Chętnie poczytam o tej nowej teorii, że za często to też niedobrze
Czarny olej po wymianie w ASO 2.0 TDI
Re: Czarny olej po wymianie w ASO 2.0 TDI
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 24 paź 2021, 14:33
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Samochód: Karoq 2.0 TDI Sportline 2022r.
Re: Czarny olej po wymianie w ASO 2.0 TDI
Być może to bzdura, kiedyś w ciężarówce w skrzyni ZF skraplała się woda i profilaktycznie co roku wymieniałem olej, znajomy mechanik to skrytykował, "zbyt często, to też nie dobrze, bo skrzynia się wypłukuje"- raczej to bzdura, bo jak się może stal wypłukiwać? aczkolwiek są jeszcze uszczelki, one podobno nie lubią częstych zmian oleju.
Cóż pewne jest to, że zbyt często wymieniając olej przyczyniamy się do degradacji środowiska oraz ponosimy niepotrzebne koszty.
pozdrawiam
Cóż pewne jest to, że zbyt często wymieniając olej przyczyniamy się do degradacji środowiska oraz ponosimy niepotrzebne koszty.
pozdrawiam
-
- Posty: 250
- Rejestracja: 10 lut 2023, 6:03
- Lokalizacja: Łódź
- Samochód: Karoq 2023 1.5TSI, DSG, Style + dodatki
Re: Czarny olej po wymianie w ASO 2.0 TDI
Wypłukiwać mogą się nagary i inne syfy uszczelniające silnik. Z tego samego powodu nie zastosowałbym płukanki po raz pierwszy w silniku starszym niż 100kkm a zwłaszcza w takim flotowym/poflotowym, co świeży olej zobaczył po 30kkm od uruchomienia.
W skrzyni biegów (manuale, benzyna) wymieniam co 60kkm, po prostu razem z odpowiadającym mu momentem dla oleju silnikowego, który wymieniam - z płukankami - co 10kkm lub co rok (podobnie zalecają w automatach).
Oczywiście powyższe stosuję nie do Karoqa, który właśnie zbliża się dopiero do 9kkm ale taki mam i co do niego plan.
W skrzyni biegów (manuale, benzyna) wymieniam co 60kkm, po prostu razem z odpowiadającym mu momentem dla oleju silnikowego, który wymieniam - z płukankami - co 10kkm lub co rok (podobnie zalecają w automatach).
Oczywiście powyższe stosuję nie do Karoqa, który właśnie zbliża się dopiero do 9kkm ale taki mam i co do niego plan.
Re: Czarny olej po wymianie w ASO 2.0 TDI
Nie wiem czy będzie dobrze widać ,ale zrobiłem specjalnie na tle srebrnej maski innego samochodu . Silnik 2,0 TDI .Przy przebiegu 4 tys km wyssałem olej ,zostawiając filtr oleju w którym pewnie zostanie 150-200 ml oleju . Olej to VW 0w20 i ma przejechane od wymiany ok 200 km . W dalszym ciągu widać że jest zielony , stad mocno mnie dziwi, ze bezpośrednio po pełnej wymianie obejmującej olej i filtr , jest czarny .
-
- Posty: 250
- Rejestracja: 10 lut 2023, 6:03
- Lokalizacja: Łódź
- Samochód: Karoq 2023 1.5TSI, DSG, Style + dodatki
Re: Czarny olej po wymianie w ASO 2.0 TDI
Nie wiadomo jak oceniał "czarność" twórca wątku. Jak był na mega k...orbie to wiadomo...
W centrum Twojej "kropli" też wydaje się czarny....
W centrum Twojej "kropli" też wydaje się czarny....
