Wymiana oleju w skrzyni DSG DQ-250

ArKos
Posty: 260
Rejestracja: 29 lis 2019, 14:56
Lokalizacja: śląsk
Samochód: Karoq Sportline 1,5 TSI

Wymiana oleju w skrzyni DSG DQ-250

Post autor: ArKos »

Wymiana filtra i oleju w skrzyni DSG typ 0D9 (DQ250).
Sprawdzenie poziomu oleju i dolewanie.
Kiedy wymienić filtr oleju w DSG.

Filtr oleju skrzyni biegów bieg 0D9 (DSG) - przypadki, kiedy trzeba go wymienić, a kiedy nie:

Filtr oleju przekładniowego nie musi być wymieniany przy każdej wymianie oleju, zawsze postępuj zgodnie z poniższym opisem.
Filtr oleju przekładniowego należy wymienić, jeśli:
- minął okres międzyobsługowy
- Płyn chłodzący dostał się do oleju
- W oleju znaleziono wióry metalowe.
- Sprzęgło jest zniszczone lub uszkodzone mechanicznie

Nie wymieniać filtra oleju przekładniowego, jeśli:
- wymieniono chłodnicę oleju przekładniowego lub o-ringi, a płyn chłodzący nie dostał się do oleju.
- Wymieniono o-ring wału zmiany biegów.
- Wymieniono pierścień uszczelniający kołnierza lub sztywnego wału.
- wymieniono nieszczelną osłonę mechatroniki, wymieniono podwójne sprzęgło lub pompę olejową.

Olej do przekładni kątowych:
Przekładnia kątowa 4x4 posiada automatyczne napełnianie olejem przekładni głównych.
Używać tylko zamiennego oleju przekładniowego do przekładni głównych przekładni kątowej - patrz ETKA. Inne oleje mogą powodować problemy funkcjonalne lub uszkodzenie przekładni kątowej.

Demontaż i montaż filtra oleju przekładniowego:

Demontaż
- Dźwignię zmiany biegów ustawić w położeniu „P”.
- Zdejmij obudowę filtra powietrza
- Wyjmij akumulator i podstawkę akumulatora
W obudowie filtra oleju pozostał olej, który wypływa po odkręceniu filtra oleju.
- Przed odkręceniem i wyjęciem filtra oleju, cały obszar wokół filtra zakryj szmatką.
- Najpierw odkręć obudowę filtra - 1 - kilka obrotów i odczekaj ok. 10 sekund.
a.jpg
a.jpg (34.27 KiB) Przejrzano 10653 razy
W razie potrzeby obudowę filtra oleju można lekko przechylić, aby olej mógł spływać z obudowy filtra oleju do przekładni.
- Odkręcić obudowę filtra oleju - 1 - i wyjąć filtr oleju - 3 -.
Wymienić O-ring - 2 - po demontażu.

Montaż

- Nasmarować O-ring - 2 - olejem przekładniowym.
Oczyść obszary przekładni, które są zanieczyszczone olejem.
- Nasmarować O-ring w kołnierzu wlotowym - strzałka - nowego filtra oleju olejem przekładniowym.
b.jpg
b.jpg (38.29 KiB) Przejrzano 10653 razy
- Włożyć nowy filtr oleju kołnierzem wlotowym do dołu - strzałka -.
- Wkręcić i dokręcić obudowę filtra oleju.
- Zamontować obudowę filtra powietrza:
- Zamontować akumulator i miskę akumulatora
- Sprawdzić olej przekładniowy i uzupełnić w razie potrzeby.

Kontrola poziomu oleju w skrzyni biegów 0D9 (DQ250):

Wymagane narzędzia specjalne:
=Adapter do napełniania olejem VAS 6262 lub VAS 6262A
=Adapter do napełniania oleju VAS 6262/6 Wanna ociekowa VAS 6208
=Okulary ochronne
=Rękawice ochronne

OSTRZEŻENIE: Ryzyko uszkodzenia przekładni. Nie uruchamiaj silnika ani nie holuj pojazdu ze zdjętą miską olejową lub bez oleju przekładniowego.

