Diesel, czy benzyna?

Dyskusje na dowolne tematy, nie związane z Karoqiem
Regulamin forum
Tutaj można dyskutować na dowolny temat.

Prosimy jednak zachować kulturę i nie obrażać innych użytkowników.
RobertG7
Posty: 244
Rejestracja: 25 maja 2020, 16:06
Samochód: Karoq 1,6TDi Style DSG

Re: Diesel, czy benzyna?

Post autor: RobertG7 »

ArKos pisze:Obawiam się, że tu jest klasyczny filtr i wypalanie odbywa się jak pisałem. Nie zauważyłem w katalogu części dodatkowego wtryskiwacza w rejonie filtra.
Serwisowałeś skody tdi z adblue? Tak samo zapycha i nie oczyszcza się?



Sponsor

Re: Diesel, czy benzyna?

Sponsor


ArKos
Posty: 260
Rejestracja: 29 lis 2019, 14:56
Lokalizacja: śląsk
Samochód: Karoq Sportline 1,5 TSI

Re: Diesel, czy benzyna?

Post autor: ArKos »

Nie serwisowałem najnowszych VAGów. Jestem typowo oplowskim mechanikiem. Pracując w warsztacie wielobranżowym miałem na podnośniku jakieś Pastuchy 2.0TDi b7, jakieś Superby z tym silnikiem, jakieś 1,6TDi, jakieś 1,9TDi w absolutnie wszystkich odmianach ale najnowszych Karoq czy Kodiaq nie. W tych starszych identyczne problemy jak we wszystkich. Zapychający się DPF.
Z adblue oczywiście Insignie, Fordy Focusy i Mondeo, no i niestety francuzy których szczerze nienawidzę. Najmniej problemów faktycznie było z adblue, ale też zdarzało się demontować i słać na czyszczenie chemiczne bo nic nie dawało rady. Wycinek filtrów robiłem całe mnóstwo...

Awatar użytkownika
Teufel
Posty: 88
Rejestracja: 11 lut 2021, 16:13
Samochód: Karoq 190KM 4x4

Re: Diesel, czy benzyna?

Post autor: Teufel »

Mam też Megane 3 1.5 dCi 110KM z 2015 z 90kkm przebiegu i zero jakichkolwiek problemów. Trasa miasto 60/40, wymiana oleju co 15kkm... Jak dbasz, tak masz - tak mówił zawsze mój dziadek... 😁😉
Pozdrawiam,
Jacek

ArKos
Posty: 260
Rejestracja: 29 lis 2019, 14:56
Lokalizacja: śląsk
Samochód: Karoq Sportline 1,5 TSI

Re: Diesel, czy benzyna?

Post autor: ArKos »

Dbanie nie ma nic do rzeczy. Pisałem: robiąc trasy po kilka km w mieście nie wskórasz nic. Nieważne jaka marka i jaki silnik. DPF musi mieć czas na wypalenie. Musi mieć temperaturę, a diesel długo się grzeje.
Znam auta po 300kkm z fabrycznymi filtrami, które nigdy nie były dotykane ani wypalane serwisowo. Sekret tkwi w długich odcinkach pokonywanych jednorazowo.
Tak samo jest z rozrządami łańcuchowymi. Im częściej odpalasz/gasisz i im częściej robisz krótkie, miejskie odcinki, tym szybciej łańcuch zacznie grzechotać. Każdy podzespół auta musi mieć należyte warunki pracy.

Awatar użytkownika
Lucien
Posty: 180
Rejestracja: 22 lut 2018, 19:12
Lokalizacja: Śląsk
Samochód: VW Tiguan 2.0 TSI 4x4 190KM

Re: Diesel, czy benzyna?

Post autor: Lucien »

Zrobiłem rozeznanie wśród znajomych i nieznajomych, Skody, Audi VW z TDI. Z Adblue i bez. Przebiegi pod 300.000 km. Jazda miejska z 20-25 km dziennie x 2.

Nikt nie ma problemu z DPF. Jedynie w jednym przypadku koleżance zapala się kontrolka DPF, wtedy ona postępuje zgodnie z procedurą i tak od kilku lat. Wśrod przepytanych byli również taksówkarze.

Ja miałem przygodę z DPF w aucie sprowadzonym, JTD multijet. Nic nie pomagało zapychał się mimo przypalania serwisowego i 2-3 czyszczeń filtra. Musiałem się go pozbyć.




Awatar użytkownika
User karoq
Posty: 213
Rejestracja: 09 wrz 2018, 14:00
Samochód: Karoq 2.0 Tdi. Dsg. 4x4.style

Re: Diesel, czy benzyna?

