Driving Mode Selection + DCC

ArKos
Posty: 260
Rejestracja: 29 lis 2019, 14:56
Lokalizacja: śląsk
Samochód: Karoq Sportline 1,5 TSI

Driving Mode Selection + DCC

Post autor: ArKos »

Wybór trybu jazdy Skody Karoq (Wybór trybu jazdy)

Za pomocą funkcji wyboru trybu jazdy można zmieniać dynamikę jazdy w zależności od żądanego stylu jazdy. Do wyboru dostępne są następujące tryby: Eco , Comfort , Normal , Sport , Individual i Snow . Tryb komfortowy jest dostępny tylko w pojazdach z adaptacyjnym podwoziem (DCC), a tryb Snow jest dostępny tylko w pojazdach z napędem na cztery koła.

Adaptacyjne sterowanie podwoziem

System adaptacyjnego zawieszenia (DCC) zapewnia wybór charakterystyki amortyzatorów do sportowej, swobodnej lub komfortowej jazdy poprzez wybór trybu jazdy. DCC stale ocenia zachowanie układu kierowniczego i stan nawierzchni drogi podczas jazdy i zmienia charakterystykę podwozia w wybranym trybie jazdy.

Tryb Eco
Ten tryb jest odpowiedni do spokojnej jazdy. Oszczędza paliwo. Wybór tego trybu wpływa przede wszystkim na następujące systemy:
Samochód przyspiesza płynniej niż w trybie Normalnym. Zalecenia dotyczące wyboru biegów koncentrują się na minimalnym zużyciu paliwa. Jeśli system START-STOP został ręcznie dezaktywowany, automatycznie włączy się ponownie. Automatycznej skrzyni biegów jest ustawiona E trybie .
Gdy tempomat adaptacyjny działa, przyspieszanie jest płynniejsze niż w trybie normalnym.
Sterowanie Climatronic koncentruje się na niskim zużyciu energii. Z tego powodu żądaną temperaturę ustawia się później niż w opcji Normalna.
Uwaga
Maksymalne przyspieszenie (kick-down) jest możliwe w trybie Eco.

Tryb komfortowy
Ten tryb jest przeznaczony do jazdy po słabo utwardzonych drogach lub podczas długich podróży autostradą.

Tryb Normalny
Ten tryb jest odpowiedni do codziennych podróży.

Tryb sportowy
Ten tryb jest odpowiedni do sportowego stylu jazdy.
Wybór tego trybu wpływa przede wszystkim na następujące układy:
DCC aktywuje ustawienia zawieszenia do sportowej jazdy.
Współczynnik wspomagania kierownicy jest zmniejszony, a do obracania kierownicą wymagany jest większy wysiłek.
Samochód przyspiesza bardziej dynamicznie niż w trybie Normalnym.
Gdy tempomat adaptacyjny działa, przyspieszanie jest szybsze niż w trybie normalnym.
Proaktywny system bezpieczeństwa - Pierwszy poziom ochrony jest dezaktywowany .
W tym trybie hałas silnika jest silniejszy niż w trybie normalnym.

Tryb indywidualny
W trybie indywidualnym każdy system można skonfigurować oddzielnie, indywidualne ustawienia trybu.

Tryb snow
Ten tryb jest przeznaczony do jazdy po oblodzonych lub zaśnieżonych drogach.
W trybie jazdy na śniegu nie można przestawić dźwigni zmiany biegów automatycznej skrzyni biegów w położenie S

Wybór trybu i informacje na wyświetlaczu systemu Infotainment
Na ekranie systemu Infotainment wyświetlane są następujące przyciski programowe:

dcc.jpg
dcc.jpg (60.41 KiB) Przejrzano 5074 razy

Przycisk wyboru trybu jazdy /wyświetlacza Infotainment

Wyświetlacz menu trybu jazdy

Nacisnąć przycisk „Mode”.

Na ekranie informacyjno-rozrywkowym wyświetlane są następujące przyciski ekranowe.
A - Informacje o ustawieniach aktualnie wybranego trybu.
B - Menu trybu jazdy

Tryb jazdy wybiera się na jeden z poniższych sposobów.
▶Naciskając klawisz „Tryb” kilka razy z rzędu.
▶Dotykając odpowiednich przycisków programowych na ekranie informacyjno-rozrywkowym.
Po wyłączeniu, a następnie włączeniu zapłonu ustawiany jest tryb Normalny.

Uwaga
- Aktualnie wybrany tryb jazdy jest wyświetlany w pasku stanu.
- Ustawianie trybu indywidualnego zapisane na aktywnym koncie personalizacji

Resetowanie ustawień trybu - przeniesienie wszystkich pozycji menu w trybie Indywidualnym do trybu normalnego
Anuluj - pozostaw bieżące ustawienie
Anuluj wybór - przenieś wszystkie elementy menu do trybu normalnego

Materiały źródłowe: https://karoqs.ru/



Sponsor

Driving Mode Selection + DCC

Sponsor


Zablokowany