DSG DQ200 w wersji poliftowej

Dyskusje na temat Škody Karoq I generacji (2022-)
atecaozto
Posty: 2
Rejestracja: 25 lut 2024, 10:55
Samochód: 1.5 TSI DSG

DSG DQ200 w wersji poliftowej

Post autor: atecaozto »

Witam, czy ktoś ma informacje na temat skrzyń biegów DSG montowanych w wersjach silnikowych 1.5 TSI, czy sprzęgła były w jakiś sposób wzmocnione lub poprawione? Często widać i słychać że szybkie zużycie występuje w starszych wersjach, znalazłem nawet informację że niby na serwisie przy wymianie mechanicy twierdzili że są poprawione z ale.czy to prawda?? Jest ktoś na grupie kto ma auto świeższe niż 2-3 lata i problem zużycia sprzęgieł nadal występował przy przebiegach rzędu 40-50 tys km??

Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka




Sponsor

DSG DQ200 w wersji poliftowej

Sponsor


Juras
Posty: 32
Rejestracja: 16 lis 2023, 15:34
Samochód: Skoda Karoq 2.0 TSI 4x4

Re: DSG DQ200 w wersji poliftowej

Post autor: Juras »

Mam 2-letniego Kamiqa 1.5 TSI z DSG. Zrobiłem 62k km i nic się nie działo.

atecaozto
Posty: 2
Rejestracja: 25 lut 2024, 10:55
Samochód: 1.5 TSI DSG

Re: DSG DQ200 w wersji poliftowej

Post autor: atecaozto »

Juras pisze:Mam 2-letniego Kamiqa 1.5 TSI z DSG. Zrobiłem 62k km i nic się nie działo.
A jaki styl jazdy? Miasto? Trasa?? Masz wrażenie że przy delikatnej jeździe na pierwszych biegach jest jakby delikatny miedzugaz? (Uślizg sprzęgła?) Przy dynamicznej to nie występuje,

Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka


langolier
Posty: 250
Rejestracja: 10 lut 2023, 6:03
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Karoq 2023 1.5TSI, DSG, Style + dodatki

Re: DSG DQ200 w wersji poliftowej

Post autor: langolier »

Też mam wrażenie, że ta dwusprzegłowość nie działa za dobrze, tzn. zmiany biegów są zanadto wyczuwalne w czasie jazdy.
Zresztą 7 bieg wchodzi bardzo szybko, nawet w trybie "Sport".

Juras
Posty: 32
Rejestracja: 16 lis 2023, 15:34
Samochód: Skoda Karoq 2.0 TSI 4x4

Re: DSG DQ200 w wersji poliftowej

Post autor: Juras »

atecaozto pisze: 27 lut 2024, 11:08
Juras pisze:Mam 2-letniego Kamiqa 1.5 TSI z DSG. Zrobiłem 62k km i nic się nie działo.
A jaki styl jazdy? Miasto? Trasa?? Masz wrażenie że przy delikatnej jeździe na pierwszych biegach jest jakby delikatny miedzugaz? (Uślizg sprzęgła?) Przy dynamicznej to nie występuje,

Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka
Głównie trasa i kickdowny. Nie zauważyłem uślizgu sprzęgła. Generalnie bardzo sobie chwalę te skrzynie DSG zarówno w Kamiqu i Karoqu. Przesiadłem się z hydraulicznego sprzęgła Mercedesa gdzie ta zmiana była bardzo powolna.

mikad
Posty: 6
Rejestracja: 17 lut 2024, 13:51
Samochód: Skoda Karoq 2.0TDI

Re: DSG DQ200 w wersji poliftowej

Post autor: mikad »

Z tego co pokazują na filmach można wywnioskować że ta skrzynia a konkretnie sprzęgła nie przelecą bezawaryjnie setek tys km. Oba stopnie są wyciskane zewnętrznymi łapami tak jak to miało miejsce w starych manualach. Tylko że wtedy sprzęgło pracowało przez sekundę przy zmiane biegu a w dq200 praktycznie przez cały czas na zmianę jedno i drugie. Jeżeli połączymy to z gównolitem dodawanym do części składowych to nie wróży to dużych przebiegów.

langolier
Posty: 250
Rejestracja: 10 lut 2023, 6:03
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Karoq 2023 1.5TSI, DSG, Style + dodatki

Re: DSG DQ200 w wersji poliftowej

Post autor: langolier »

Pytanie, kto oczekuje "przelecenia setek tys. km" ?
No i jaki to zakres, te "setki" ? 200kkm ? 300kkm ?

RobertG7
Posty: 255
Rejestracja: 25 maja 2020, 16:06
Samochód: był Karoq 1,6TDi Style DSG

Re: DSG DQ200 w wersji poliftowej

Post autor: RobertG7 »

langolier pisze: 04 mar 2024, 18:22 Pytanie, kto oczekuje "przelecenia setek tys. km" ?
yyy.. uzytkownik/właścicel pojazdu?

langolier
Posty: 250
Rejestracja: 10 lut 2023, 6:03
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Karoq 2023 1.5TSI, DSG, Style + dodatki

Re: DSG DQ200 w wersji poliftowej

Post autor: langolier »

Nierealne oczekiwania. W każdym aucie.

Juras
Posty: 32
Rejestracja: 16 lis 2023, 15:34
Samochód: Skoda Karoq 2.0 TSI 4x4

Re: DSG DQ200 w wersji poliftowej

Post autor: Juras »

langolier pisze: 05 mar 2024, 19:38 Nierealne oczekiwania. W każdym aucie.
Jeśli "setki" to 300 tysięcy to wg mnie jest to graniczny przebieg. Dwa poprzednie auta (posiadane od nowości, Mercedes i Citroen) zaraz po jego przekroczeniu zaczęły się tak sypać, że tylko do huty można było je przekazać. Do tego czasu nie wykonywałem większych napraw. Karoq nie wiem czy tyle przejedzie ale 300k jest jak najbardziej realnym przebiegiem przy autach produkowanych ~10-15 lat temu. Później to są skarbonki.

ODPOWIEDZ