Dział techniczny?

Prośby do administratorów i moderatorów oraz inne sprawy forum
ArKos
Posty: 260
Rejestracja: 29 lis 2019, 14:56
Lokalizacja: śląsk
Samochód: Karoq Sportline 1,5 TSI

Re: Dział techniczny?

Post autor: ArKos »

Umieściłem u siebie już sporo treści, przygotowanego materiału mam ponad 10-krotnie więcej, więc szkoda mi pracy.
Mam serwer dedykowany, spory transfer. Forum Mokki nie wykorzystuje go nawet w 20% ;)
Będę na pewno tutaj zaglądał, w razie konieczności oczywiście udzielę wsparcia i pomogę, myślę że damy radę ze sobą żyć w zgodzie :D W sumie niby jesteśmy teraz konkurencją, ale ja do tego w ten sposób nie podchodzę :)



Sponsor

Re: Dział techniczny?

Sponsor


Marcooo
Posty: 219
Rejestracja: 28 sty 2019, 19:06
Samochód: Skoda Karoq 1.5 TSI 150 km 4x4

Re: Dział techniczny?

Post autor: Marcooo »

ArKos pisze: 03 gru 2019, 10:02 Tak jak pisałem - jestem w stanie się zaangażować i zrobić taki kącik. Jeśli mam przyzwolenie, to proszę o utworzenie działu/podforum i powrzucam to i owo. Materiałów mam sporo z zagranicznych witryn, każdorazowo dam odnośnik do źródła (żeby nikt nie zarzucił naruszenia praw autorskich itp).
Widziałbym to tak, że są podwieszone tematy główne (zamknięte) a pytania/dyskusja toczy się w tym samym podforum w innych tematach - chodzi o przejrzystość i czytelność materiałów.
Zacznij prowadzić to na pewno się wlaczymy :)

ArKos
Posty: 260
Rejestracja: 29 lis 2019, 14:56
Lokalizacja: śląsk
Samochód: Karoq Sportline 1,5 TSI

Re: Dział techniczny?

Post autor: ArKos »

Prowadzenie takiego kącika wymaga zaplecza. Jestem bardzo uporządkowanym gościem, więc widzę odpowiedni dział, bez możliwości pisania w nim, podzielony na poddziały itd. To wymaga albo nadania uprawnień prowadzącemu albo pracy admina.
No ale jak już wspomniałem obok swojego forum Mokki zrobiłem sobie forum Karoq :) Poukładałem sobie i mam jak lubię ;)

root
Administrator
Posty: 327
Rejestracja: 30 lip 2017, 0:48
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Volvo V90

Re: Dział techniczny?

Post autor: root »

Dzięki wyłącznej pracy ArKosa (ja robię tylko za wsparcie administracyjne) mamy od dzisiaj Bibliotekę Techniczną Karoqa! Dzięki ArKos i miłej lektury!
Twój znajomy posiada albo zastanawia się nad zakupem Karoqa? Daj mu znać o naszym forum! :)

kwiatek88
Posty: 36
Rejestracja: 29 lut 2020, 20:35
Samochód: 1.6TDI

Re: Dział techniczny?

Post autor: kwiatek88 »

Kawał dobrej roboty i super sprawa dla użytkowników forum, więc wielkie podziękowania dla ArKosa, tylko jedna mała uwaga. Część zamieszczonych materiałów bazuje na dokumentacji zapożyczonej z innych wcześniejszych modeli koncernu VAG'a i nie została autoryzowana pod konkretny model(Karoq), co niesie ze sobą pewne nieścisłości, często bardzo ważne. Dlatego należy traktować je poglądowo, ponieważ stosowanie niektórych opisanych procedur jest niedopuszczalne, ze względu na zmiany poczynione w nowszych modelach.

Przykład:Opisana w materiałach manualna skrzynia biegów MQ250 "02S" pochodzi z Octavii z 2004 roku. Konstrukcyjnie jest praktycznie identyczna, jednak sposób serwisowania tej skrzyni w Karoq'u jest całkowicie odmienny i procedura kontroli lub wymiany oleju przekładniowego opisana w materiale jest absolutnie nie do przyjęcia i grozi uszkodzeniem skrzyni. Zmiany wynikają z innego kąta pochylenia zespołu napędowego, co czyni otwór kontrolno-wlewowy nieużytecznym(porducent nie zmienił jego położenia)i wymaga innej procedury zalewania oleju. Nie należy więc nawet sprawdzać poziomu oleju poprzez odkręcanie korka kontrolnego, ponieważ spowoduje to wypływ oleju(właściwy poziom jest dużo powyżej) co zrodzi konieczność zlania całego oleju(też specjalna procedura, bo korkiem spustowym nie wszystko zleci) i zalania ściśle odmierzonej ilości.

ArKos
Posty: 260
Rejestracja: 29 lis 2019, 14:56
Lokalizacja: śląsk
Samochód: Karoq Sportline 1,5 TSI

Re: Dział techniczny?

