Wymiana tylnych hamulców

ArKos
Posty: 260
Rejestracja: 29 lis 2019, 14:56
Lokalizacja: śląsk
Samochód: Karoq Sportline 1,5 TSI

Wymiana tylnych hamulców

Post autor: ArKos »

Opis części tylnej hamulca Skoda Karoq
karoq-rear-brake-01.jpg
karoq-rear-brake-01.jpg (73.21 KiB) Przejrzano 6303 razy
1 - Płyta ochronna przeciwbłotna
2 - Śruba 12 Nm
3 - Tarcza hamulcowa, zawsze wymieniać parami na osi. Nie używaj siły w celu oddzielenia tarcz hamulcowych od piasty koła, w razie potrzeby użyj ściągacza, w przeciwnym razie możesz uszkodzić tarcze hamulcowe.
4 - Śruba 8 Nm
5 - Zacisk hamulca. Nie odkręcać podczas wymiany klocka hamulcowego
6 - Śruba. Wymień po wyjęciu 90 Nm + 90 °.
7 - Uchwyt hamulca (jarzmo)
8 - Sprężyna
9 - Zewnętrzny klocek hamulcowy, zawsze wymieniaj parami na osi
10 - Wewnętrzny klocek hamulcowy, zawsze wymieniaj parami na osi
11 - Sprężyna. Tylko wewnętrzny klocek hamulcowy
12 - Przewód hamulcowy 14 Nm
13 - Uchwyt przewodu hamulcowego
14 - Mechanizm zabezpieczający
15 - Przewód hamulcowy. Do zacisku hamulca: 35 Nm. Do przewodu hamulcowego: 14 Nm
16 - Śruba prowadząca 35 Nm
17 - Nasadki ochronne
18 - O-ring silnika hamulca postojowego. Wymień po wyjęciu
19 - Śruba 8 Nm
20 - Silnik hamulca postojowego -V282- / -V283-


Demontaż i montaż tylnych klocków hamulcowych

Podczas wymiany klocków należy zwrócić uwagę na następujące elementy:
- Sprawdzić pierścień ochronny tłoczka zacisku hamulca. Wymień gumę ochronną, jeśli jest uszkodzona.
Podczas wymiany gumy ochronnej:
- Sprawdzić powierzchnie stykowe tłoczka hamulca i zacisku hamulca pod kątem zabrudzeń (utleniania).
Dokładnie wyczyść tłok i zacisk hamulca, jeśli są zabrudzone, i ponownie załóż gumę ochronną.
- Sprawdzić tłok hamulca i zacisk hamulca (korozja, rowki na zewnątrz powierzchni cylindra), w przypadku uszkodzenia całkowicie wymienić zacisk hamulca.

W przypadku tłoczka zacisku hamulca docisnąć do położenia początkowego:
- Sprawdzić, czy można go lekko wcisnąć w zacisk hamulca.
Jeśli tłoczka nie można lekko wcisnąć w zacisk hamulca:
- Sprawdzić i oczyścić tłoczek hamulcowy oraz zacisk hamulca, wymienić tuleję uszczelniającą i gumę ochronną.
Całkowicie wymienić zacisk hamulca, jeśli jest uszkodzony.

Zdejmowanie tylnych klocków hamulcowych

Jeśli klocki hamulcowe mają być ponownie użyte, oznacz je (wewnętrzne i zewnętrzne) podczas demontażu. Podczas montażu muszą być ustawione w tej samej pozycji, w przeciwnym razie hamowanie będzie nierówne!
Nie odkręcać przewodu hamulcowego podczas wymiany klocków hamulcowych.
Nie odłączać złączy silnika hamulca postojowego.
Pod żadnym pozorem nie używaj hamulca ręcznego! Jeśli zaciągnięty jest hamulec ręczny, zacisk zostanie uszkodzony.
Nie wolno włączać elektrycznego hamulca ręcznego.

