Wszystko o skrzyni DSG typ DQ-381

ArKos
Posty: 260
Rejestracja: 29 lis 2019, 14:56
Lokalizacja: śląsk
Samochód: Karoq Sportline 1,5 TSI

Wszystko o skrzyni DSG typ DQ-381

Post autor: ArKos »

Identyfikacja i ilość oleju przekładniowego dla 7-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów (DSG) 0GC. Przekładnie kątowe, identyfikacja przekładni kątowej Skoda Karoq.

Identyfikacja skrzyni biegów 0GC:

Symbole identyfikacyjne skrzyni biegów znajdują się na górze przekładni obok rozrusznika. Na transmisji drukowane są również symbole identyfikacyjne transmisji.
01.jpg
01.jpg (40.27 KiB) Przejrzano 21837 razy
Przykład:
PVQ = kod skrzyni biegów
28.09.14 = data produkcji
Inne dane produkcyjne
Symbole identyfikacyjne skrzyni biegów znajdują się również na naklejkach z danymi pojazdu.

Oznaczenia przekładni

stożkowej W pojeździe można stosować różne typy przekładni stożkowej.
Przekładnie
stożkowe można rozróżnić w następujący sposób: Po zamontowaniu przekładni stożkowej identyfikację można przeprowadzić odczytując informacje we wgłębieniu (strzałka).
02.jpg
02.jpg (21.28 KiB) Przejrzano 21837 razy
Oznaczenie znajduje się w dolnej części obudowy przekładni stożkowej (strzałka).
03.jpg
03.jpg (26.06 KiB) Przejrzano 21837 razy

Skrzynia biegów - kombinacje z silnikami Skoda Karoq

Pojazdy Skoda Karoq z silnikami benzynowymi, napęd na cztery koła:
Silniki benzynowe 1,5 TSI 110 KW i 2.0 FSI 140 KW

Samochody Skoda Karoq z silnikami wysokoprężnymi, napędem na cztery koła:
Silniki Diesla 2,0 l / 110 kW TDI CR i 2,0 l / 140 kW TDI CR

Ilość oleju potrzebna do napełnienia dwusprzęgłowej skrzyni biegów 0GC:

Napełnianie fabryczne 6,8 l. + 0,1 l
Konserwacja serwisowa około 6 litrów
Częstotliwość wymiany Co 120000 km
Specyfikacja oleju w skrzyni biegów - zobacz katalog ETKA

Ilość oleju w przekładni kątowej 4x4

Objętość napełnienia fabryczna:
Przekładnie kątowe 0CN - 860 ml
Przekładnie kątowe 0FN - 750 ml
Przekładnie kątowe 0AV - 890 ml

Objętość przy wymianie podczas naprawy:
Przekładnie kątowe 0CN - 720 ml
Przekładnie kątowe 0FN - 600 ml
Przekładnie kątowe 0AV - 750 ml
Nie przewidziano wymiany oleju.
Specyfikacja oleju - zobacz katalog ETKA

Dane techniczne 7-biegowa skrzynia biegów DSG 0GC:

Typ skrzyni biegów - DSG z hydraulicznie sterowanymi sprzęgłami ciernymi
Ilość biegów - Siedem do przodu, jeden do tyłu
Liczba wałków wejściowych - Dwa, współosiowe (włożone jedna w drugą)
Liczba wałów wtórnych - Dwa
Liczba sprzęgieł ciernych - Dwa, wielotarczowe
Maks. moment obrotowy - 420 Nm
Waga - 85 kg (+ 2 kg dodatkowej pompy hydraulicznej)
Liczba pomp hydraulicznych - Dwa
Objętość oleju - ok.7 l, niska lepkość, przekładnia
Specyfikacja oleju - Zobacz ETKA

Cechy 7-biegowej skrzyni biegów DSG 0GC

Dużą uwagę poświęcono redukcji emisji CO2 przy opracowywaniu 7-biegowej skrzyni biegów DSG 0GC. Zmniejszenie emisji CO2 o 6 g / km (w porównaniu ze skrzynią biegów DSG 0DE) osiągnięto dzięki następującym środkom:
- łożyska o zmniejszonych stratach tarcia, jak łożyska wału i mechanizm różnicowy
- uszczelnienia wargowe o zmniejszonych stratach tarcia dla wałów
- nowa pompa olejowa projekty
- sterowanie hydrauliką ze zmniejszonym zużyciem oleju
- olej przekładniowy o niskiej lepkości
System start-stop zapewnia dodatkową redukcję emisji CO2 o 1 g / km.
W porównaniu ze skrzynią DSG 02E / 0D9 siódmy bieg w skrzyni OGC ogranicza emisję CO2 o dodatkowe 3 g / km.