Post autor: ArKos »

kwiatek88 pisze: 30 lip 2020, 14:09 Przykład:Opisana w materiałach manualna skrzynia biegów MQ250 "02S" pochodzi z Octavii z 2004 roku. Konstrukcyjnie jest praktycznie identyczna, jednak sposób serwisowania tej skrzyni w Karoq'u jest całkowicie odmienny i procedura kontroli lub wymiany oleju przekładniowego opisana w materiale jest absolutnie nie do przyjęcia i grozi uszkodzeniem skrzyni. Zmiany wynikają z innego kąta pochylenia zespołu napędowego, co czyni otwór kontrolno-wlewowy nieużytecznym(porducent nie zmienił jego położenia)i wymaga innej procedury zalewania oleju. Nie należy więc nawet sprawdzać poziomu oleju poprzez odkręcanie korka kontrolnego, ponieważ spowoduje to wypływ oleju(właściwy poziom jest dużo powyżej) co zrodzi konieczność zlania całego oleju(też specjalna procedura, bo korkiem spustowym nie wszystko zleci) i zalania ściśle odmierzonej ilości.
A zwróciłeś uwagę, że procedura napełniania skrzyni olejem zawiera wpis, aby unieść przód samochodu? I że tam ujęto informację, że ilość 2,3l nie wejdzie, jeśli pojazd będzie stał swobodnie? ;)

kwiatek88
Posty: 36
Rejestracja: 29 lut 2020, 20:35
Samochód: 1.6TDI

Re: Dział techniczny?

Post autor: kwiatek88 »

ArKos pisze: 30 lip 2020, 19:04 A zwróciłeś uwagę, że procedura napełniania skrzyni olejem zawiera wpis, aby unieść przód samochodu? I że tam ujęto informację, że ilość 2,3l nie wejdzie, jeśli pojazd będzie stał swobodnie? ;)
Przeczytałem bardzo dokładnie i w części o sprzwdzaniu poziomu oleju w skrzyni (rozdział 34-4) tego typu zaleceń nie ma, bo taki problem w Octavii nigdy nie występował. Gdzie jest wpis, że 2,3l nie wejdzie? Tam nie opisano procedury wymiany!!!

A zwróciłeś uwagę, że to o czym piszesz (zaleca się uniesienie przodu na czas uzupełniania oleju-rozdział 34-10)dotyczy uzupełniania oleju w przekładni kątowej aut z napędem 4x4, a nie skrzyni biegów i absolutnie nie nie dotyczy Karoq'a, bo w wersji 4x4 występuje inna skrzynia (MQ350), w której to problem z poziomem oleju nie występuje.

ArKos
Posty: 260
Rejestracja: 29 lis 2019, 14:56
Lokalizacja: śląsk
Samochód: Karoq Sportline 1,5 TSI

Re: Dział techniczny?

Post autor: ArKos »

Nie no, racja, faktycznie mi się wątki pomyliły. O unoszeniu przodu jest w wymianie MQ-350. viewtopic.php?f=33&t=818
Niemniej jednak rozumiem, że nie powinniśmy umieszczać tego typu poradników? Sory, zmęczony jestem bo cały dzień od rana do nocy na nogach, więc i problemy z rozumieniem też mogę mieć.
sposób serwisowania tej skrzyni w Karoq'u jest całkowicie odmienny i procedura kontroli lub wymiany oleju przekładniowego opisana w materiale jest absolutnie nie do przyjęcia i grozi uszkodzeniem
A możesz przybliżyć, bo mnie zaciekawiłeś?
W każdej manualnej skrzyni zasada jej działania jest ta sama, wymiana oleju również wygląda tak samo, nawet w innych koncernach. Przynajmniej przez nieco ponad 25 lat kręcenia śrubek nie spotkałem inaczej...

r0wl3n
Posty: 93
Rejestracja: 09 gru 2019, 13:59
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Skoda Karoq Style 1.5 TSI DSG

Re: Dział techniczny?

Post autor: r0wl3n »

ArKos pisze: 31 lip 2020, 6:08 Niemniej jednak rozumiem, że nie powinniśmy umieszczać tego typu poradników?
Mam nadzieję, że nie mówisz o całym dziale biblioteczka, bo to jest zarąbiste i kawał dobrej roboty ArKos. Przy wymianie oleju fajnie byłoby dorzucić informację o wymianie filtra oleju, chodzi tylko, żeby dodać jakieś detale co do jego wymiany. Ja teraz się zastanawiam, czy końcówka na klucz dynamo 76 mm czy 74 mm i też nie wiem ile Nm na filter, bo na korek 30, a gdzieś na przykładzie octavii czytałem, że na filter 20 Nm, dobrze byłoby to w takim dziale potwierdzić  :D

ArKos
Posty: 260
Rejestracja: 29 lis 2019, 14:56
Lokalizacja: śląsk
Samochód: Karoq Sportline 1,5 TSI

Re: Dział techniczny?

Post autor: ArKos »

Nie rozumiem... jeśli w dokumentacji jest, to umieszczam. Dopiero zacząłem z tym działem, nie dam rady wszystkiego naraz zrobić, to co brakuje będzie wychodzić na bieżąco - pouzupełnia się dane. I tak jest kiepsko, bo tłumaczyć muszę z ruskiego, niemieckiego, angielskiego - google tłumacz takie dyrdymały robi, że tekst jest niezrozumiały i nie trzyma się kupy-dupy, więc nie ma sensu nawet próbować.
Chętnie również skorzystam z materiałów innych osób posiadających dostęp do serwisówek - nawet w innych językach.
Załączniki
5.png
5.png (110.59 KiB) Przejrzano 3843 razy
4.png
4.png (220.79 KiB) Przejrzano 3843 razy
3.png
3.png (192.94 KiB) Przejrzano 3843 razy
2.png
2.png (160.42 KiB) Przejrzano 3843 razy
1.png
1.png (215.37 KiB) Przejrzano 3843 razy

ODPOWIEDZ