Dane układu hamulcowego

ArKos
Posty: 260
Rejestracja: 29 lis 2019, 14:56
Lokalizacja: śląsk
Samochód: Karoq Sportline 1,5 TSI

Dane układu hamulcowego

Post autor: ArKos »

Układ hamulcowy Skoda Karoq (NU7) jest wyposażony w dwuobwodowy ukośny układ hamulcowy z podciśnieniowym wzmacniaczem siły hamowania. Konstrukcja z dwoma obwodami poprawia bezpieczeństwo podczas hamowania. Jeśli jeden z obwodów ulegnie awarii, drugi można wykorzystać do bezpiecznego wyłączenia pojazdu. W pojazdach z kierownicą z lewej strony jednostka sterująca hamulcami i stabilizacją znajduje się po prawej stronie komory silnika (w pojazdach z kierownicą po lewej stronie); razem z agregatem hydraulicznym i silnikiem pompy hydraulicznej elementy te tworzą zintegrowany system.

Pojazd wyposażony jest w elektromechaniczny hamulec postojowy (działający na tylne koła), który jest obsługiwany przez kierowcę przyciskiem na konsoli środkowej pod gałką zmiany biegów.

Oś przednia jest wyposażona w jednotłoczkowe hamulce tarczowe z pływającym zaciskiem. Przednie tarcze hamulcowe są wydrążone i chłodzone wewnętrznie. Tylna oś jest również wyposażona w jednotłoczkowe hamulce tarczowe z pływającym zaciskiem. Wszystkie wersje Skody Karoq są wyposażone w tylne tarcze bez wewnętrznego chłodzenia. Hamulce tarczowe tylnej osi są wyposażone w silniki elektryczne z elektromechaniczną przekładnią ślimakową hamulca postojowego.

Specyfikacja hamulca Skoda Karoq

Oś przednia:
Hamulec tarczowy - Tłok (średnica) - 57 mm
Klocek hamulcowy - Galfer 7504
Tarcza hamulcowa (średnica x grubość) - 312 x 25 mm

Oś tylna
Hamulec tarczowy z silnikiem elektrycznym *
Tłok (średnica) - 38 mm
Klocek hamulcowy - Textar 4402-1
Tarcza hamulcowa (średnica x grubość) - 272 x 10 mm

* Zacisk hamulca tarczowego tylnej osi zawiera silnik elektryczny z elektromechaniczną przekładnią ślimakową do hamulca postojowego.

Główny cylinder hamulcowy ze wzmacniaczem siły hamowania Skoda Karoq jest wyposażony w tradycyjny cylinder hamulcowy i podciśnieniowy wzmacniacz hamulca. Podczas gdy pojazdy z kierownicą po lewej stronie są wyposażone w 11-calowe wspomaganie kierownicy, pojazdy z kierownicą po prawej stronie są wyposażone w tandemowe wspomaganie hamowania. To rozwiązanie ma dwie mniejsze płytki (8 cali) umieszczone jedna za drugą. Średnica tłoka w pompie wynosi 23,81 mm w obu formatach.
brake1.jpg
brake1.jpg (42.56 KiB) Przejrzano 5248 razy


Materiały techniczne: https://karoqs.ru/



Sponsor

Dane układu hamulcowego

Sponsor


Zablokowany