Dpf, adblue
Dpf, adblue
Czy koś z użytkowników karoq 2,0 tdi może się wypowiedzieć na temat trwałości dpf -u i układu adblu.
- Bomber
- Posty: 97
- Rejestracja: 05 kwie 2018, 23:58
- Lokalizacja: WAW
- Samochód: Karoq 2,0 TDI 4x4 Style - sprzedany
Re: Dpf, adblue
Miałem w O3 ten sam silnik więc mam go i w Karoq-u. W O3 nie było jeszcze AdBlue. 5 lat bezproblemowej jazdy miałem O3 więc i tego samego spodziewam się w Karoqu.DPF był nieodczuwalny, tu też jest. Sam się wypala kiedy potrzeba. AdBlue - lejesz i jeździsz przez 10-12 kkm.
Pozdrawiam,
Bomber
Karoq 2,0 TDI 4x4 Style DSG
Bomber
Karoq 2,0 TDI 4x4 Style DSG
-
- Posty: 510
- Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Karoq Style 1.5TSI
Re: Dpf, adblue
A wie ktoś jak ten adblue znosi mrozy? To w końcu roztwór wodny.Bomber pisze: ↑19 paź 2018, 20:04 Miałem w O3 ten sam silnik więc mam go i w Karoq-u. W O3 nie było jeszcze AdBlue. 5 lat bezproblemowej jazdy miałem O3 więc i tego samego spodziewam się w Karoqu.DPF był nieodczuwalny, tu też jest. Sam się wypala kiedy potrzeba. AdBlue - lejesz i jeździsz przez 10-12 kkm.
Re: Dpf, adblue
A jak wygląda trwałość dpf u urztkowaniu głównie po miescie.
Re: Dpf, adblue
To nie dpf jest głównym problem a częsta potrzeba przepalania i logika działania tego systemu wpływająca na elementy mechaniczne auta. Czyli jak jeździsz po mieście musisz specjalnie wskoczyć co jakiś czas na autostradę. Na początku może być rzadko ale z czasem jak stoisz w sporych korkach auto będzie się dopominało przepalenia coraz częściej bo nigdy sie nie przepali w 100%. Gdy komputer włącza przepalanie DPF a ty np zjedziesz z autostrady w korki, a w mieście skacze się miedzy 1-2 zjazdami z obwodnicy, to nadmiarowe paliwo które wrzucił komputer rozcieńcza olej. Po kilku takich akcjach komputer zmusza do wizyty w serwisie i wymiany oleju. Dużo zależy jakie miasto: do Krakowa, Warszawy wg mnie nie warto. Diesel lubi trasę.
Druga kwestia to szybkość nagrzewania auta w mieście, ale nie o to pytałeś.
Druga kwestia to szybkość nagrzewania auta w mieście, ale nie o to pytałeś.
Re: Dpf, adblue
Samochód tak naprawdę w trasę
Re: Dpf, adblue
To nie prawda, ten program bardzo sprytnie sobie radzi i nie ma problemów.PauLkr pisze: ↑20 paź 2018, 20:18 To nie dpf jest głównym problem a częsta potrzeba przepalania i logika działania tego systemu wpływająca na elementy mechaniczne auta. Czyli jak jeździsz po mieście musisz specjalnie wskoczyć co jakiś czas na autostradę. Na początku może być rzadko ale z czasem jak stoisz w sporych korkach auto będzie się dopominało przepalenia coraz częściej bo nigdy sie nie przepali w 100%. Gdy komputer włącza przepalanie DPF a ty np zjedziesz z autostrady w korki, a w mieście skacze się miedzy 1-2 zjazdami z obwodnicy, to nadmiarowe paliwo które wrzucił komputer rozcieńcza olej. Po kilku takich akcjach komputer zmusza do wizyty w serwisie i wymiany oleju. Dużo zależy jakie miasto: do Krakowa, Warszawy wg mnie nie warto. Diesel lubi trasę.
Druga kwestia to szybkość nagrzewania auta w mieście, ale nie o to pytałeś.
-
- Posty: 544
- Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
- Lokalizacja: Europa
- Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7
Re: Dpf, adblue
AdBlue przy mrozniej zimie może sprawiać niestety problemy
http://blog.bestdrive.pl/6983-na-co-uwa ... acy-adblue
Re: Dpf, adblue
Witam !!!
W chwili obecnej jestem jeszcze teoretykiem bo autko mam mieć za kilkanaście dni. Czy faktycznie w niskich temperaturach AdBlue zamarza i są z tym jakieś problemy, bowiem na str. 269 instrukcji (na razie .pdf) wyczytałem, że " Roztwór AdBlue® zamarza w temperaturze -11°C i niższej. System jest wyposażony w automatyczne ogrzewanie, zapewniające funkcjonalność w niższych temperaturach" PRAWDA czy FAŁSZ ???
Pozdrawiam
W chwili obecnej jestem jeszcze teoretykiem bo autko mam mieć za kilkanaście dni. Czy faktycznie w niskich temperaturach AdBlue zamarza i są z tym jakieś problemy, bowiem na str. 269 instrukcji (na razie .pdf) wyczytałem, że " Roztwór AdBlue® zamarza w temperaturze -11°C i niższej. System jest wyposażony w automatyczne ogrzewanie, zapewniające funkcjonalność w niższych temperaturach" PRAWDA czy FAŁSZ ???
Pozdrawiam
Re: Dpf, adblue
Ja znowu pozytywnie zdziwiony - jazda probna, potem 3500 km i ciagle widnialo na wskazaniach ze jeszcze 8000 km zasiegu adblue, ale przy informacjach ze zbiornik ma wystarczyc na te 12-15 kkm podjechalem pod dystrybutor, podejrzewajac jakas awarie czujnikow, zatankowalem do pelna i weszlo tylko 1,2 litra - troche szok - powedzcie mi 2.0 tdi naprawde poviera tak malo czy dystrybutor mial jakas awarie, bo tak na szybko liczyc to powinno wejsc ze 3-4 litry - tak pierwsze auto z adblue wiec nie wiem