langolier pisze: ↑02 kwie 2024, 15:35
Czym się różni puszczenie gazu od hamowania silnikiem ?
Chyba chodziło Ci "o "żeglowanie od hamowania silnikiem?"
Założmy ze w miescie sie rozpędzasz do licznikowych 60km/h, za 300 metrów masz skrzyżowanie, ale te 300metrów jest lekko z górki. Jeśli puścisz gaz i wejdziesz w tryb żeglowania to samochód przez osatatnie 300metró będzie palił tam powiedzmy 1litr na godzinę (jazda na luzie) i dodatkowo nie będzie wytracał prędkosci bo jedziesz z góry,wiec na końcu po prostu użyjesz hamulców.
Jeśli na tej samej drodze na ostatnich 300 metrach nie będziesz żeglował tylko hamował silnikiem to ostatnie 300 metrów samochó nie będzie wcale zużywał paliwa a jednoczesnie powoli wytracał predkosc wiec na koniec zużyjesz nie tylko mniej paliwa ale tez mniej klocków hamulcowych - wygrało wiec hamowanie silnikiem
Druga sytuacja, ostatnie 300 metrów masz lekko pod górę, jeśli wejdziesz w zeglowanie to samochód będzie palił 1 litr na godzinę i zwalniał i pozostanie odrobinę dohmowac na końcu.
Jeśli jednak przy tych 60km/h puścisz gaz i przejdziesz na hamowanie silnikiem to co prawda pierwsze 150 metrów nie będziesz palił paliwa ale przez to ze jest pod gorkę i hamujesz silnikiem za szybko wytracisz prędkość przez co druga połowę tej drogi wcisniesz pedał gazu i zaczniesz palić z 10l/100km no bo jest pod górke, w efekcie spalisz wiecej paliwa niz przy żeglowaniu mimo ze przez pierwsze 150 metrów go nie zużywałeś wcale - w tej sytuacji wygrało żeglowanie
langolier pisze: ↑02 kwie 2024, 15:35
jak odpalić to żeglowanie, zwłaszcza w mieście ?
Na "Eco" odpala sie zawsze po puszczeniu gazu.
Na "Normal" mi sie nie odpala nigdy, innym się odpala jak delikatnie puszcza gaz.
Tym czy sie odpali czy nie steruje elektronika
langolier pisze: ↑02 kwie 2024, 15:35
U mnie puszczenie gazu powoduje samoczynną redukcję biegów, żadnego żeglowania
czyli hamowanie silnikiem.
Czyli tak jak u mnie, żeglowanie tylko w trybie "Eco"