DRIVING MODE SELECT - wybór profilu jazdy - WARTO ?
Re: DRIVING MODE SELECT - wybór profilu jazdy - WARTO ?
Witam wszystkich użytkowników. Planuję zakup samochodu i mam pytanie dot DMS. W opisie na stronie skody jest informacja że wraz z opcją jest dostarczany dodatkowy kluczyk. Mam rozumieć że jest to 3 sztuka kluczyka ? Tak samo jak ilość ustawień ( 3szt ) na fotelu kierowcy z pamięcią ustawień.
-
- Posty: 260
- Rejestracja: 29 lis 2019, 14:56
- Lokalizacja: śląsk
- Samochód: Karoq Sportline 1,5 TSI
Re: DRIVING MODE SELECT - wybór profilu jazdy - WARTO ?
Mam to i 2 kluczyki dostałem.
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 26 sty 2019, 15:17
- Samochód: KAROQ AMBITION 1.5 TSI 110 KW (150 KM) 6-BIEGOWA M
Re: DRIVING MODE SELECT - wybór profilu jazdy - WARTO ?
Witam. Mam w moje Skodzie możliwość wybrania trybu jazdy Normal, Sport, Eco. Czy macie informacje jaka jest moc (KM, Nm) w tych trybach? W Normal jest niby 150 KM / 250 Nm ale jak w Eco i Sport?
-
- Posty: 260
- Rejestracja: 29 lis 2019, 14:56
- Lokalizacja: śląsk
- Samochód: Karoq Sportline 1,5 TSI
Re: DRIVING MODE SELECT - wybór profilu jazdy - WARTO ?
Taka sama tylko inne zachowanie pedału gazu i układu kierowniczego (również zawieszenia, jesli ktoś posiada regulowane).
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 26 sty 2019, 15:17
- Samochód: KAROQ AMBITION 1.5 TSI 110 KW (150 KM) 6-BIEGOWA M
Re: DRIVING MODE SELECT - wybór profilu jazdy - WARTO ?
Co masz na myśli, że inne zachowanie pedału gazu? W trybie Sport samochód o wiele lepiej przyśpiesza.
-
- Posty: 544
- Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
- Lokalizacja: Europa
- Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7
Re: DRIVING MODE SELECT - wybór profilu jazdy - WARTO ?
Moc i moment obrotowy we wszystkich trybach jest taki sam
Różnica dotyczy obrotów samego silnika 1.5 TSI 150KM.
I tak jadąc np. z prędkością 100 czy 140km/h
w trybie S masz wyższe obroty a w trybie Normal i Eco niższe.
Związane jest to z różnymi przełożeniami skrzyni DSG7 na poszczególnych trybach jej pracy Normal, Sport czy Eco
Tryb Eco jest dość przydatny szczególnie podczas jazdy po autostradzie 140km/h
bo obroty spadają wtedy aż do 2500
Ostatnio zmieniony 01 lip 2020, 13:17 przez mans, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 26 sty 2019, 15:17
- Samochód: KAROQ AMBITION 1.5 TSI 110 KW (150 KM) 6-BIEGOWA M
Re: DRIVING MODE SELECT - wybór profilu jazdy - WARTO ?
ok, ale ja mam manualną skrzynię więc samochód nie może za mnie sterować obrotami, a różnica przy przyśpieszaniu jest wyraźna. Skoro piszecie że nie zmienia mocy i momentu to jak to możliwe?
-
- Posty: 544
- Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
- Lokalizacja: Europa
- Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7
Re: DRIVING MODE SELECT - wybór profilu jazdy - WARTO ?
W manualu pewnie robi to za Ciebie soft samego silnika skoro masz tryby pracy do wyboru a nie masz skrzyni DSG7
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 26 sty 2019, 15:17
- Samochód: KAROQ AMBITION 1.5 TSI 110 KW (150 KM) 6-BIEGOWA M
Re: DRIVING MODE SELECT - wybór profilu jazdy - WARTO ?
Ale jak silnik mógłby zmienić obroty na tym samym biegu w manualu i przy tej samej prędkości? W automacie pewnie ustawia inny bieg.