Usterki, awarie, wady fabryczne Karoqa FL

Dyskusje na temat Škody Karoq I generacji (2022-)
cojestdoktorku
Posty: 19
Rejestracja: 12 maja 2023, 14:08
Samochód: Kia rio 1.2

Re: Usterki, awarie, wady fabryczne Karoqa FL

Post autor: cojestdoktorku »

Auxencjusz pisze: 02 kwie 2024, 18:45 Nieprawda. Dźwięk jest na tyle charakterystyczny, że nie da się go porównać z niczym innym.
Tak obrazowo - jak włącza się tryb 2-cyl to silnik brzmieniowo jest bardzo zbliżony do 1.0 3-cyl.
U mnie jest taki charakterystyczny ze ani ja, ani już dwóch "ekspertów" nie jest w stanie rozpoznać, czy to się włącza i kiedy (wciąż nie ma komunikatów o tym trybie czego bym nie ustawił na VC)
Natomiast jak u Ciebie jest podpowiedź ze taki tryb Ci sie pojawia to coś co ja i "eksperci" uznajemy za normalne płynne zmiany w tonie silnika sobie w głowie zapisujesz jako "dwa cylindry" i później dzieki takiemu uczeniu/teningowi rozpoznajesz kiedy to jest, nawet jeśli to jest absolutny niuans. Sam bez tej podpowiedzi ja tego nie wyłapuje.
Na pewno mi łatwiej zgadnąc po dźwiękach z pod maski czy silnik jest rozgrzany czy nie, bez patrzenia na temperaturę.



Sponsor

Re: Usterki, awarie, wady fabryczne Karoqa FL

Sponsor


langolier
Posty: 250
Rejestracja: 10 lut 2023, 6:03
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Karoq 2023 1.5TSI, DSG, Style + dodatki

Re: Usterki, awarie, wady fabryczne Karoqa FL

Post autor: langolier »

Ja mam ten ograniczony wyświetlacz deski rozdzielczej i ustawiłem sobie po lewej stronie od prędkościomierza temperaturę oleju, więc nie mam info o trybie 2-cylindrowym, które było w tym miejscu - jest za to wtedy niebieskie logo "ECO" na samym dole.
I szczerze mówiąc, też nie slyszę wielkiej różnicy różnicy a na pewno nie taką, która zwracałaby uwagę.

nivar
Posty: 26
Rejestracja: 03 mar 2023, 14:58
Samochód: Karoq 2.0TSI

Re: Usterki, awarie, wady fabryczne Karoqa FL

Post autor: nivar »

Czy ten tryb jest dostępny tylko w silniku 1.5TSI? W 2.0TSI nie zauważyłem żadnego przełączania w tryb 2-cylindrowy.

Mars
Posty: 110
Rejestracja: 09 gru 2023, 4:34
Samochód: Skoda Karoq Sportline, 2,0 TSI.

Re: Usterki, awarie, wady fabryczne Karoqa FL

Post autor: Mars »

nivar pisze: 03 kwie 2024, 9:22 W 2.0TSI nie zauważyłem żadnego przełączania w tryb 2-cylindrowy.
Dlatego, że w naszym 2,0 nikt nie patrzy na oszczędność paliwa, ale na fun z przyspieszenia ;).
HDK ZdZN

nivar
Posty: 26
Rejestracja: 03 mar 2023, 14:58
Samochód: Karoq 2.0TSI

Re: Usterki, awarie, wady fabryczne Karoqa FL

Post autor: nivar »

Mars pisze: 03 kwie 2024, 15:10
nivar pisze: 03 kwie 2024, 9:22 W 2.0TSI nie zauważyłem żadnego przełączania w tryb 2-cylindrowy.
Dlatego, że w naszym 2,0 nikt nie patrzy na oszczędność paliwa, ale na fun z przyspieszenia ;).
To prawda, dlatego w ECO byłem może 15 minut łącznie :D

Mars
Posty: 110
Rejestracja: 09 gru 2023, 4:34
Samochód: Skoda Karoq Sportline, 2,0 TSI.

Re: Usterki, awarie, wady fabryczne Karoqa FL

Post autor: Mars »

nivar pisze: 03 kwie 2024, 20:41To prawda, dlatego w ECO byłem może 15 minut łącznie :D
To mamy w ogóle taki tryb? :D :lol:
HDK ZdZN

