Wszystko o skrzyni DSG typ DQ-250

ArKos
Posty: 260
Rejestracja: 29 lis 2019, 14:56
Lokalizacja: śląsk
Samochód: Karoq Sportline 1,5 TSI

Wszystko o skrzyni DSG typ DQ-250

Post autor: ArKos »

Skrzynia biegów DSG z dwoma sprzęgłami DQ250-6F typ 0D9 i DQ250-6A typ 0D9.

Instrukcja serwisowa (j.angielski):
gearbox_0d9-dsg_eng.pdf
(6 MiB) Pobrany 522 razy
Ostatnia litera w oznaczeniu skrzyni biegów F lub A wskazuje, czy skrzynia biegów jest przeznaczona do napędu na przednie (F = przód), czy na tylne koła (A = allroad, napęd na cztery koła).

Opis podzespołu skrzyni biegów 0D9 (DQ250 DSG-6) wraz z momentami dokręcania:
a1.jpg
a1.jpg (89.75 KiB) Przejrzano 6487 razy
1 - Miska olejowa
2 - Śruba do mocowania miski olejowej z uszczelką miski olejowej do obudowy skrzyni biegów. Wymień po demontażu. 5 sztuk. 16 Nm
3 - Uszczelka. Wymienić po demontażu
4 - Śruba do mocowania mechatroniki dwusprzęgłowej skrzyni biegów J743 do obudowy skrzyni biegów. 10 kawałków. Wymienić po demontażu
Uwaga sekwencja dotycząca odkręcania i dokręcania - 5 Nm 90 °
5 - Mechatronika dla dwusprzęgłowej skrzyni biegów J743 Mechatronika jest zlokalizowana zgodnie z kodem literowym skrzyni biegów z O-ringami na złączu. Po demontażu wymienić o-ringi
6 - Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem 0D9
7 - Rura odpowietrzająca. Wciśnij do skrzyni biegów. Wymień po demontażu.
8 - Osłona odpowietrznika. Umieszczona na rurze wentylacyjnej
9 - Nakrętka dźwigni zmiany biegów.
20 Nm
10 - Dźwignia zmiany biegów. Nałożyć tak, aby szczelina między zębami pasowała do wału przekładni
11 - O-ring wału skrzyni biegów
12 - Śruba do mocowania chłodnicy oleju skrzyni biegów do obudowy skrzyni biegów. Wymień po demontażu.
20 Nm 90 °.
13 - Chłodnica oleju przekładni
14- O-ringi. Wymienić po demontażu
15 - Wspornik linki - dla linki sterującej dźwignią zmiany biegów
16 - Śruba mocująca wspornik linki do obudowy skrzyni biegów. 2 części. Wymień po demontażu.
20 Nm 90 °.
17 - Obudowa filtra oleju skrzyni biegów
20 Nm
18 - O-ring. Wymienić po demontażu
19 - Filtr oleju skrzyni biegów Filtr oleju skrzyni biegów nie wymaga wymiany przy każdej wymianie oleju. Sprawdź położenie złączki
20 - Odpowiedni kołek do centrowania pompy olejowej na obudowie skrzyni biegów. 2 sztuki
21 - Uszczelka pompy oleju przekładniowego. Wymienić po demontażu
22 - Przekładnia pompy oleju
23 - Osłona pompy oleju skrzyni biegów z zawulkanizowaną uszczelką. Wymienić po demontażu.
24 - wkręt do mocowania obudowy pompy oleju z przekładni zębatej do obudowy przekładni 6 sztuk. Wymień po demontażu. Dokręć na krzyż w kilku krokach. 8 Nm
25 - Śruba do mocowania pompy oleju skrzyni biegów do obudowy skrzyni 4 szt. Istnieją różne rodzaje śrub, kolejność i moment dokręcania są różne. Wymień po demontażu.
26- Rura przelewowa. Długość rurki przelewowej określa poziom oleju w skrzyni biegów; przy wymianie należy zapoznać się z elektronicznym katalogiem oryginalnych części.
3 Nm
27 - O-ring. Wymienić po demontażu
28 - Korek spustowy do spuszczania oleju przekładniowego.
45 Nm
29 - Śruba do mocowania płytki ochronnej do obudowy skrzyni biegów. 4 rzeczy.
32 Nm
30 - Płyta ochronna jest montowana tylko w niektórych wersjach

Materiały źródłowe: https://karoqs.ru/



Sponsor

Wszystko o skrzyni DSG typ DQ-250

Sponsor


Zablokowany