DSG - dobre, złe
-
- Posty: 79
- Rejestracja: 09 wrz 2022, 8:10
- Samochód: Karoq Style 1.5 TSI DSG
Re: DSG - dobre, złe
Oki masz rację, ale źle zrozumiałeś moje intencje. Nie piszę tutaj o tych co kupili manual świadomie - bo lubią taką skrzynię czy też "boją" się jazdy automatem. Pisałem o tych, którzy nie wzięli DSG tylko i wyłącznie ze względu na cenę, a teraz próbują sobie to jakoś wytłumaczyć. Jeżeli ktoś się obrazi .... cóż to pewnie trafiłem ....
A czemu wybrałem Style ?? Bo bardziej mi się podoba, a różnica między moim wyborem, a SportLine było niecałe 3tys. co przy leasingu robi małą różnicę. Wybierałem to co jest dla mnie ważne i potrzebne, a nie chciałem brać dodatków, które dobrze by tylko wyglądały na papierze. Świadomie konfigurowałem swój model i był to dość długi i pracochłonny proces (czytanie i oglądanie testów do analizy przy wyborze dodatków)
A czemu wybrałem Style ?? Bo bardziej mi się podoba, a różnica między moim wyborem, a SportLine było niecałe 3tys. co przy leasingu robi małą różnicę. Wybierałem to co jest dla mnie ważne i potrzebne, a nie chciałem brać dodatków, które dobrze by tylko wyglądały na papierze. Świadomie konfigurowałem swój model i był to dość długi i pracochłonny proces (czytanie i oglądanie testów do analizy przy wyborze dodatków)
-
- Posty: 79
- Rejestracja: 09 wrz 2022, 8:10
- Samochód: Karoq Style 1.5 TSI DSG
Re: DSG - dobre, złe
A tutaj:
ten sam egzemplarz Karoqa i testujący chwali DSG co tylko udowadnia, że ile osób tyle opinii
Za to niepodoba mu się umiejscowienie ładowarki indukcyjnej ..... hmmm... a ja sądzię inaczej
ten sam egzemplarz Karoqa i testujący chwali DSG co tylko udowadnia, że ile osób tyle opinii
Za to niepodoba mu się umiejscowienie ładowarki indukcyjnej ..... hmmm... a ja sądzię inaczej
Ostatnio zmieniony 12 gru 2022, 9:15 przez PrzemasCeli, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 544
- Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
- Lokalizacja: Europa
- Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7
Re: DSG - dobre, złe
Miałem ostatnio okazję trochę pojeździć sobie poliftem i dokładnie jest tak jak w tym teście
Karoq 1.5 TSI ze skrzynią DSG 7 nawet w trybie D idzie jak burza
Jeżeli ktoś mówi o jakimś zamulaniu to po prostu nie potrafi jezdzić ze skrzynią DSG
Natomiast system hamowania awaryjnego w Karoqu jest trochę niepewny
i nieprzewidywalny co pokazuje ten test...
Karoq 1.5 TSI ze skrzynią DSG 7 nawet w trybie D idzie jak burza
Jeżeli ktoś mówi o jakimś zamulaniu to po prostu nie potrafi jezdzić ze skrzynią DSG
Natomiast system hamowania awaryjnego w Karoqu jest trochę niepewny
i nieprzewidywalny co pokazuje ten test...
-
- Posty: 260
- Rejestracja: 29 lis 2019, 14:56
- Lokalizacja: śląsk
- Samochód: Karoq Sportline 1,5 TSI
Re: DSG - dobre, złe
System hamowania awaryjnego czyli ten cały front assist czy jak się nazywa, mnie osobiście irytuje. Jest nadopiekuńczy. Wyłączyłem go, bo parę razy miałbym pacjenta z tyłu w bagażniku. Najczęściej hamował awaryjnie w chwili, gdy auto przede mną skręcało w prawo, miałem do niego z 7-8 metrów i nie zwalniałem, bo byłem na 101% pewien, że zdąży skręcić. A auto samo hamuje do bólu, aż ABS działa. No przesadnie jak dla mnie. Albo wysepka do ominięcia... masakra. Jest to w jakiś sposób fajne, ale chyba więcej może z tego być szkody, niż pożytku.
