Od jakiegoś czasu, bardzo sporadycznie, ale jednak, mój klekot nie chciał odpalić. Tzn. odpalał zawsze ale czasami z większym trudem niż zwykle.
Diagnoza ASO - uszkodzony akumulator. Ubocznym efektem spadku napięcia było wyłączenie systemu hamowania podczas manewrowania.
Wymiana na gwarancji miała miejsce w ostatnim dniu jej obowiązywania.
Ciekawostka, zastosowanie procedur sprawdzających i zaprogramowanie na nowo trwało ponad 2 godziny.
TDI 4x4 150KM, 45.000km.
Mały problem z uruchomieniem silnika - Aku?
- Lucien
- Posty: 180
- Rejestracja: 22 lut 2018, 19:12
- Lokalizacja: Śląsk
- Samochód: VW Tiguan 2.0 TSI 4x4 190KM
Mały problem z uruchomieniem silnika - Aku?
Ostatnio zmieniony 26 mar 2020, 20:13 przez Lucien, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Mały problem z uruchomieniem silnika - Aku?
Witam.
Mam także TDI 2,0 150 KM 4X4 - i osobiście uważam ten system ładowania za fatalny ! Zauważyłem po 5k przebiegu że co raz dłużej kręci rozrusznik , zmierzyłem prąd ładowania , Na wolnych obrotach 12 V , gdzie w poprzednich moich samochodach 14 - 14,5 V .Doczytałem się na forum że dopiero pod wpływem obciążenia prąd ładowania rośnie .Uruchomiłem wszystkie możliwe odbiorniki - i faktycznie - 14,3 V . Do tego ten akumulator , W Dieslu , przy tylu odbiornikach powinien być co najmniej 90 Ah , a jest 70 Ah - ( i jeszcze EXIDE - nie za dobry.. jak w "benzyniaku" ).Za 1,5 roku kończy się gwarancja - może aku wytrzyma - oby padł to może zdążę wymienić .Teraz co jakiś czas doładowuję go prostownikiem aby rozrusznik nie za długo kręcił......Zauważyłem w Salonie - że do każdego exponowanego samochodu był podłączony z podłogi kabel a pod maską mały prostownik aby klientela mogła otwierać el.klapy czy bawić się światłami....
Mam także TDI 2,0 150 KM 4X4 - i osobiście uważam ten system ładowania za fatalny ! Zauważyłem po 5k przebiegu że co raz dłużej kręci rozrusznik , zmierzyłem prąd ładowania , Na wolnych obrotach 12 V , gdzie w poprzednich moich samochodach 14 - 14,5 V .Doczytałem się na forum że dopiero pod wpływem obciążenia prąd ładowania rośnie .Uruchomiłem wszystkie możliwe odbiorniki - i faktycznie - 14,3 V . Do tego ten akumulator , W Dieslu , przy tylu odbiornikach powinien być co najmniej 90 Ah , a jest 70 Ah - ( i jeszcze EXIDE - nie za dobry.. jak w "benzyniaku" ).Za 1,5 roku kończy się gwarancja - może aku wytrzyma - oby padł to może zdążę wymienić .Teraz co jakiś czas doładowuję go prostownikiem aby rozrusznik nie za długo kręcił......Zauważyłem w Salonie - że do każdego exponowanego samochodu był podłączony z podłogi kabel a pod maską mały prostownik aby klientela mogła otwierać el.klapy czy bawić się światłami....
- User karoq
- Posty: 213
- Rejestracja: 09 wrz 2018, 14:00
- Samochód: Karoq 2.0 Tdi. Dsg. 4x4.style
Re: Mały problem z uruchomieniem silnika - Aku?
Witaj mam pytanie z tego co widze na 2 letniej gwarancij wymienili ??
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
- User karoq
- Posty: 213
- Rejestracja: 09 wrz 2018, 14:00
- Samochód: Karoq 2.0 Tdi. Dsg. 4x4.style
Re: Mały problem z uruchomieniem silnika - Aku?
Dlatego auto nie powinno dlugo pracować na biegu jalowymBodzio pisze:Witam.
Mam także TDI 2,0 150 KM 4X4 - i osobiście uważam ten system ładowania za fatalny ! Zauważyłem po 5k przebiegu że co raz dłużej kręci rozrusznik , zmierzyłem prąd ładowania , Na wolnych obrotach 12 V , gdzie w poprzednich moich samochodach 14 - 14,5 V .Doczytałem się na forum że dopiero pod wpływem obciążenia prąd ładowania rośnie .Uruchomiłem wszystkie możliwe odbiorniki - i faktycznie - 14,3 V . Do tego ten akumulator , W Dieslu , przy tylu odbiornikach powinien być co najmniej 90 Ah , a jest 70 Ah - ( i jeszcze EXIDE - nie za dobry.. jak w "benzyniaku" ).Za 1,5 roku kończy się gwarancja - może aku wytrzyma - oby padł to może zdążę wymienić .Teraz co jakiś czas doładowuję go prostownikiem aby rozrusznik nie za długo kręcił......Zauważyłem w Salonie - że do każdego exponowanego samochodu był podłączony z podłogi kabel a pod maską mały prostownik aby klientela mogła otwierać el.klapy czy bawić się światłami....
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
- Lucien
- Posty: 180
- Rejestracja: 22 lut 2018, 19:12
- Lokalizacja: Śląsk
- Samochód: VW Tiguan 2.0 TSI 4x4 190KM
Re: Mały problem z uruchomieniem silnika - Aku?
Zgadza się!User karoq pisze: ↑27 mar 2020, 8:34 Witaj mam pytanie z tego co widze na 2 letniej gwarancij wymienili ??
Ale aż tak łatwo nie było. Żeby w ogóle doprowadzić do oględzin na gwarancji najpierw usłyszałem że "diesle tak mają" i inne argumenty, że jak nic nie wykryją, to jak w końcu się zepsuje po gwarancji to wcześniejsze zgłoszenie nie będzie brane pod uwagę... Dopiero jak zapytałem czy oględziny i podpięcie do kompa są płatne, powiedziano mi że na gwarancji nie. Czyli to był ostatni moment aby coś ustalić bez opłat.
Ostatnio zmieniony 28 mar 2020, 9:25 przez Lucien, łącznie zmieniany 1 raz.
- Lucien
- Posty: 180
- Rejestracja: 22 lut 2018, 19:12
- Lokalizacja: Śląsk
- Samochód: VW Tiguan 2.0 TSI 4x4 190KM
Re: Mały problem z uruchomieniem silnika - Aku?
Nie no, to aż tak słabo kreci że musisz go doładowywać? Może coś jeszcze padło? Ja bym leciał do ASO zgłosić problem.User karoq pisze: ↑27 mar 2020, 8:36Dlatego auto nie powinno dlugo pracować na biegu jalowymBodzio pisze:Witam.
(...) Teraz co jakiś czas doładowuję go prostownikiem aby rozrusznik nie za długo kręcił......Zauważyłem w Salonie - że do każdego exponowanego samochodu był podłączony z podłogi kabel a pod maską mały prostownik aby klientela mogła otwierać el.klapy czy bawić się światłami....
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Powiedzieli mi że w salonie trzymają auta podłączone na stałe na 12,7V i to jest napięcie minimalne.