Kupić czy nie kupić

Dyskusje na dowolne tematy, nie związane z Karoqiem
Regulamin forum
Tutaj można dyskutować na dowolny temat.

Prosimy jednak zachować kulturę i nie obrażać innych użytkowników.
fid
Posty: 22
Rejestracja: 31 sie 2018, 14:25
Lokalizacja: Wiedeń
Samochód: Subaru XV II 2.0

Re: Kupić czy nie kupić

Post autor: fid »

Zmieniłem Yeti (jeździłem nim od nowości) 1.2 TSI na Subaru XV (2.0).
I... sam nie wiem. Oczywiście XV jest dużo bardziej nowoczesne. Wspomagajki kierowcy faktycznie wspomagają, a nie przeszkadzają. Napęd na 4 koła powoduje, że auto prowadzi się jak po szynach, kompletnie niewzuszone na zakrętach. Średnie spalanie, mimo gigantycznego (w porównaniu z 1.2) silnika jest praktycznie takie samo, a na autostradzie dużo mniejsze.
No i samochód jest wygodniejszy i większy w środku.
ALE: silnik jest mocno przeciętny - głośny i trzęsie się strasznie. Bagażnik jest mały, ale to wiedziałem od początku. Większy prześwit i bardziej nastawione na komfort zawieszenie powodują, że samochód jest przy większych prędkościach nieco niestabiliny i się kołysze.
No i dwa największe problemy - kiepskie wyciszenie (dałem do wyciszenia - pomogło, ale po wyjeździe z salonu jest dramat) oraz OGROMNA (porównując z Yeti) średnica zawracania - tego już się nie poprawi :) :)
Do tego niektóre rozwiązania są szokująco wręcz prymitywne jak na tę klasę samochodu - ale to typowe dla Japończyków.

Ogólnie - XV jest lepszym samochodem niż Yeti i nie chciałbym wracać do Skody. Ale gdybym kupował teraz, to kupiłbym Imprezę, podwyższone zawieszenie ma więcej wad niż zalet.
Ale nie kupiłbym w Polsce - importer Subaru dyktuje chore ceny, u mnie XV było duuuużo tańsze od Seata Ateca, a w PL są w porównywalnych cenach, co, porównując dojrzałość obu konstrukcji jest nieporozumieniem.

P.S. Subaru z silnikiem 2.0 się już nie kupi. Z silnikiem 1.6 ma za to bardzo korzystne ceny (SIP zszedł z marży do rozsądnego poziomu), ale z kolei do tego samochodu (sprawdźcie, ile on waży!) to jednak za mało. Tym niemniej Impreza z 1.6 to bardzo rozsądna propozycja, jeśli ktoś nie chce wydawać na samochód za dużo.



Sponsor

Re: Kupić czy nie kupić

Sponsor


root
Administrator
Posty: 327
Rejestracja: 30 lip 2017, 0:48
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Volvo V90

Re: Kupić czy nie kupić

Post autor: root »

A gdzie mieszkasz?
Twój znajomy posiada albo zastanawia się nad zakupem Karoqa? Daj mu znać o naszym forum! :)

michjed
Posty: 201
Rejestracja: 24 kwie 2018, 22:06
Samochód: Skoda Karoq Style 1,5 TSI DSG

Re: Kupić czy nie kupić

Post autor: michjed »

