DSG DQ200 w wersji poliftowej
DSG DQ200 w wersji poliftowej
Witam, czy ktoś ma informacje na temat skrzyń biegów DSG montowanych w wersjach silnikowych 1.5 TSI, czy sprzęgła były w jakiś sposób wzmocnione lub poprawione? Często widać i słychać że szybkie zużycie występuje w starszych wersjach, znalazłem nawet informację że niby na serwisie przy wymianie mechanicy twierdzili że są poprawione z ale.czy to prawda?? Jest ktoś na grupie kto ma auto świeższe niż 2-3 lata i problem zużycia sprzęgieł nadal występował przy przebiegach rzędu 40-50 tys km??
Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka
Re: DSG DQ200 w wersji poliftowej
Mam 2-letniego Kamiqa 1.5 TSI z DSG. Zrobiłem 62k km i nic się nie działo.
Re: DSG DQ200 w wersji poliftowej
A jaki styl jazdy? Miasto? Trasa?? Masz wrażenie że przy delikatnej jeździe na pierwszych biegach jest jakby delikatny miedzugaz? (Uślizg sprzęgła?) Przy dynamicznej to nie występuje,Juras pisze:Mam 2-letniego Kamiqa 1.5 TSI z DSG. Zrobiłem 62k km i nic się nie działo.
Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 260
- Rejestracja: 10 lut 2023, 6:03
- Lokalizacja: Łódź
- Samochód: Karoq 2023 1.5TSI, DSG, Style + dodatki
Re: DSG DQ200 w wersji poliftowej
Też mam wrażenie, że ta dwusprzegłowość nie działa za dobrze, tzn. zmiany biegów są zanadto wyczuwalne w czasie jazdy.
Zresztą 7 bieg wchodzi bardzo szybko, nawet w trybie "Sport".
Zresztą 7 bieg wchodzi bardzo szybko, nawet w trybie "Sport".
Re: DSG DQ200 w wersji poliftowej
Głównie trasa i kickdowny. Nie zauważyłem uślizgu sprzęgła. Generalnie bardzo sobie chwalę te skrzynie DSG zarówno w Kamiqu i Karoqu. Przesiadłem się z hydraulicznego sprzęgła Mercedesa gdzie ta zmiana była bardzo powolna.atecaozto pisze: ↑27 lut 2024, 11:08A jaki styl jazdy? Miasto? Trasa?? Masz wrażenie że przy delikatnej jeździe na pierwszych biegach jest jakby delikatny miedzugaz? (Uślizg sprzęgła?) Przy dynamicznej to nie występuje,Juras pisze:Mam 2-letniego Kamiqa 1.5 TSI z DSG. Zrobiłem 62k km i nic się nie działo.
Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka
Re: DSG DQ200 w wersji poliftowej
Z tego co pokazują na filmach można wywnioskować że ta skrzynia a konkretnie sprzęgła nie przelecą bezawaryjnie setek tys km. Oba stopnie są wyciskane zewnętrznymi łapami tak jak to miało miejsce w starych manualach. Tylko że wtedy sprzęgło pracowało przez sekundę przy zmiane biegu a w dq200 praktycznie przez cały czas na zmianę jedno i drugie. Jeżeli połączymy to z gównolitem dodawanym do części składowych to nie wróży to dużych przebiegów.
-
- Posty: 260
- Rejestracja: 10 lut 2023, 6:03
- Lokalizacja: Łódź
- Samochód: Karoq 2023 1.5TSI, DSG, Style + dodatki
Re: DSG DQ200 w wersji poliftowej
Pytanie, kto oczekuje "przelecenia setek tys. km" ?
No i jaki to zakres, te "setki" ? 200kkm ? 300kkm ?
No i jaki to zakres, te "setki" ? 200kkm ? 300kkm ?
-
- Posty: 260
- Rejestracja: 10 lut 2023, 6:03
- Lokalizacja: Łódź
- Samochód: Karoq 2023 1.5TSI, DSG, Style + dodatki
Re: DSG DQ200 w wersji poliftowej
Nierealne oczekiwania. W każdym aucie.
Re: DSG DQ200 w wersji poliftowej
Jeśli "setki" to 300 tysięcy to wg mnie jest to graniczny przebieg. Dwa poprzednie auta (posiadane od nowości, Mercedes i Citroen) zaraz po jego przekroczeniu zaczęły się tak sypać, że tylko do huty można było je przekazać. Do tego czasu nie wykonywałem większych napraw. Karoq nie wiem czy tyle przejedzie ale 300k jest jak najbardziej realnym przebiegiem przy autach produkowanych ~10-15 lat temu. Później to są skarbonki.