Re: Czarny olej po wymianie w ASO 2.0 TDI
olej jest zimny z nieodpalanego silnika i jego gęstość jest wyższa niż po rozgrzaniu i maska srebrnego samochodu tez ma w ok 1-2 st C stad tworzy się grubsza kropla ,dając wrażenie ze jest czarna w środku . Choć zaznaczałem, ze olej był wyssany i bez wymiany filtra , zostało w układzie smarowania , nie mniej jak 5% objętości z tytułu pozostałości w filtrze, a także na dnie miski olejowej, co do której nie mam pewności czy była odessana do idealnego końca . A zresztą za bardzo mi na tym nie zależało , bo wysysany olej sprawiał wrażenie niezużytego i tez absolutnie czarnym bym go nie nazwał.
W sumie posiadam kilkanaście silników diesla i najszybciej robi się czarny w najbardziej obciążonym ciągniku rolniczym . W MB Sprinter 2.9 z przebiegiem 420 tys , do czarności dochodzi stopniowo, na pewno nie szybciej jak po przebiegu kilkuset kilometrów. Ale silnik MB nie spożywa mimo swojego przebiegu oleju , w przeciwieństwie do ciągnika, który jako podstawowy pracuje względnie ciężko i spożywa ten płyn . No i MB jeżdzi na oleju syntetycznym marki Cyclon Granit 10w-40 ,natomiast ciągniki i kombajn na olejach mineralnych typu Turdus 15w-40
Dlatego dziwne mi się wydaje by wymieniony olej po tak niskim przebiegu wyglądał po wymianie , jak ten przed wymianą.
Najlepiej jak czarność oceni twórca tematu , mając porównanie z czarnością oleju który pokazałem na focie .
W sumie posiadam kilkanaście silników diesla i najszybciej robi się czarny w najbardziej obciążonym ciągniku rolniczym . W MB Sprinter 2.9 z przebiegiem 420 tys , do czarności dochodzi stopniowo, na pewno nie szybciej jak po przebiegu kilkuset kilometrów. Ale silnik MB nie spożywa mimo swojego przebiegu oleju , w przeciwieństwie do ciągnika, który jako podstawowy pracuje względnie ciężko i spożywa ten płyn . No i MB jeżdzi na oleju syntetycznym marki Cyclon Granit 10w-40 ,natomiast ciągniki i kombajn na olejach mineralnych typu Turdus 15w-40
Dlatego dziwne mi się wydaje by wymieniony olej po tak niskim przebiegu wyglądał po wymianie , jak ten przed wymianą.
Najlepiej jak czarność oceni twórca tematu , mając porównanie z czarnością oleju który pokazałem na focie .
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 24 paź 2021, 14:33
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Samochód: Karoq 2.0 TDI Sportline 2022r.
Re: Czarny olej po wymianie w ASO 2.0 TDI
Dziękuję za przeprowadzenie eksperymentu na moją prośbę, mój czarny jest zbliżony do Twojego trochę ciemniejszy. Auto przy wymianie miało już przejechane 16,5 tyś więc nagaru 4 razy tyle co w Twoim. Możliwe, że u mnie filtra nie wymienili i pozostały resztki, kto wie? . Następnym razem bardziej się przygotuje przed jak i po wymianie. Foto mojej czarności na chusteczce- sorry lepszego nie mam. Olej nie był zielony, a raptem wyjechał z hali na parking, nie jest czarny jak smoła.gargamel pisze: ↑28 gru 2023, 0:40 olej jest zimny z nieodpalanego silnika i jego gęstość jest wyższa niż po rozgrzaniu i maska srebrnego samochodu tez ma w ok 1-2 st C stad tworzy się grubsza kropla ,dając wrażenie ze jest czarna w środku . Choć zaznaczałem, ze olej był wyssany i bez wymiany filtra , zostało w układzie smarowania , nie mniej jak 5% objętości z tytułu pozostałości w filtrze, a także na dnie miski olejowej, co do której nie mam pewności czy była odessana do idealnego końca . A zresztą za bardzo mi na tym nie zależało , bo wysysany olej sprawiał wrażenie niezużytego i tez absolutnie czarnym bym go nie nazwał.
