bezpośredni i wtrysk do kolektora dolotowego)
- Innowacyjny system kontroli termicznej z blokiem zaworów obrotowych (siłownik regulacji temperatury silnika N493)
- Odłączane dysze chłodzenia tłoków
- Klapy wlotowe kolektor .

Tryby pracy

Rozruch silnika na zimno
- zwiększa się prędkość obrotowa silnika, zmienia się rozrząd zaworów, zapłon jest ustawiony na „późny” i wykonywane są maksymalnie trzy wtryski. Dzięki temu katalizator szybciej nagrzewa się do temperatury roboczej.
Faza rozgrzewki
- Do temperatury chłodziwa 70 ° C wtrysk warstwowy (TSI) jest wykonywany od jednego do trzech razy. W zależności od prędkości, obciążenia i temperatury przełącza się na wtrysk wielopunktowy (MPI).
Uruchamianie ciepłego silnika
- Zastosowano krzywki niskoprofilowe na wałku rozrządu zaworów dolotowych, tzn. Zastosowano krótki skok zaworu.
- Podczas uruchamiania silnika, w zależności od jego temperatury, paliwo jest wtryskiwane jednorazowo lub wielokrotnie podczas suwu ssania i / lub suwu sprężania.
Praca silnika w temperaturze roboczej
- W zależności od obciążenia, zoptymalizowany cykl Millera lub pełne obciążenie.

Praca silnika w zoptymalizowanym cyklu Millera
- Nowy proces spalania jest aktywny na biegu jałowym oraz w zakresie obciążenia częściowego i dzięki interakcji różnych czynników osiąga wyższą sprawność.
- Niskoprofilowe krzywki są stosowane na wałku rozrządu zaworów dolotowych (krótki skok zaworu).
- Do prędkości obrotowej silnika 2700 obr / min w zakresie niskiego i częściowego obciążenia paliwo jest wtryskiwane za pomocą wtryskiwaczy MPI.
- Położenie klap wlotowych zależy od obciążenia i prędkości.
- Przepustnica otwiera się maksymalnie.

Silnik pracuje przy pełnym obciążeniu
- Wałek rozrządu zaworów dolotowych jest przestawiony na duże krzywki, tj. Duży skok zaworu. W tym przypadku realizowana jest faza ssania o kącie 170 ° wału korbowego.
- Klapy wlotowe są otwarte przy pełnym obciążeniu.
- Wtrysk paliwa odbywa się zgodnie z charakterystyką, w trybie wtrysku warstwowego (TSI) .
- W zależności od żądanej mocy można wykonać do trzech wtrysków. W takim przypadku zarówno ilość wtryskiwanego paliwa, jak i czas odpowiedniego wtrysku mogą się zmieniać.

Wpływ wyboru profilu jazdy na osiągi silnika
Jeśli pojazd jest wyposażony w funkcję wyboru profilu jazdy, moment obrotowy silnika zmienia się w różnych profilach.

Przegląd miejsca instalacji - silnik 2.0 TSI (CZPA, CZPB, DKZA) od góry
5b.jpg
5b.jpg (74.6 KiB) Przejrzano 3445 razy
1 - Cewka zapłonowa 1 ze stopniem wyjściowym N70
2 - Cewka zapłonowa 2 ze stopniem wyjściowym N127
3 - Cewka zapłonowa 3 ze stopniem wyjściowym N291
4 - Cewka zapłonowa 4 ze stopniem wyjściowym N292
5 - Czujnik Halla 3 G300
6 - Zawór sterujący dla ciśnienia paliwa N276
7 - Wtryskiwacz 2 cylinder 4 N535 Wtrysk MPI
8 - Wtryskiwacz 2, cylinder 3 N534 Wtrysk MPI
9 - Czujnik ciśnienia paliwa niskiego ciśnienia G410
10 - Czujnik temperatury powietrza dolotowego G42 z czujnikiem ciśnienia w kolektorze G71
11 - Wtryskiwacz 2, cylinder 2 wtrysk N533 MPI
12 - Wtryskiwacz 2, cylinder 1 N532 Wtrysk MPI
13 - Potencjometr klapy kolektora dolotowego G336
14 - Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym 1 N80

Przegląd instalacji - silnik 2.0 TSI (CZPA, CZPB, DKZA) z przodu
5c.jpg
5c.jpg (100.27 KiB) Przejrzano 3445 razy
1 - Czujnik poziomu oleju i temperatury oleju G266
2 - Siłownik regulacji temperatury silnika N493
3 - Zawór wtryskowy do cylindra 2 Wtrysk N31 FSI
4 - Zawór wtryskowy do cylindra 1 Wtrysk N30 FSI
5 - Czujnik ciśnienia paliwa G247
6 - Sterownik przepustnicy GX3
7 - Element pozycjonujący 1 do regulacji wałka rozrządu F366
8 - Element pozycjonujący 2 do regulacji wałka rozrządu F367
9 - Element pozycjonujący 3 do regulacji wałka rozrządu F368
10 - Element pozycjonujący 4 do regulacji wałka rozrządu F369
11 - Element pozycjonujący 5 do regulacji wałka rozrządu F370
12 - Element pozycjonujący 6 do regulacji wałka rozrządu F371
13 - Element pozycjonujący 7 do regulacji wałka rozrządu F372
14 - Element pozycjonujący 8 do regulacji wałka rozrządu F373
15 - Czujnik Halla G40
16 - Zawór do klap kolektora dolotowego N316
17 - Zawór wtryskowy do cylindra 4 N33 Wtrysk FSI
18 - Zawór wtryskowy do cylindra 3 Wtrysk N32 FSI
19 - Presostat oleju, stopień 3 F447
20 - Czujnik prędkości silnika G28
21 - Czujnik spalania stukowego 1 G61

Przegląd miejsca instalacji - silnik 2.0 TSI (CZPA, CZPB, DKZA) prawa strona
5d.jpg
5d.jpg (69.28 KiB) Przejrzano 3445 razy
1 - Czujnik poziomu i temperatury oleju G266
2 - Zawór regulacji wałka rozrządu 1 na wylocie N318
3 - Zawór sterujący wałka rozrządu 1 N205
4 - Presostat oleju F1
5 - Presostat oleju obniżonego ciśnienia oleju F378
6 - Zawór sterujący dysz chłodzenia tłoka N522
7 - Zawór regulacji ciśnienia oleju N428

Przegląd miejsca instalacji - lewa strona silnik 2.0 TSI (CZPA, CZPB, DKZA)
5e.jpg
5e.jpg (66.57 KiB) Przejrzano 3445 razy
1 - Zawór powietrza zmiany biegów turbosprężarki N249
2 - Regulator ciśnienia doładowania V465
3 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego G62 .

Materiały źródłowe: http://karoqs.ru/



Sponsor

Wszystko o 2,0 TSI

Sponsor


Zablokowany