Usterki, awarie, wady fabryczne Karoqa FL

Dyskusje na temat Škody Karoq I generacji (2022-)
Auxencjusz
Posty: 17
Rejestracja: 16 mar 2024, 23:38
Samochód: Karoq 1.5

Re: Usterki, awarie, wady fabryczne Karoqa FL

Post autor: Auxencjusz »

langolier pisze: 05 kwie 2024, 6:54 To, że jeden człowiek to usłyszał ? To tak jak w tym wątku…
Ja mam za to słuch absolutny - absolutnie nie słyszę zmian dźwięku podczas pracy w tym trybie Obrazek
Jesteś szczęśliwym człowiekiem. Możesz tez bez stresu jeździć Toyotami ;)



Sponsor

Re: Usterki, awarie, wady fabryczne Karoqa FL

Sponsor


cojestdoktorku
Posty: 19
Rejestracja: 12 maja 2023, 14:08
Samochód: Kia rio 1.2

Re: Usterki, awarie, wady fabryczne Karoqa FL

Post autor: cojestdoktorku »

Auxencjusz pisze: 06 kwie 2024, 10:16
Jak wiec niby mam rozpoznać tryb dwucylindrowy jeśli nie patrzę ile mam obrotów a silnik na dwóch cylindrach przy wyższych obrotach brzmi i pracuje lepiej niż 4-cylindry pracujace na niskich obrotach?
O ile przy niskich obrotach 2-cyl to delikatny warkocik (którego praktycznie bez obciążenia nie słychać) o tyle pod obciążeniem i właśnie przy wyższych obrotach tryb 2-cylindrowy jest wyraźnie słyszalny. I nie, nie brzmi lepiej. Brzmi a'la 3-cylindrówka z tym że bardziej burczy. Oczywiście po mocniejszym dodaniu gazu włączają się wszystkie i silnik pracuje ciszej oraz z innym brzmieniem (że tak się wyrażę).

Naprawdę nie wiem już co mam napisać, ja nie muszę robić żadnych eksperymentów bo to po prostu słyszę :) Może to jest kwestia tego, że masz jakimś cudem lepsze wyciszenie od silnika? Choć porównując z moim poprzednim samochodem (Bravo 2 1.4 T-Jet 120) silnik w Karoq jest wytłumiony bardzo dobrze.

P.S. Jeszcze jedno. Tryb 2-cyl. załącza się jeśli silnik nie jest ociążony, w momencie zwiększenia obciążenia (większego niż tyci ;) ) - się wyłącza. To nie jest do końca kwestia obrotów kiedy się włącza a kiedy nie. Oczywiście w DSG to powiązanie może być ściślejsze bo tam są algorytmy do sterowania obrotami i ogólnie całą skrzynią, ja analizuję z punktu widzenia skrzyni manualnej.
Te wytłuszczone fragmenty sobie przeczą. Z drugim się zgadzam, z pierwszym nie. Silnik nigdy nie pracuje obciążony na dwóch cylindrach bo odpala od razu cztery, tak więc nie ma takich sytuacji o jakiej napisałeś w pierwszy pogrubionym fragmencie.
Wracajac do moich "ekspertów", jeden lata temu jeździł Karoq-iem i choć też nie potrafił ustawić tego by się powiadomienie wyświetlało to powiedział ze on mi w czasie jazdy powie kiedy odpalaja się dwa cylindry.
No i zjeżdzam z ronda i jade lekko pod górkę, skrzynia zamiast zredukowac na dwójkę to trzyma trójkę na około własnie 1300 obrotach, pojawiaja się wiec jakieś dźwieki, mikrodrgania i on mi mowi:
- teraz sa 2-cylindry
to ja do niego:
- sugerujesz ze elektronika odpaliła dwa cylindry jak samochód zaczął jechac pod górę?
Troche sie bronił ale w końcu sam uznał ze to bez sensu. Po prostu w czasie gdy silnik pracowłą "najgorzej" to wtedy próbował zgadywac ze to wygaszenie dwóch tłoków. Później w trakcie jazdy w mieście mi jeszcze podpowiadał kiedy to te 2 cylindry sie odpalaja, ale już po tej pierwszej "wtopie" wiedziałem ze to tylko zgadywanie.
Teraz jak juz mam w końcu ten komunikat o dwóch tłokach to wiem ze on błednie uznał ze silnik idzie na 2 cylindrach (choć szedł na 4) bo przy tych 1300 obrotach silnik był obciążony, miał mało momentu i jego praca nie była idealna. Jak się odpalaja dwa cylindry to praca też nie jest idealna, ale wciaz "lepsza" równiejsza niż w przy tych 1300 obrotach na 4 tłokach pod obciążeniem.
Tak wiec 2 cylindry pracują lepiej niz 4 pod górkę na małych obrotach, bo dwa cylindry nigdy mi sie pod górkę nie odpalają No a skoro tak to jaki sens czepiania sie "nierównej pracy" na dwóch cylindrach skoro bywa bardziej nierówna na czterech?
Tak jak pisałem od poczatku, w róznych warunkach, przy róznych obrotach, pod róznym obciązeniem silnik ma inna charakterystykę dźwięku i wcale ta 2-cylindrowa praca nie jest najgorsza bo elektronika jej nie odpala gdy pojawia sie obciazenie, za to na 4 cylindrach skrzynia potrafi utrzymac niskie obroty pod obciazeniem co jest bardziej zauważalne i drażniace niz praca na dwóch cylindrach bez obciazenia.
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2024, 16:30 przez cojestdoktorku, łącznie zmieniany 1 raz.