W sumie posiadam kilkanaście silników diesla i najszybciej robi się czarny w najbardziej obciążonym ciągniku rolniczym . W MB Sprinter 2.9 z przebiegiem 420 tys , do czarności dochodzi stopniowo, na pewno nie szybciej jak po przebiegu kilkuset kilometrów. Ale silnik MB nie spożywa mimo swojego przebiegu oleju , w przeciwieństwie do ciągnika, który jako podstawowy pracuje względnie ciężko i spożywa ten płyn . No i MB jeżdzi na oleju syntetycznym marki Cyclon Granit 10w-40 ,natomiast ciągniki i kombajn na olejach mineralnych typu Turdus 15w-40
Dlatego dziwne mi się wydaje by wymieniony olej po tak niskim przebiegu wyglądał po wymianie , jak ten przed wymianą.
Najlepiej jak czarność oceni twórca tematu , mając porównanie z czarnością oleju który pokazałem na focie .
Dla przykładu wymieniałem niedawno trochę po terminie 60tyś km w ciężarówce i olej był kurwesko czarny, w dodatku zrobił się bardzo gęsty. W przypadku mojej wymiany, był tylko podejrzanie ciemny.
Re: Czarny olej po wymianie w ASO 2.0 TDI
Jaki tam eksperyment Dzięki Bogu, VAG jeszcze nie oszalał i poza elektronicznym czujnikiem poziomu oleju ,wyposaża silnik w miarkę. Cała procedura to max 30 sek Co do wymiany filtra , kiedyś dałem do zaprzyjaznionego mechanika kupioną w Niemczech audi A4 ,celem wymiany rozrządu . Dałem mu również zestaw filtrów i olej by przy okazji wymienił.
Po roku wymieniałem sam olej ,ale wjeżdżałem na kanał , bo w silniku ALT filtr jest mocno ukryty i jego wymiana uciążliwa.
Odkręciłem filtr na którym była nazwa nieznanej mi marki ,a rok wcześniej dałem mu Filtrona .
Więc to mnie nauczyło, ufać, ale sprawdzać
Po roku wymieniałem sam olej ,ale wjeżdżałem na kanał , bo w silniku ALT filtr jest mocno ukryty i jego wymiana uciążliwa.
Odkręciłem filtr na którym była nazwa nieznanej mi marki ,a rok wcześniej dałem mu Filtrona .
Więc to mnie nauczyło, ufać, ale sprawdzać
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 24 paź 2021, 14:33
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Samochód: Karoq 2.0 TDI Sportline 2022r.
Re: Czarny olej po wymianie w ASO 2.0 TDI
Może najzwyczajniej w świecie zapomniał wymienić albo też mu było za trudnogargamel pisze: ↑10 sty 2024, 13:12 Jaki tam eksperyment Dzięki Bogu, VAG jeszcze nie oszalał i poza elektronicznym czujnikiem poziomu oleju ,wyposaża silnik w miarkę. Cała procedura to max 30 sek Co do wymiany filtra , kiedyś dałem do zaprzyjaznionego mechanika kupioną w Niemczech audi A4 ,celem wymiany rozrządu . Dałem mu również zestaw filtrów i olej by przy okazji wymienił.
Po roku wymieniałem sam olej ,ale wjeżdżałem na kanał , bo w silniku ALT filtr jest mocno ukryty i jego wymiana uciążliwa.
Odkręciłem filtr na którym była nazwa nieznanej mi marki ,a rok wcześniej dałem mu Filtrona .
Więc to mnie nauczyło, ufać, ale sprawdzać
Latem w Kangoo wymieniełem olej i wszystkie fitry, po 5ciu dniach poszedł rozrząd i słupek do wymiany.
Mechnik tez zaprzyjazniony wymienił "wszystko", łączni z filtrem powietrza, który miał ok 100km przbiegu .
Oni już tak mają, koniec końców i tak mnie dobrze policzył więc nie mam żalu.
PS mercedes np. Atego od początku lat 2000 nie posiada miarki, bagnetu oleju.