Witam,
Mam pytanie odnosnie zalecanego cisnienia w oponach w Karoq 1.5 TSI.
U mnie przy R17 bo taki rozmiar jest akurat u mnie,
na tabliczce we wlewie paliwa zalezane jest przy normalnym obciazeniu cisnienia 2.5 na kazdej z opon. Ale np dla R18 juz mam napisane ze 2.1 na kazdej...
Natomiast widzialem Karoki takze 1.5 tsi ale chyba inny rocznik gdzie w tym samym miejscu napisane bylo 2.2 (np w tym filmie w 20:13 - ).
Roznica jest calkiem spora i troche sie zastanawiam o co tu chodzi ?
Cisnienia w oponach
-
- Posty: 510
- Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Karoq Style 1.5TSI
Re: Cisnienia w oponach
Ja i 17" i w 18" mam 2,5bar. Nie wyobrażam sobie jeździć po krawężnikach na 18" z 2,1bar.
Re: Cisnienia w oponach
Przy 2,5 barach na 18”, bez obciążenia bagażami i pasażerami, robi się z Karoqa wóz drabiniastyc#Hunter pisze:Ja i 17" i w 18" mam 2,5bar. Nie wyobrażam sobie jeździć po krawężnikach na 18" z 2,1bar.
Re: Cisnienia w oponach
Przy dużych oponach o małym profilu opona i tak jest już tak twarda (wzmocniona ), że duże ciśnienie oprócz szybszego zużycia opony nic nie da, a wręcz zaszkodzi
Re: Cisnienia w oponach
Jazda na oponach z ciśnieniem 2,5 to zabójstwo dla zawieszenia, zwłaszcza na polskich drogach. Mój brat jest mechanikiem, to wie coś o tym.
Ja swoje 18-stki pompuję 2,2-2,3 bar.
U mnie na klapce wlewu paliwa mam podane dwie opcje ciśnienia: normal i eco. W normal jest chyba 2,2; natomiast w eco jest podane 2,5. Ale lepiej mieć chyba jak najdłużej dobre zawieszenie niż zaoszczędzić 0,5 litra paliwa w ciągu roku.
Ja swoje 18-stki pompuję 2,2-2,3 bar.
U mnie na klapce wlewu paliwa mam podane dwie opcje ciśnienia: normal i eco. W normal jest chyba 2,2; natomiast w eco jest podane 2,5. Ale lepiej mieć chyba jak najdłużej dobre zawieszenie niż zaoszczędzić 0,5 litra paliwa w ciągu roku.
Re: Cisnienia w oponach
No ja mam 17stki i sie zastanawiam czy tutaj 2,5 pompowac tak jak zalecane, czy moze lepiej jednak troche mniej dać