Wymiana oleju w skrzyni DSG DQ-381

ArKos
Posty: 260
Rejestracja: 29 lis 2019, 14:56
Lokalizacja: śląsk
Samochód: Karoq Sportline 1,5 TSI

Wymiana oleju w skrzyni DSG DQ-381

Post autor: ArKos »

Wymiana oleju przekładniowego: skrzynia dwusprzęgłowa (DSG) 0GC Skoda Karoq DQ-381

Spuszczanie i napełnianie oleju skrzyni biegów
Wymagane specjalne narzędzia i wyposażenie warsztatu
Adapter do napełniania olejem - VAS 6262 lub VAS 6262A
Adapter do napełniania olejem - VAS 6262/6

OSTRZEŻENIE
Nie uruchamiać silnika lub holować pojazd po
zdjęciu osłony mechatroniki lub bez wlewania oleju przekładniowego.

Warunki
• Przestrzegać ogólnych instrukcji naprawy
• Przestrzegać zasad czystości.
• Postępuj zgodnie z instrukcjami dotyczącymi rurki przelewowej.
• Pojazd na całkowicie równym podłożu.
• Usunięto izolację akustyczną.
• Silnik wyłączony.
• Dźwignia zmiany biegów w pozycji „P”.

OSTRZEŻENIE
Ryzyko wypadku. Wentylator chłodnicy może pracować automatycznie.
Podczas pracy w pobliżu chłodnicy należy zachować odpowiednią odległość od wentylatora.

Spuszczanie oleju przekładniowego
- Podstawić miskę zbierającą pod skrzynię biegów.

OSTRZEŻENIE
Niebezpieczeństwo obrażeń przez gorący olej przekładniowy.
Nosić okulary ochronne i rękawice ochronne.

- Odkręcić śrubę kontrolną i wlewową (strzałka).
001.jpg
001.jpg (28.77 KiB) Przejrzano 7196 razy
• Zebrany olej przekładniowy wypływa z przewodu przelewowego.
- Odkręcić rurkę przelewową i spuścić olej przekładniowy.
- Odkręcić korek spustowy oleju dla mechatroniki (strzałka).
002.jpg
002.jpg (29.05 KiB) Przejrzano 7196 razy
Pozostały olej przekładniowy spłynie.
- Wkręcić nowy korek spustowy dla mechatroniki.
Skrócić rurkę adaptera do napełniania olejem VAS 6262A
• Rurkę adaptera do napełniania olejem VAS 6262A należy skrócić, aby nie kolidowała z dnem niektórych butelek oleju.
Wymiar (a) jest mierzony od wału (zielony obszar na ilustracji) adaptera do napełniania olejem VAS 6262A.
003.jpg
003.jpg (16.76 KiB) Przejrzano 7196 razy
Wymiar (a) = 210 mm.
- Skrócić rurkę adaptera do wymiaru (a) .
Wlać olej przekładniowy
• Postępować zgodnie z instrukcjami dla przewodu przelewowego
- Wkręcić przewód przelewowy (strzałka).
004.jpg
004.jpg (32.22 KiB) Przejrzano 7196 razy
OSTRZEŻENIE
Do 7-biegowej skrzyni biegów 0GC należy używać wyłącznie zamiennego oleju przekładniowego.
Inne oleje przekładniowe prowadzą do nieprawidłowego działania i / lub awarii skrzyni biegów.
Adapter do napełniania olejem musi być czysty, a oleju przekładniowego nie wolno mieszać z innymi olejami!
Oleju, który wyciekł, nie wolno używać ponownie.

Do uzupełniania użyj adaptera do uzupełniania oleju VAS 6262A.
• Rurkę adaptera do napełniania olejem VAS 6262A należy skrócić, aby zapobiec kolizji z dnem niektórych butelek oleju.
• Dobrze wstrząśnij butelką z olejem przed otwarciem, aby wymieszać wszelkie osady na dnie butelki z olejem.
• Jeśli gwint butli oleju nie odpowiada adapterowi VAS 6262 A, należy dodatkowo zastosować adapter VAS 6262/6.
005.jpg
005.jpg (20.11 KiB) Przejrzano 7196 razy
- Przykręć butelkę oleju skrzyni biegów do adaptera do napełniania olejem VAS 6262A.
006.jpg
006.jpg (19.92 KiB) Przejrzano 7196 razy
- Wkręcić ręcznie adapter do napełniania olejem VAS 6262A (A) w otwór śruby kontrolnej i wlewowej (strzałka 1) .
007.jpg
007.jpg (12.57 KiB) Przejrzano 7196 razy
- Butelkę z adapterem do napełniania olejem VAS 6262A trzymać jak najwyżej nad poziomem skrzyni biegów i wlać 6 litrów oleju przekładniowego.
Przy wymianie butli zawór odcinający można zamknąć lub adapter do napełniania olejem VAS 6262A można trzymać wyżej niż skrzynia biegów.