Rurka adaptera do napełniania olejem VAS 6262A musi zostać skrócona, aby nie stykała się z dnem niektórych butelek oleju. Skróć złączkę wlewu oleju VAS 6262A.

Wymiar -a- jest mierzony od wału (zielony obszar na ilustracji) adaptera wlewu oleju VAS 6262A. Rozmiar - a - = 210 mm.
c.jpg
c.jpg (16.76 KiB) Przejrzano 10653 razy
- Skrócić rurkę adaptera do wymiaru -a-.

Przygotowanie
Pojazd jest zaparkowany na równej powierzchni.
Silnik pracuje na biegu jałowym.
Dźwignia zmiany biegów w „P”.
Podłączono tester diagnostyczny pojazdu.
Temperatura oleju w skrzyni biegów wynosi 35-45 ° C.

UWAGA: Poziom oleju w skrzyni biegów zmienia się w zależności od temperatury oleju. Skrzynia biegów nie napełni się prawidłowo olejem, jeśli temperatura oleju w skrzyni biegów jest za niska lub za wysoka. Skrzynia biegów będzie działać nieprawidłowo, jeśli poziom oleju w skrzyni biegów będzie zbyt wysoki lub zbyt niski. UWAGA: ryzyko wypadku. Wentylator chłodnicy może włączyć się automatycznie.

Sprawdzenie poziomu oleju przekładniowego

- Odczytać temperaturę oleju przekładniowego za pomocą testera diagnostycznego pojazdu.
- Wciśnij pedał hamulca i przesuń dźwignię zmiany biegów do wszystkich położeń „P, R, N, D / S”, pozostawiając dźwignię zmiany biegów w każdej pozycji przez co najmniej 3 sekundy.
- Przestawić dźwignię zmiany biegów z powrotem do pozycji „P”.
- Podnieś samochód.

Gdy temperatura oleju osiągnie 35 ° C, można sprawdzić poziom oleju w skrzyni biegów. Jeśli temperatura przekracza 45 ° C, skrzynię biegów należy pozostawić do ostygnięcia.

- Umieść paletę VAS 6208 pod skrzynią biegów.

UWAGA: Ryzyko obrażeń przez gorący olej przekładniowy. Nosić okulary i rękawice ochronne.

- Odkręcić korek spustowy oleju i korek kontrolny - strzałka.
d.jpg
d.jpg (36.51 KiB) Przejrzano 10653 razy
Olej przekładniowy wypływa z przewodu przelewowego - strzałka 2.
e.jpg
e.jpg (12.57 KiB) Przejrzano 10653 razy
Jeśli niewielka ilość oleju nadal wycieka w temperaturze 35-45 ° C (w wyniku dalszego nagrzewania), poziom oleju w przekładni jest normalny.
Z przewodu przelewowego wypływa niewielka ilość oleju co 30 sekund, niezależnie od poziomu oleju. Jest to spowodowane pulsacją chłodzonego oleju sprzęgłowego.

Taki wyciekający olej nie wskazuje na nieprawidłowy poziom oleju przekładniowego i dlatego nie powinien być brany pod uwagę przy określaniu poziomu oleju.
Gdy tylko nadmiar oleju spłynie (zacznie kapać), załóż na śrubę kontrolną nowy O-ring - strzałka -.
f.jpg
f.jpg (16.49 KiB) Przejrzano 10653 razy
Jeśli olej nie wypływa, uzupełnij go olejem.


Uzupełnianie oleju przekładniowego

UWAGA: Ryzyko uszkodzenia przekładni. W przypadku 6-biegowej skrzyni 09D należy używać wyłącznie oleju przekładniowego z katalogu ETKA. Inne oleje przekładniowe spowodują nieprawidłowe działanie i / lub uszkodzenie skrzyni biegów.

Adapter wlewu oleju musi być czysty, a oleju przekładniowego nie wolno mieszać z innymi olejami. Aby uzupełnić, użyj adaptera wlewu oleju, takiego jak VAS 6262 lub VAS 6262A.