Ogólne informacje o jednostce mechatronicznej

Konstrukcja jednostki mechatronicznej odpowiada konstrukcji jednostki mechatronicznej skrzyni biegów 0BT / 0BH.
Oznaczenia czujników prędkości wejściowej skrzyni biegów uległy zmianie. G501 zmieniono na G612 , G502 zmieniono na G632 . Poniższe ilustracje pokazują rozmieszczenie czujników i elementów wykonawczych na jednostce mechatronicznej.

Czujniki

G487 Czujnik skoku zmiany biegów 1
G488 Czujnik zmiany biegów 2
G489 Czujnik zmiany biegów 3
G490 Czujnik skoku zmiany biegów 4
G612 Czujnik prędkości wału wejściowego 2 (wałek wejściowy 2)
G632Czujnik prędkości wału wejściowego 1 (wał wejściowy 1)
04.jpg
04.jpg (67.72 KiB) Przejrzano 21837 razy
Następujące dwa czujniki wbudowane w blok Mechatronika i na zewnątrz nie są widoczne: czujnik ciśnienia
G545 w układzie hydraulicznym 1 (mierzy ciśnienie K1 załączania sprzęgła)
G546 czujnik ciśnienia w układzie hydraulicznym 2 (mierzy ciśnienie załączania sprzęgła K2)

Siłowniki

zawory regulacji ciśnienia N436 , N440 i N472 są pilotem zawory sterujące położeniem suwaka sterującego znajdującego się za nimi. Zawór regulacji ciśnienia N218 jest nowy i określa kierunek przepływu oleju z pompy pomocniczej w zaworze przełączającym.
05.jpg
05.jpg (92.57 KiB) Przejrzano 21837 razy
N218 Zawór regulacji ciśnienia 4 dla automatycznej skrzyni biegów (zawiera zawór przełączający)
N433 Zawór 1 skrzyni biegów 1 (steruje dźwignią zmiany biegów dla biegów 1 i 5)
N434 Zawór 2 skrzyni biegów 1 (steruje dźwignią zmiany biegów dla biegów 3 i 7)
N435 Zawór 3 skrzyni biegów 1 (steruje sprzęgłem ciernym K1)
N436 Zawór 4 skrzyni biegów 1 (zawór bezpieczeństwa 1)
N437 Zawór 1 skrzyni biegów 2 (steruje dźwignią zmiany biegów na biegach 2 i 6)
N438 Zawór 2 skrzyni biegów 2 (steruje dźwignią zmiany biegów na bieg 4 i wsteczny)
N439 Zawór 3, skrzynia biegów część 2 (steruje sprzęgłem ciernym K2)
N440 Zawór 4, przekładnia część 2 (zawór bezpieczeństwa 2)
N471 Zawór chłodzenia oleju (reguluje przepływ oleju do celów chłodzenia)
N472 Główny zawór ciśnieniowy (reguluje ciśnienie robocze)
DBV Zawór redukcyjny


Konserwacja

Częstotliwość wymiany oleju w skrzyni biegów jest podana w ELSA. Olej ze skrzyni biegów spuszczany jest przez korki spustowe na obudowie przekładni i na jednostce mechatronicznej. Wymiana filtra oleju nie jest już wymagana. Filtr jest przeznaczony na cały okres użytkowania przekładni.

Przy wymianie oleju należy zwrócić uwagę na:
- temperatura oleju w przedziale 35–45 ° C
- silnik nie pracuje
- dźwignia zmiany biegów ustawiona w pozycji „P”
- odczekać 4–5 minut przed spuszczeniem.

Dlaczego nie można spuścić natychmiast: olej z napędu powinien stopniowo spływać do skrzyni korbowej
bloku przekładni.

Wskazówki dotyczące holowania

Jeśli konieczne jest holowanie pojazdu ze skrzynią 0GC, obowiązują zwykłe ograniczenia Volkswagena dotyczące holowania pojazdów z automatyczną skrzynią biegów
- włącz zapłon
- wykonaj awaryjne zwolnienie blokady skrzyni biegów na parkingu
- ustaw dźwignię zmiany biegów w położeniu N
- utrzymuj prędkość holowania nie większą niż 50 km / h
- odległość holowania nie powinna przekraczać 50 km;
- podczas holowania z osią wiszącą zawieszona może być tylko oś przednia.

Przyczyna: Gdy silnik nie pracuje, pompa olejowa nie działa i niektóre części skrzyni biegów nie są nasmarowane. Nieprzestrzeganie warunków holowania może spowodować poważne uszkodzenie przekładni.

Materiały źródłowe: https://karoqs.ru/



Sponsor

Wszystko o skrzyni DSG typ DQ-381

Sponsor


Zablokowany