Krótki opis elementów - zacisk hamulca, drążek skrętny tylnej osi
karoq-rear-brake-02.jpg
karoq-rear-brake-02.jpg (16.72 KiB) Przejrzano 6303 razy
1 - Zacisk hamulca
A - Oś drążka skrętnego


Krótki opis elementów - zacisk hamulca, tylne zawieszenie wielowahaczowe
karoq-rear-brake-03.jpg
karoq-rear-brake-03.jpg (18.09 KiB) Przejrzano 6303 razy
1 - Zacisk hamulca
B - Tylne zawieszenie wielowahaczowe

Odkręcić korek zbiornika płynu hamulcowego
- Jeśli jest dużo płynu hamulcowego, przed wciśnięciem tłoczka wypompować go strzykawką
- Zdjąć koło
- Zresetować tłoczki elektrycznego hamulca ręcznego. W tym celu użyj testera diagnostycznego VAG.
W każdym przypadku należy cofnąć tłoki za pomocą testera diagnostycznego pojazdu! Nakrętka w tłoku hamulcowym ma łożysko ślizgowe, więc tłok można tylko wypchnąć, ale nie wepchnąć. Tłok jest cofany za pomocą nakrętki wewnątrz.

OSTROŻNIE
Sprężyna ustalająca jest obciążona - ryzyko obrażeń.
karoq-rear-brake-04.jpg
karoq-rear-brake-04.jpg (32.97 KiB) Przejrzano 6303 razy
- Śrubokrętem -A- wyciągnąć sprężynę ustalającą okładziny hamulcowej -1- z zacisku hamulca (strzałka).
karoq-rear-brake-05.jpg
karoq-rear-brake-05.jpg (29.59 KiB) Przejrzano 6303 razy
- Wyjąć zaślepki (strzałki).
- Wyjąć oba kołki prowadzące z zacisku hamulca
karoq-rear-brake-06.jpg
karoq-rear-brake-06.jpg (24.7 KiB) Przejrzano 6303 razy
- Zdjąć zacisk hamulca -1- i zabezpieczyć drutem -A- w taki sposób, aby ciężar zacisku nie obciążył i nie uszkodził przewodu hamulcowego.
- Zdjąć klocki hamulcowe -2- i -3-.
- Dokładnie oczyścić powierzchnię prowadzącą klocka na klocku hamulcowym i usunąć ewentualną korozję.
- Oczyścić zacisk hamulca.

Montaż tylnych klocków hamulcowych
karoq-rear-brake-07.jpg
karoq-rear-brake-07.jpg (13.61 KiB) Przejrzano 6303 razy
Przesuń zacisk do pozycji wyjściowej za pomocą urządzenia do resetowania tłoka T10145.
- Lekko nasmarować powierzchnię prowadzącą okładziny na klocku hamulcowym smarem G 052 150 A2 .
karoq-rear-brake-06.jpg
karoq-rear-brake-06.jpg (24.7 KiB) Przejrzano 6303 razy
- Włożyć wewnętrzne klocki -2- i zewnętrzne -3- do zacisku hamulca.
- Zamocować zacisk hamulca -1- i kołek prowadzący do szczęki hamulcowej.
karoq-rear-brake-05.jpg
karoq-rear-brake-05.jpg (29.59 KiB) Przejrzano 6303 razy
- Włożyć wtyczki (strzałki).
karoq-rear-brake-08.jpg
karoq-rear-brake-08.jpg (34.96 KiB) Przejrzano 6303 razy
Włożyć sprężynę ustalającą klocków hamulcowych do otworu zacisku hamulca (strzałka).

Upewnij się, że sprężyna ustalająca jest prawidłowo osadzona w otworach zacisku hamulca.
- Ustawić układ hamulcowy w położeniu głównym - Tester diagnostyczny pojazdu.
- Przykręć koło.

Sprawdź poziom płynu hamulcowego, w razie potrzeby uzupełnij.

Demontaż i montaż tylnych tarcz hamulcowych

Demontaż
- Wymontować klocki hamulcowe (patrz wyżej)
karoq-rear-brake-09.jpg
karoq-rear-brake-09.jpg (24.53 KiB) Przejrzano 6303 razy
- Odkręć śruby (strzałki) i wyjmij zacisk hamulca -1-.
karoq-rear-brake-10.jpg
karoq-rear-brake-10.jpg (14.76 KiB) Przejrzano 6303 razy
- Odkręć śrubę (strzałka)
- Zdejmij tarczę hamulcową

Montaż
Montaż odbywa się w odwrotnej kolejności. Zwróć uwagę na następujące punkty:
- Oczyść powierzchnie tarczy hamulcowej i piasty koła.
Momenty dokręcania - patrz opisy komponentów na początku tego artykułu.


Materiały źródłowe: https://karoqs.ru/



Sponsor

Wymiana tylnych hamulców

Sponsor


Zablokowany