fid pisze:Zmieniłem Yeti (jeździłem nim od nowości) 1.2 TSI na Subaru XV (2.0).
I... sam nie wiem. Oczywiście XV jest dużo bardziej nowoczesne. Wspomagajki kierowcy faktycznie wspomagają, a nie przeszkadzają. Napęd na 4 koła powoduje, że auto prowadzi się jak po szynach, kompletnie niewzuszone na zakrętach. Średnie spalanie, mimo gigantycznego (w porównaniu z 1.2) silnika jest praktycznie takie samo, a na autostradzie dużo mniejsze.
No i samochód jest wygodniejszy i większy w środku.
ALE: silnik jest mocno przeciętny - głośny i trzęsie się strasznie. Bagażnik jest mały, ale to wiedziałem od początku. Większy prześwit i bardziej nastawione na komfort zawieszenie powodują, że samochód jest przy większych prędkościach nieco niestabiliny i się kołysze.
No i dwa największe problemy - kiepskie wyciszenie (dałem do wyciszenia - pomogło, ale po wyjeździe z salonu jest dramat) oraz OGROMNA (porównując z Yeti) średnica zawracania - tego już się nie poprawi :) :)
Do tego niektóre rozwiązania są szokująco wręcz prymitywne jak na tę klasę samochodu - ale to typowe dla Japończyków.

Ogólnie - XV jest lepszym samochodem niż Yeti i nie chciałbym wracać do Skody. Ale gdybym kupował teraz, to kupiłbym Imprezę, podwyższone zawieszenie ma więcej wad niż zalet.
Ale nie kupiłbym w Polsce - importer Subaru dyktuje chore ceny, u mnie XV było duuuużo tańsze od Seata Ateca, a w PL są w porównywalnych cenach, co, porównując dojrzałość obu konstrukcji jest nieporozumieniem.

P.S. Subaru z silnikiem 2.0 się już nie kupi. Z silnikiem 1.6 ma za to bardzo korzystne ceny (SIP zszedł z marży do rozsądnego poziomu), ale z kolei do tego samochodu (sprawdźcie, ile on waży!) to jednak za mało. Tym niemniej Impreza z 1.6 to bardzo rozsądna propozycja, jeśli ktoś nie chce wydawać na samochód za dużo.
A nie myślałeś o Levorgu ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Była srebrna Octavia II Fl Combi Style 1,4 TSI. Obecnie czarny Karoq Style 1,5 TSI+DSG i srebrna Fabia III Style 1,2 TSI+DSG

fid
Posty: 22
Rejestracja: 31 sie 2018, 14:25
Lokalizacja: Wiedeń
Samochód: Subaru XV II 2.0

Re: Kupić czy nie kupić

Post autor: fid »

michjed pisze: 19 wrz 2018, 16:46A nie myślałeś o Levorgu ?
Levorg to jeszcze "stara" generacja aut Subaru. Wraz z Imprezą i XV zadebiutowała SGP, nowa płyta podłogowa, która cywilizuje auta tej marki. Do tej pory to były raczej ciekawostki z punktu widzenia przeciętnego kierowcy. Do tego wnętrze wreszcie zaczęło choć przypominać europejską konkurencję, jest wygodne, ergonomiczne i ładne.

To jest baaaardzo specyficzna marka, trzeba sobie zdawać z tego sprawę, zanim się uwierzy w rzeczy, które Pertyn opowiada w filmikach i pobiegnie do salonu :lol:

fid
Posty: 22
Rejestracja: 31 sie 2018, 14:25
Lokalizacja: Wiedeń
Samochód: Subaru XV II 2.0

Re: Kupić czy nie kupić

Post autor: fid »

root pisze: 19 wrz 2018, 15:59A gdzie mieszkasz?
Jakbym wiedział, jak wpisać lokalizację do profilu, to bym to zrobił :)
Mieszkam w Austrii.

michjed
Posty: 201
Rejestracja: 24 kwie 2018, 22:06
Samochód: Skoda Karoq Style 1,5 TSI DSG

Re: Kupić czy nie kupić

Post autor: michjed »

fid pisze:
michjed pisze: 19 wrz 2018, 16:46A nie myślałeś o Levorgu ?
Levorg to jeszcze "stara" generacja aut Subaru. Wraz z Imprezą i XV zadebiutowała SGP, nowa płyta podłogowa, która cywilizuje auta tej marki. Do tej pory to były raczej ciekawostki z punktu widzenia przeciętnego kierowcy. Do tego wnętrze wreszcie zaczęło choć przypominać europejską konkurencję, jest wygodne, ergonomiczne i ładne.