Re: DSG - dobre, złe
Te 7-8m to niespełna 2 długości samochodu, to jest dość blisko.
Mnie front assist ostrzegł 2 razy w ciagu roku, ale nigdy sam nie zahamował.
A uważam, że czasami dość blisko podjeżdżam do poprzedzającego auta.
Re: DSG - dobre, złe
Zdaje mnie się, że w DSG trzeba bardziej zdecydowanie wciskać pedał gazu aby skrzynię zmusić do redukcji. W sensie do dynamiczniejszej jazdy.
Jak ktoś się przesiada z manuala to zwyczajnie na początku nie potrafi wyczuć reakcji skrzyni.
Re: DSG - dobre, złe
Ja mam pytanie z innej beczki. Mam zamówionego Karoq z dsg i nie mam z tym żadnego doświadczenia. Jak ustawiać prawidłowo skrzynię dsg w przypadku zatrzymania auta i wysiadania na krótko (poniżej 1 min) np. w celu zamknięcia bramy? Zostawić na D i hamulcu auto hold, czy inaczej?
-
- Posty: 544
- Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
- Lokalizacja: Europa
- Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7
Re: DSG - dobre, złe
Tutaj masz krótki poradnik
I jeszcze o Auto Hold ,który jest bardzo przydatny przy skrzyni DSG7
I jeszcze o Auto Hold ,który jest bardzo przydatny przy skrzyni DSG7
Re: DSG - dobre, złe
Dzięki za filmiki. Obejrzałem z zainteresowaniem. Mojego przypadku dokładnie nie omówiono, ale przez analogię chyba ma to być wybrany „D” + zadziałany „AH”. Jedynie co, to po otwarciu drzwi kierowcy i wyjściu z auta „AH” zaciąga się mocniej (przekładnia ręczna). Lampka na wyświetlaczu wtedy z „zielonej” zmienia się na „czerwoną”. Tak to się dzieje przy przekładni ręcznej, którą mam obecnie. Pewnie tak będzie też w automacie, mam nadzieję(?).
Re: DSG - dobre, złe
Pomimo autoholda to na kazde krotkie wyjscie z auta wrzucam P przed otwarciem drzwi
Jest to dla mnie tak logiczne jak nie otwieranie okna przy 200 km/h i wyrzucenie kluczyka przy tej predkosci
Ale pewnie za chwile sie zdziwie ze nielogicznie mysle w komentarzach po moim „zawsze wrzucam P“ gdy wychodze
Lampka sie zapala na czerwono na pewno po wylaczeniu silnika, chyba po wrzuceniu na P tez. Ale jak to dziala przy wlaczonym D to ja nie wiem. Pamietam w bmw ze nie trzebabylo zmieniac pozycji - wystarczylo wcisnac przycisk P a drazek sam wracal na P
Edit:
Przezestowane dzisiaj rano przy autohold i D i otwarciu drzwi auto krzyczy zeby wrzucic P ale ikona hamulca zmienia sie w czerwona i auto przy tej czynnosci delikatnie ciagnie do przodu
Jest to dla mnie tak logiczne jak nie otwieranie okna przy 200 km/h i wyrzucenie kluczyka przy tej predkosci
Ale pewnie za chwile sie zdziwie ze nielogicznie mysle w komentarzach po moim „zawsze wrzucam P“ gdy wychodze
Lampka sie zapala na czerwono na pewno po wylaczeniu silnika, chyba po wrzuceniu na P tez. Ale jak to dziala przy wlaczonym D to ja nie wiem. Pamietam w bmw ze nie trzebabylo zmieniac pozycji - wystarczylo wcisnac przycisk P a drazek sam wracal na P
Edit:
Przezestowane dzisiaj rano przy autohold i D i otwarciu drzwi auto krzyczy zeby wrzucic P ale ikona hamulca zmienia sie w czerwona i auto przy tej czynnosci delikatnie ciagnie do przodu