- Rurkę do adaptera wlewu oleju VAS 6262A należy skrócić, aby nie stykała się z dnem butelek oleju.
- Dobrze wstrząsnąć butelką oleju przed otwarciem, aby wymieszać wszelkie osady na dnie butelki z olejem.
- Jeśli gwint butli oleju nie pasuje do adaptera VAS 6262A, użyj dodatkowego adaptera VAS 6262/6
g.jpg
g.jpg (20.11 KiB) Przejrzano 10653 razy
- Przykręć butelkę oleju przekładniowego do adaptera wlewu oleju VAS 6262 lub VAS 6262A.
h.jpg
h.jpg (19.92 KiB) Przejrzano 10653 razy
- Wkręć adapter wlewu oleju VAS 6262 lub VAS 6262A - A - ręcznie w otwór śruby kontrolnej i wkręć śrubę szyjki wlewu - strzałka 1 -.
i.jpg
i.jpg (12.57 KiB) Przejrzano 10653 razy
- Trzymać butelkę adaptera do napełniania oleju VAS 6262 lub VAS 6262A możliwie jak najwyżej nad poziomem skrzyni biegów i dodać 1 litr oleju przekładniowego.
- Odłącz adapter do napełniania oleju VAS 6262 lub VAS 6262A od szybkozłączy i spuść nadmiar oleju przekładniowego.
- Po spłynięciu nadmiaru oleju (zacznie kapać) założyć nowy korek z nowym O-ringiem.

Jeżeli olej nie wypływa przez otwór:
- Wlać 1,0 l oleju i powtórzyć procedurę.
- Zainstalować nowy korek z nowym O-ringiem.

Momenty dokręcania i konstrukcja przekładni 0D9 (DQ250, DSG-6)
Uwaga. Wymień śruby / nakrętki, które są dokręcone pod kątem obrotu, i wymień niezbędne elementy po wyjęciu.


Spuszczanie i napełnianie olejem przekładniowym Skrzynia biegów 0D9 (DQ250)

Pojazd na równym podłożu.
Dźwignia zmiany biegów w „P”.
Silnik jest wyłączony.

- Umieść paletę VAS 6208 pod skrzynią biegów.
- Odkręcić korek rewizyjny i śrubę wlewową.
j.jpg
j.jpg (36.51 KiB) Przejrzano 10653 razy
Za tą śrubą znajduje się plastikowa rura przelewowa z otworem sześciokątnym 8 mm.
- Zdjąć rurę przelewową - strzałka -.
k.jpg
k.jpg (32.22 KiB) Przejrzano 10653 razy
- Spuścić olej przekładniowy.
- Przykręcić rurę przelewową do wewnątrz.

Napełnianie olejem przekładniowym

OSTROŻNIE: Ryzyko uszkodzenia przekładni. W przypadku 6-biegowej skrzyni 09D należy używać wyłącznie oleju przekładniowego z katalogu ETKA. Inne oleje przekładniowe spowodują nieprawidłowe działanie i / lub uszkodzenie skrzyni biegów. Adapter wlewu oleju musi być czysty, a oleju przekładniowego nie wolno mieszać z innymi olejami.

Napełnij olejem przekładniowym zgodnie z powyższym opisem.
- Trzymać cylinder z adapterem do napełniania oleju VAS 6262 lub VAS 6262A możliwie wysoko nad poziomem skrzyni biegów i wlać 5,5 litra oleju przekładniowego .

Podczas wymiany butli oleju zawór odcinający można zamknąć lub adapter do napełniania olejem VAS 6262 lub VAS 6262A można trzymać wyżej niż skrzynia biegów.

Przesuń dźwignię zmiany biegów w położenie „P”
- Uruchom silnik i pozwól mu pracować na biegu jałowym.
- Wciśnij pedał hamulca i przesuń dźwignię zmiany biegów do wszystkich położeń „P, R, N, D / S”, pozostawiając dźwignię zmiany biegów w każdej pozycji przez co najmniej 3 sekundy.
- Przestawić dźwignię zmiany biegów z powrotem do pozycji „P”.
- Sprawdź poziom oleju w skrzyni biegów

Materiały źródłowe: https://karoqs.ru/



Sponsor

Wymiana oleju w skrzyni DSG DQ-250

Sponsor


Zablokowany