Strona 2 z 3

Re: Kupić czy nie kupić

: 19 wrz 2018, 15:03
autor: fid
Zmieniłem Yeti (jeździłem nim od nowości) 1.2 TSI na Subaru XV (2.0).
I... sam nie wiem. Oczywiście XV jest dużo bardziej nowoczesne. Wspomagajki kierowcy faktycznie wspomagają, a nie przeszkadzają. Napęd na 4 koła powoduje, że auto prowadzi się jak po szynach, kompletnie niewzuszone na zakrętach. Średnie spalanie, mimo gigantycznego (w porównaniu z 1.2) silnika jest praktycznie takie samo, a na autostradzie dużo mniejsze.
No i samochód jest wygodniejszy i większy w środku.
ALE: silnik jest mocno przeciętny - głośny i trzęsie się strasznie. Bagażnik jest mały, ale to wiedziałem od początku. Większy prześwit i bardziej nastawione na komfort zawieszenie powodują, że samochód jest przy większych prędkościach nieco niestabiliny i się kołysze.
No i dwa największe problemy - kiepskie wyciszenie (dałem do wyciszenia - pomogło, ale po wyjeździe z salonu jest dramat) oraz OGROMNA (porównując z Yeti) średnica zawracania - tego już się nie poprawi :) :)
Do tego niektóre rozwiązania są szokująco wręcz prymitywne jak na tę klasę samochodu - ale to typowe dla Japończyków.

Ogólnie - XV jest lepszym samochodem niż Yeti i nie chciałbym wracać do Skody. Ale gdybym kupował teraz, to kupiłbym Imprezę, podwyższone zawieszenie ma więcej wad niż zalet.
Ale nie kupiłbym w Polsce - importer Subaru dyktuje chore ceny, u mnie XV było duuuużo tańsze od Seata Ateca, a w PL są w porównywalnych cenach, co, porównując dojrzałość obu konstrukcji jest nieporozumieniem.

P.S. Subaru z silnikiem 2.0 się już nie kupi. Z silnikiem 1.6 ma za to bardzo korzystne ceny (SIP zszedł z marży do rozsądnego poziomu), ale z kolei do tego samochodu (sprawdźcie, ile on waży!) to jednak za mało. Tym niemniej Impreza z 1.6 to bardzo rozsądna propozycja, jeśli ktoś nie chce wydawać na samochód za dużo.

Re: Kupić czy nie kupić

: 19 wrz 2018, 15:59
autor: root
A gdzie mieszkasz?

Re: Kupić czy nie kupić

: 19 wrz 2018, 16:46
autor: michjed
fid pisze:Zmieniłem Yeti (jeździłem nim od nowości) 1.2 TSI na Subaru XV (2.0).
I... sam nie wiem. Oczywiście XV jest dużo bardziej nowoczesne. Wspomagajki kierowcy faktycznie wspomagają, a nie przeszkadzają. Napęd na 4 koła powoduje, że auto prowadzi się jak po szynach, kompletnie niewzuszone na zakrętach. Średnie spalanie, mimo gigantycznego (w porównaniu z 1.2) silnika jest praktycznie takie samo, a na autostradzie dużo mniejsze.
No i samochód jest wygodniejszy i większy w środku.
ALE: silnik jest mocno przeciętny - głośny i trzęsie się strasznie. Bagażnik jest mały, ale to wiedziałem od początku. Większy prześwit i bardziej nastawione na komfort zawieszenie powodują, że samochód jest przy większych prędkościach nieco niestabiliny i się kołysze.
No i dwa największe problemy - kiepskie wyciszenie (dałem do wyciszenia - pomogło, ale po wyjeździe z salonu jest dramat) oraz OGROMNA (porównując z Yeti) średnica zawracania - tego już się nie poprawi :) :)
Do tego niektóre rozwiązania są szokująco wręcz prymitywne jak na tę klasę samochodu - ale to typowe dla Japończyków.

Ogólnie - XV jest lepszym samochodem niż Yeti i nie chciałbym wracać do Skody. Ale gdybym kupował teraz, to kupiłbym Imprezę, podwyższone zawieszenie ma więcej wad niż zalet.
Ale nie kupiłbym w Polsce - importer Subaru dyktuje chore ceny, u mnie XV było duuuużo tańsze od Seata Ateca, a w PL są w porównywalnych cenach, co, porównując dojrzałość obu konstrukcji jest nieporozumieniem.

