Trzeba zaopatrzyć się w 3 litry oleju G 052 171 A2 i specjalny klucz do odkręcania korków.
Wymagany klucz M16 z otworem na trzpień w korku. Trzpień ma średnicę 6 mm i wysokość 5 mm.
Można użyć zwykły zestaw bitów i wywiercić otwór.
Pod korkiem znajduje się również aluminiowa podkładka o średnicy wewnętrznej około 25 mm.
Moment dokręcania korka 30 N.
Podnosimy auto, zdejmujemy plastikowe zabezpieczenie silnika a przed nami są 2 korki: górny - wlewowy/kontrolny oraz dolny - spustowy.
Najpierw odkręcamy korek wlewu żeby zobaczyć poziom oleju.
Z rozgrzanej skrzyni auta ustawionego równolegle do ziemi powinien powoli wylewać się olej. Świadczy to o prawidłowym poziomie oleju.
Odkręcamy korek spustowy, spuszczamy olej i ponownie zakręcamy.
Teraz zaczynamy napełniać olej. Samochód musi być lekko uniesiony pod przednią osią - jeśli będzie stać normalnie, nie da rady wlać całej ilości oleju i będzie on wyciekać z korka kontrolnego. Będzie go wtedy w skrzyni brakować ok. 100-200ml.
Butelka z olejem ma wygodną wysuwaną trąbkę. Za jej pomocą wlej olej do punktu kontrolnego.
Powinno się wlać 2,3 litra oleju. Jeśli nie pominiemy uniesienia przodu auta to powinniśmy wlać wszystko bez problemu.
Materiały źródłowe: https://vwts.ru/