To jest baaaardzo specyficzna marka, trzeba sobie zdawać z tego sprawę, zanim się uwierzy w rzeczy, które Pertyn opowiada w filmikach i pobiegnie do salonu :lol:
Ok Obrazek osobiście patrząc na parametry XV nie zdecydowałbym się. Silnik 1,6 i jego przyspieszenie, moc, moment ... jestem na nie. Bagażnik to tez jakby dla mnie za mały. Dlatego rozważałem Levorga z silnikiem też 1,6 ale druga połowa zawetowała pomysłObrazek .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Była srebrna Octavia II Fl Combi Style 1,4 TSI. Obecnie czarny Karoq Style 1,5 TSI+DSG i srebrna Fabia III Style 1,2 TSI+DSG

fid
Posty: 22
Rejestracja: 31 sie 2018, 14:25
Lokalizacja: Wiedeń
Samochód: Subaru XV II 2.0

Re: Kupić czy nie kupić

Post autor: fid »

O bagażniku wiedziałem doskonale, mi wystarcza - ale nie wszystkim musi 8-) Nagrodą za to jest naprawdę mnóstwo miejsca na tylnej kanapie (ogólnie, dla pasażerów ten samochód jest naprawdę wygodny, oczywiście, jak już się go wyciszy).

1.6 jest dla spokojnych kierowców. BARDZO spokojnych :) Choć przy jednej osobie skrzynia sporo może nadrobić (CVT naprawdę daje radę), to przy 3-4 osobach + bagaże, to będzie zawalidroga.

Ale, z drugiej strony, to jedyne Subaru, które w Polsce ma normalną cenę - odpowiadającą temu, ile za te samochody płaci się za granicami. Pozostałe modele stosunek cena-to, co za nią dostajemy, to jakiś kabaret prowadzony przez SIP :)

michjed
Posty: 201
Rejestracja: 24 kwie 2018, 22:06
Samochód: Skoda Karoq Style 1,5 TSI DSG

Re: Kupić czy nie kupić

Post autor: michjed »

fid pisze:O bagażniku wiedziałem doskonale, mi wystarcza - ale nie wszystkim musi 8-) Nagrodą za to jest naprawdę mnóstwo miejsca na tylnej kanapie (ogólnie, dla pasażerów ten samochód jest naprawdę wygodny, oczywiście, jak już się go wyciszy).

1.6 jest dla spokojnych kierowców. BARDZO spokojnych :) Choć przy jednej osobie skrzynia sporo może nadrobić (CVT naprawdę daje radę), to przy 3-4 osobach + bagaże, to będzie zawalidroga.

Ale, z drugiej strony, to jedyne Subaru, które w Polsce ma normalną cenę - odpowiadającą temu, ile za te samochody płaci się za granicami. Pozostałe modele stosunek cena-to, co za nią dostajemy, to jakiś kabaret prowadzony przez SIP :)
Ale i tak byłem zdziwiony, że w sumie ceny subaru kultowej marki są normalne. Levorg w sumie kosztowałby mnie podobnie jak karoq przy dobrych wiatrach kursu euro Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Była srebrna Octavia II Fl Combi Style 1,4 TSI. Obecnie czarny Karoq Style 1,5 TSI+DSG i srebrna Fabia III Style 1,2 TSI+DSG

fid
Posty: 22
Rejestracja: 31 sie 2018, 14:25
Lokalizacja: Wiedeń
Samochód: Subaru XV II 2.0

Re: Kupić czy nie kupić

Post autor: fid »

Pytanie tylko, czy zasłużenie kultowa? W przypadku WRX - tak. "Cywilne" modele za to wyraźnie odstają od konkurencji, co powinna odzwierciedlać cena.

ryzyko
Posty: 2
Rejestracja: 11 paź 2019, 14:11
Samochód: brak

Re: Kupić czy nie kupić

Post autor: ryzyko »

na firmę najlepiej ten leasing

ODPOWIEDZ