P.S. Subaru z silnikiem 2.0 się już nie kupi. Z silnikiem 1.6 ma za to bardzo korzystne ceny (SIP zszedł z marży do rozsądnego poziomu), ale z kolei do tego samochodu (sprawdźcie, ile on waży!) to jednak za mało. Tym niemniej Impreza z 1.6 to bardzo rozsądna propozycja, jeśli ktoś nie chce wydawać na samochód za dużo.
A nie myślałeś o Levorgu ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Kupić czy nie kupić

: 20 wrz 2018, 11:15
autor: fid
michjed pisze: 19 wrz 2018, 16:46A nie myślałeś o Levorgu ?
Levorg to jeszcze "stara" generacja aut Subaru. Wraz z Imprezą i XV zadebiutowała SGP, nowa płyta podłogowa, która cywilizuje auta tej marki. Do tej pory to były raczej ciekawostki z punktu widzenia przeciętnego kierowcy. Do tego wnętrze wreszcie zaczęło choć przypominać europejską konkurencję, jest wygodne, ergonomiczne i ładne.

To jest baaaardzo specyficzna marka, trzeba sobie zdawać z tego sprawę, zanim się uwierzy w rzeczy, które Pertyn opowiada w filmikach i pobiegnie do salonu :lol:

Re: Kupić czy nie kupić

: 20 wrz 2018, 11:19
autor: fid
root pisze: 19 wrz 2018, 15:59A gdzie mieszkasz?
Jakbym wiedział, jak wpisać lokalizację do profilu, to bym to zrobił :)
Mieszkam w Austrii.

Re: Kupić czy nie kupić

: 20 wrz 2018, 11:40
autor: michjed
fid pisze:
michjed pisze: 19 wrz 2018, 16:46A nie myślałeś o Levorgu ?
Levorg to jeszcze "stara" generacja aut Subaru. Wraz z Imprezą i XV zadebiutowała SGP, nowa płyta podłogowa, która cywilizuje auta tej marki. Do tej pory to były raczej ciekawostki z punktu widzenia przeciętnego kierowcy. Do tego wnętrze wreszcie zaczęło choć przypominać europejską konkurencję, jest wygodne, ergonomiczne i ładne.

To jest baaaardzo specyficzna marka, trzeba sobie zdawać z tego sprawę, zanim się uwierzy w rzeczy, które Pertyn opowiada w filmikach i pobiegnie do salonu :lol:
Ok Obrazek osobiście patrząc na parametry XV nie zdecydowałbym się. Silnik 1,6 i jego przyspieszenie, moc, moment ... jestem na nie. Bagażnik to tez jakby dla mnie za mały. Dlatego rozważałem Levorga z silnikiem też 1,6 ale druga połowa zawetowała pomysłObrazek .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Kupić czy nie kupić

: 20 wrz 2018, 11:53
autor: fid
O bagażniku wiedziałem doskonale, mi wystarcza - ale nie wszystkim musi 8-) Nagrodą za to jest naprawdę mnóstwo miejsca na tylnej kanapie (ogólnie, dla pasażerów ten samochód jest naprawdę wygodny, oczywiście, jak już się go wyciszy).

1.6 jest dla spokojnych kierowców. BARDZO spokojnych :) Choć przy jednej osobie skrzynia sporo może nadrobić (CVT naprawdę daje radę), to przy 3-4 osobach + bagaże, to będzie zawalidroga.

Ale, z drugiej strony, to jedyne Subaru, które w Polsce ma normalną cenę - odpowiadającą temu, ile za te samochody płaci się za granicami. Pozostałe modele stosunek cena-to, co za nią dostajemy, to jakiś kabaret prowadzony przez SIP :)

Re: Kupić czy nie kupić

: 20 wrz 2018, 12:03
autor: michjed
fid pisze:O bagażniku wiedziałem doskonale, mi wystarcza - ale nie wszystkim musi 8-) Nagrodą za to jest naprawdę mnóstwo miejsca na tylnej kanapie (ogólnie, dla pasażerów ten samochód jest naprawdę wygodny, oczywiście, jak już się go wyciszy).

1.6 jest dla spokojnych kierowców. BARDZO spokojnych :) Choć przy jednej osobie skrzynia sporo może nadrobić (CVT naprawdę daje radę), to przy 3-4 osobach + bagaże, to będzie zawalidroga.

Ale, z drugiej strony, to jedyne Subaru, które w Polsce ma normalną cenę - odpowiadającą temu, ile za te samochody płaci się za granicami. Pozostałe modele stosunek cena-to, co za nią dostajemy, to jakiś kabaret prowadzony przez SIP :)
Ale i tak byłem zdziwiony, że w sumie ceny subaru kultowej marki są normalne. Levorg w sumie kosztowałby mnie podobnie jak karoq przy dobrych wiatrach kursu euro Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Kupić czy nie kupić

: 20 wrz 2018, 12:59
autor: fid
Pytanie tylko, czy zasłużenie kultowa? W przypadku WRX - tak. "Cywilne" modele za to wyraźnie odstają od konkurencji, co powinna odzwierciedlać cena.

Re: Kupić czy nie kupić

: 17 paź 2019, 17:46
autor: ryzyko
na firmę najlepiej ten leasing