Auxencjusz
Posty: 17
Rejestracja: 16 mar 2024, 23:38
Samochód: Karoq 1.5

Re: Usterki, awarie, wady fabryczne Karoqa FL

Post autor: Auxencjusz »

No cóż, zadałeś pytanie o 2-cylindry to odpowiadam jak jest w moim przypadku. Możesz się z nim nie zgadzać, Twoje prawo :) Wiedzę jak widzę masz przeogromną, podpartą wieloma rozważaniami i opiniami fachowców - a ja mam nieco inne zdanie na ten temat - i niech tak pozostanie.

2-cylindry nie włączają się od razu, przy lekkim obciążeniu potrafią pracować a silnik potrafi wejść na tych dwóch na obroty (jakie nie powiem Ci, nie robiłem pomiarów :D ). Oczywiście gdzieś tam jest granica obciążenia powyżej której dołączaja pozostałem dwa. Piszę to chyba trzeci raz i ostatni.
Tak jest u mnie a Ty widocznie masz inny samochód po prostu, może z nieco innym silnikiem i kończmy te rozważania bo tylko niepotrzebnie zaśmiecamy wątek.
Pozdrawiam

langolier
Posty: 250
Rejestracja: 10 lut 2023, 6:03
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Karoq 2023 1.5TSI, DSG, Style + dodatki

Re: Usterki, awarie, wady fabryczne Karoqa FL

Post autor: langolier »

alexandr pisze:Ahoj.
Zdravím z Česka - auto zakoupeno v Škoda KORCZYK.
- Přední "mlhová" světla (osvětlení zatáčky) mi taky zůstávají někdy svítit. Děje se to, když zastavím a vypnu motor za tmy, když dané světlo zrovna svítilo. Po chvíli samo vypne.
- Voda na prahu dveří v dešti - pokud stojím šikmo a prší, tak u prahu dveří se drží voda, protože těsnění ji nechce pustit. Na spodní těsnění dveří jsem černou elektrikářskou páskou přilepil kousek bužírky (izolace) kabelu - může to být cokoliv. V tom místě se přeruší přítlak těsnění a voda tudy odteče.
- Zadní dveře a bláto v meziprostoru. Řeší to plastové blatníčky z Číny, ale já jsem to vyřešil tak, že jsem na dveře nalepil dodatečné "D" těsnění (cca 12x14mm) a to stačí k tomu, aby se špína nedostala dovnitř.
- Hlučné stěrače. Není to problém jen Karoqa, ale všude, kde jsou dlouhé stěrače. Vždy se mi osvědčilo aplikovat na čelní sklo tekuté stěrače. Nyní používám váš polský výrobek - K2 Vizio PRO. A je klid.
Z szacunku dla innych userów, głównie z Polski, mógłbys przetłumaczyć swój wpis np. w Google Translate.

kamska
Posty: 74
Rejestracja: 24 paź 2021, 14:33
Lokalizacja: Bydgoszcz
Samochód: Karoq 2.0 TDI Sportline 2022r.

Re: Usterki, awarie, wady fabryczne Karoqa FL

Post autor: kamska »

U mnie na blacie już 20tyś km. Znów wrócił problem nie puszczającego hamulca ręcznego- zgłoszę na 2 letnim przeglądzie.
Cały czas po zamknięciu auta pali się doświetlanie zakrętów przez 44 sekundy w jasnym i ciemny. Poza tym zmieniłem koła, z 18 215 50 na 19 225 45 na felgach Vega i jest OK, komfort jazdy nie spadł na nierównościach a przekłamanie, to raptem 1.8% więc w normie.
pozdrawiam

langolier
Posty: 250
Rejestracja: 10 lut 2023, 6:03
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Karoq 2023 1.5TSI, DSG, Style + dodatki

Re: Usterki, awarie, wady fabryczne Karoqa FL

Post autor: langolier »

Masz wykupiony przegląd po 2 latach ?

Auxencjusz
Posty: 17
Rejestracja: 16 mar 2024, 23:38
Samochód: Karoq 1.5

Re: Usterki, awarie, wady fabryczne Karoqa FL

Post autor: Auxencjusz »

freshcie pisze: 19 gru 2023, 22:01 Czy Wy również mieliście odczuwalny hałas otoczenia od drzwi po odbiorze auta nawet w ruchu miejskim? Autko ma miesiąc, zastanawiam się czy uszczelki muszą się jeszcze „wyrobić”, czy ten typ tak ma, czy może czeka mnie wizyta w serwisie.

Nie jest to hałas toczenia kół lecz typowo hałas otoczenia. Efekt podobny jakby drzwi były niedomknięte.
Tak jest i u mnie. Wyraźnie słychać mijające pojazdy (efekt niedomkniętych drzwi), gdy tymczasem silnik jest dość nieźle wytłumiony jak również nie odczuwam zbytniego hałasu od przedniej szyby. Po prostu szum pojawia się nagle z boku. Zresztą nie tylko z boków dochodzą dźwięki, kiedyś jacyś rowerzyści rozmawiali za samochodem dość głośno na skrzyżowaniu (chyba chcieli przekrzyczeć szum skrzyżowania ;) ). Myślałem, że mam klapę niedomkniętą albo uchylone okno bo dosyć tak wyraźnie ich słyszałem..

ODPOWIEDZ