- Odłączyć adapter do napełniania olejem VAS 6262A od szybkozłącza i spuścić nadmiar oleju przekładniowego.
- Uruchom silnik i popracuj na biegu jałowym.
- Wciśnij pedał hamulca i przesuń dźwignię zmiany biegów do wszystkich położeń „P, R, N, D / S”, podczas których należy pozostawić dźwignię zmiany biegów w każdej pozycji przez co najmniej 3 sekundy.
- Dźwignię zmiany biegów ustawić z powrotem w położeniu „P”.
- Sprawdź poziom oleju przekładniowego
• Jeśli olej przekładniowy nie wypływa z przewodu przelewowego:
- Dolać kolejne 1,0 l oleju i ponownie sprawdzić poziom oleju
• Jeśli poziom oleju jest prawidłowy.
- Dokręcić rurę przelewową.
- Wkręcić i dokręcić korek spustowy oleju (strzałka) z nową uszczelką.
008.jpg
008.jpg (28.77 KiB) Przejrzano 7196 razy
Momenty dokręcania w Nm:

Korek spustowy (śruba kontrolna i wlewowa)- 45 Nm
• Wymienić pierścień uszczelniający korka spustowego

Rura przelewowa 3 Nm

Korek spustowy dla mechatronika - 10 Nm i 45 ° dalszy obrót
• Wymienić pierścień uszczelniający korka


Sprawdzanie poziomu oleju przekładniowego:

Specjalny sprzęt wymagany:
=adapter do napełniania olejem VAS 6262 lub VAS 6262A
=adapter do napełniania olejem VAS 6262/6
=miska zlewowa
=Okulary ochronne
=rękawice ochronne

Uwaga
poziom oleju przekładniowego zmienia się wraz z temperaturą oleju w skrzyni biegów.
Skrzynia biegów nie jest napełniona prawidłowo, jeśli temperatura oleju w skrzyni biegów jest za niska lub za wysoka.
Działanie skrzyni biegów jest utrudnione, jeśli poziom oleju przekładniowego jest za wysoki lub za niski.
Przestrzegaj zasad czystości.
Pojazd na całkowicie równym podłożu.
Usuń dolną izolację akustyczną.
Silnik pracuje na biegu jałowym.
Dźwignia zmiany biegów w „P”.
Tester diagnostyczny pojazdu jest podłączony.
Temperatura oleju w skrzyni biegów to 35-45 ° C.

OSTRZEŻENIE
Ryzyko wypadku. Wentylator chłodnicy może pracować automatycznie.
Podczas pracy w pobliżu chłodnicy należy zachować odpowiednią odległość od wentylatora.

- Odczytać temperaturę oleju przekładniowego ⇒ Tester diagnostyczny pojazdu.
• Gdy temperatura oleju osiągnie 35 ° C, można sprawdzić poziom oleju w skrzyni biegów; jeśli temperatura przekracza 45 ° C, skrzynię biegów należy pozostawić do ostygnięcia.
- Podstawić miskę zbierającą pod przekładnię.

OSTRZEŻENIE
Niebezpieczeństwo obrażeń przez gorący olej przekładniowy.
Nosić okulary ochronne i rękawice ochronne.

- Wykręć korek spustowy oleju -strzałka-.
009.jpg
009.jpg (28.77 KiB) Przejrzano 7196 razy
• Nagromadzony olej przekładniowy wypływa z przewodu przelewowego (strzałka 2) .
010.jpg
010.jpg (12.57 KiB) Przejrzano 7196 razy
Po odkręceniu korka spustowego (strzałka 1) zawsze wypływa niewielka ilość oleju przekładniowego, niezależnie od poziomu oleju przekładniowego.

ZAGROŻENIE!
Przekładnia jest uszkodzona w przypadku przepełnienia:
Prawidłowy poziom oleju znajduje się poniżej poziomu rury przelewowej.
Dlatego, aby sprawdzić prawidłowy poziom oleju, rurkę przelewową należy odkręcić o 2 obroty.

- Poluzować rurę przelewową o 2 obroty. W rezultacie spływa około 0,25 l oleju przekładniowego.
• Jeśli w temperaturze 35 - 45 ° C nadal wypływa niewielka ilość oleju (olej zaczyna kapać), poziom oleju w skrzyni biegów jest prawidłowy.
Z przewodu przelewowego wypływa niewielka ilość oleju co 30 sekund, niezależnie od poziomu oleju. Jest to spowodowane pulsacją oleju chłodzącego sprzęgła.
Takie wyciekające oleje nie wskazują, czy poziom oleju przekładniowego jest odpowiedni, dlatego nie należy ich brać pod uwagę przy określaniu poziomu oleju.
• Jeśli podczas testu nie wyciekł olej, dolej kolejne 1,0 l oleju i ponownie sprawdź poziom oleju.
• Jeśli poziom oleju jest prawidłowy.
- Dokręcić rurę przelewową.
- Wkręcić i dokręcić korek spustowy oleju (strzałka) z nową uszczelką.
011.jpg
011.jpg (28.77 KiB) Przejrzano 7196 razy

Materiały źródłowe: https://karoqs.ru/



Sponsor

Wymiana oleju w skrzyni DSG DQ-381

Sponsor


Zablokowany