Post autor: User karoq »

Lucien pisze:Zrobiłem rozeznanie wśród znajomych i nieznajomych, Skody, Audi VW z TDI. Z Adblue i bez. Przebiegi pod 300.000 km. Jazda miejska z 20-25 km dziennie x 2.

Nikt nie ma problemu z DPF. Jedynie w jednym przypadku koleżance zapala się kontrolka DPF, wtedy ona postępuje zgodnie z procedurą i tak od kilku lat. Wśrod przepytanych byli również taksówkarze.

Ja miałem przygodę z DPF w aucie sprowadzonym, JTD multijet. Nic nie pomagało zapychał się mimo przypalania serwisowego i 2-3 czyszczeń filtra. Musiałem się go pozbyć.
Dlatego kupilem diesla 2.0 tdi gdzie silnik jest juz na rynku okolo 13 lat

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka




Awatar użytkownika
Lucien
Posty: 180
Rejestracja: 22 lut 2018, 19:12
Lokalizacja: Śląsk
Samochód: VW Tiguan 2.0 TSI 4x4 190KM

Re: Diesel, czy benzyna?

Post autor: Lucien »

Stoję przed dylematem zmiany auta. Co wziąć diesel czy benzyna? Najlepiej żeby posłużył na lata. Na razie rozważam ponownie Karoq lub Ateca. Musi być ponownie 4x4.

Dziś jeździłem Ateca 2.0 TSI 190KM 4x4....

Szczerze mówiąc chyba za bardzo się napaliłem bo trochę się rozczarowałem. Nie ma aż takiej rewelacji w porównaniu z moim Karoqiem 150KM TDI. No niby ciszej ale, ... słabo się zbiera.

Test nie był miarodajny bo to była nie cała godzina, trochę miasta, trochę na obrzeżach, bez autostrady.

Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Lucien
Posty: 180
Rejestracja: 22 lut 2018, 19:12
Lokalizacja: Śląsk
Samochód: VW Tiguan 2.0 TSI 4x4 190KM

Re: Diesel, czy benzyna?

Post autor: Lucien »

alpi pisze:benzynę bierz, każdy ci to powie dzisiaj
Tak też zrobiłem Obrazek
VW dał lepszą ofertę niż Skoda, tak więc jest Tiguan.

Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka


Zarzyk
Posty: 10
Rejestracja: 11 sie 2021, 15:21
Samochód: Karoq 1.5 Tsi

Re: Diesel, czy benzyna?

Post autor: Zarzyk »

Od jakiegos czasu sa same Diesle a tym razem postawilem na benzyne 1.5tsi, samochod będzie robił dziennie ok 60km w cyklu mieszanym.

Ondre
Posty: 16
Rejestracja: 02 gru 2022, 23:43
Samochód: Skoda Rapid 1.6TDI; Skoda Karoq FL 2.0TDI

Re: Diesel, czy benzyna?

Post autor: Ondre »

Obecnie posiadam dwa auta Kia Cee'd 1,6 benzyna z 2009r przebieg 150tyś i Skoda Rapid 1,6TDI z 2017r przebieg 60tyś Ceed'em jeździliśmy na przemian ja i żona 90% po mieście przebiegi rzędu 10km i wyłączenie silnika, rocznie około 11-12tyś na rok, Rapidem jeżdżę już tylko sam i podobnie przebiegi 10 km i wyłączenie silnika typowe codzienne dojazdy do pracy, na zakupy czasami gdzieś dalej wyskoczyć, podobny przebiegi i styl jazdy do Ceed'a. Jak na razie żadnych problemów zarówno z Kią jak i Skoda, wiec nie zgodzę się ze silnik TDi nie nadaje się na krótkie trasy i do miasta. Dbam o swoje auta, olej w silniku jak i filtry oleju, powietrza wymieniam co roku, systematycznie. Olej kupuje Polski ale z odpowiednimi parametrami i wymaganiami do danego silnika. Uważam ze nie warto przepłacać za marketing i reklamę innych marek. Nie mialem żadnych awarii czy niedomagań z Rapidem zarówno w zimie przy mrozach jak i w lecie. Nigdy nie zapaliła się kontrolka filtru DPF (DPF jest nie ma wycięty :-)) Rapida z TDi kupiłem z ciekawości bo nigdy nie miałem diesla ( wszystkie wcześniejsze auta tylko benzyna)i jestem bardzo zadowolony z tego silnika, podoba mi się kultura pracy, dynamika, przyspieszenie jak i spalanie (obecnie w zimie spalanie rzędu 5,8-6l) Kolejne auto które postanowiłem kupić to Karoq z 2.0 TDI mam nadzieje, że będzie podobnie niezawodne ja Rapid :)Pozdrawiam

ODPOWIEDZ