Auxencjusz
Posty: 17
Rejestracja: 16 mar 2024, 23:38
Samochód: Karoq 1.5

Re: Usterki, awarie, wady fabryczne Karoqa FL

Post autor: Auxencjusz »

cojestdoktorku pisze: 02 kwie 2024, 19:22
Auxencjusz pisze: 02 kwie 2024, 18:45 Nieprawda. Dźwięk jest na tyle charakterystyczny, że nie da się go porównać z niczym innym.
Tak obrazowo - jak włącza się tryb 2-cyl to silnik brzmieniowo jest bardzo zbliżony do 1.0 3-cyl.
U mnie jest taki charakterystyczny ze ani ja, ani już dwóch "ekspertów" nie jest w stanie rozpoznać, czy to się włącza i kiedy (wciąż nie ma komunikatów o tym trybie czego bym nie ustawił na VC)
Natomiast jak u Ciebie jest podpowiedź ze taki tryb Ci sie pojawia to coś co ja i "eksperci" uznajemy za normalne płynne zmiany w tonie silnika sobie w głowie zapisujesz jako "dwa cylindry" i później dzieki takiemu uczeniu/teningowi rozpoznajesz kiedy to jest, nawet jeśli to jest absolutny niuans. Sam bez tej podpowiedzi ja tego nie wyłapuje.
Na pewno mi łatwiej zgadnąc po dźwiękach z pod maski czy silnik jest rozgrzany czy nie, bez patrzenia na temperaturę.
Jeśli nie jest to pierwszy samochód w życiu w jakim siedziałeś, nie jest możliwe że nie odróżniasz jak silnik przechodzi na 2 cylindry. Nie jest do tego potrzebny trening jedi ani pomoc 2 ekspertów.
A poza tym, zajrzałeś do tego wątku chociaż ? ...
viewtopic.php?t=112

langolier
Posty: 250
Rejestracja: 10 lut 2023, 6:03
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Karoq 2023 1.5TSI, DSG, Style + dodatki

Re: Usterki, awarie, wady fabryczne Karoqa FL

Post autor: langolier »

To, że jeden człowiek to usłyszał ? To tak jak w tym wątku…
Ja mam za to słuch absolutny - absolutnie nie słyszę zmian dźwięku podczas pracy w tym trybie

cojestdoktorku
Posty: 19
Rejestracja: 12 maja 2023, 14:08
Samochód: Kia rio 1.2

Re: Usterki, awarie, wady fabryczne Karoqa FL

Post autor: cojestdoktorku »

Auxencjusz pisze: 04 kwie 2024, 19:57 Jeśli nie jest to pierwszy samochód w życiu w jakim siedziałeś, nie jest możliwe że nie odróżniasz jak silnik przechodzi na 2 cylindry. Nie jest do tego potrzebny trening jedi ani pomoc 2 ekspertów.
To proponuję taki eksperyment, posłuchaj dźwieku silnika przy powiedzmy 1700 obrotach w trybie dwu-cylindrowym, a później przy 1300 obrotach w trybie 4-cylindrowym, najlepiej pod lekka górkę. Od razu powiem, ze ten 4-cylindrowy pod lekką górkę na 1300 obrotach brzmi gorzej i wręcz mini-drgania na kierownicy sie pojawiają.
Jak wiec niby mam rozpoznać tryb dwucylindrowy jeśli nie patrzę ile mam obrotów a silnik na dwóch cylindrach przy wyższych obrotach brzmi i pracuje lepiej niż 4-cylindry pracujace na niskich obrotach?

Auxencjusz
Posty: 17
Rejestracja: 16 mar 2024, 23:38
Samochód: Karoq 1.5

Re: Usterki, awarie, wady fabryczne Karoqa FL

Post autor: Auxencjusz »

Jak wiec niby mam rozpoznać tryb dwucylindrowy jeśli nie patrzę ile mam obrotów a silnik na dwóch cylindrach przy wyższych obrotach brzmi i pracuje lepiej niż 4-cylindry pracujace na niskich obrotach?
O ile przy niskich obrotach 2-cyl to delikatny warkocik (którego praktycznie bez obciążenia nie słychać) o tyle pod obciążeniem i właśnie przy wyższych obrotach tryb 2-cylindrowy jest wyraźnie słyszalny. I nie, nie brzmi lepiej. Brzmi a'la 3-cylindrówka z tym że bardziej burczy. Oczywiście po mocniejszym dodaniu gazu włączają się wszystkie i silnik pracuje ciszej oraz z innym brzmieniem (że tak się wyrażę).

Naprawdę nie wiem już co mam napisać, ja nie muszę robić żadnych eksperymentów bo to po prostu słyszę :) Może to jest kwestia tego, że masz jakimś cudem lepsze wyciszenie od silnika? Choć porównując z moim poprzednim samochodem (Bravo 2 1.4 T-Jet 120) silnik w Karoq jest wytłumiony bardzo dobrze.

P.S. Jeszcze jedno. Tryb 2-cyl. załącza się jeśli silnik nie jest ociążony, w momencie zwiększenia obciążenia (większego niż tyci ;) ) - się wyłącza. To nie jest do końca kwestia obrotów kiedy się włącza a kiedy nie. Oczywiście w DSG to powiązanie może być ściślejsze bo tam są algorytmy do sterowania obrotami i ogólnie całą skrzynią, ja analizuję z punktu widzenia skrzyni manualnej.

ODPOWIEDZ