Dzień dobry
Mam problem ze swoim karoqiem 2018r , 1.6 TDI 125k przebiegu.
Nagle wywaliło kontrolki check silnika i zaczęła migać "sprężynka". Podłączenie samochodu pod komputer pokazuje błąd zapchanego DPF'a. Jest jakaś procedura wymuszenia wypalenia DPF'u? Podobno w skodzie DPF wypala się tylko podczas jazdy nie ma możliwości wypalenia na postoju. Wcześniej kilka razy wyświetlał się komunikat "filtr cząstek stałych, sprawdź instrukcje obsługi" wystarczyło pojechać chwilę bardziej dynamicznie i błąd znikał.
Niestety skończyła mi się gwarancja. Miał ktoś podobny problem? Dzięki za odpowiedź
Problem z DPF'em
Re: Problem z DPF'em
Mam taki problem ze Skoda Karoq 2018 r WD 4x4 2.0 150kM przebieg 200kkm. Na stanie AdBlue
Po zakupie przy 197kkm stwierdzony zapełniony DPF na 68g. Wypalał się w mieście co ok 50-60km, a w trasie co 160km
Ostatecznie DPF dałem do wyczyszczenia chemicznego i przebiegło bardzo pomyślnie. Po zamontowaniu parametry lepsze niż fabryczne.
Jednak w czasie eksploatacji wychodzi wypalanie w mieście co ok 70-90km, a w trasie co ok 350km.
DPF został poprawnie zresetowany, bo oprócz tego co stwierdził mi mechanik widzę potwierdzenie w VAG DPF-ie
Patrząc na przebiegi między wypalaniem u innych użytkowników dla mnie to dramat. Wiem, że przy podobnym stylu jazdy te interwały są u innych dużo dłuższe
Moja jazda to ok 80% miasto, ale to i tak zbyt szybko następuje wypalanie
Poprzednie auto to Tiguan z 2010r 2.0 140kM po wyczyszczeniu DPF przy 260kkm wypalanie co 700-900km w trasie dlatego nie bałem się znowu diesla.
Może ma ktoś jakiś pomysł co może być nie tak, że DPF wyczyszczony, a tak szybko sie zapycha. Nie chciał bym wycinać.
Ew. poleciłby mi ktoś dobrego diagnostę w okolicy Włocławka
Auto było sprawdzane na kompie przez pracownika ASO po zamontowaniu DPF. Mam do niego zaufanie, ale może jest coś niestandardowego co powoduje tą sytuację
Po zakupie przy 197kkm stwierdzony zapełniony DPF na 68g. Wypalał się w mieście co ok 50-60km, a w trasie co 160km
Ostatecznie DPF dałem do wyczyszczenia chemicznego i przebiegło bardzo pomyślnie. Po zamontowaniu parametry lepsze niż fabryczne.
Jednak w czasie eksploatacji wychodzi wypalanie w mieście co ok 70-90km, a w trasie co ok 350km.
DPF został poprawnie zresetowany, bo oprócz tego co stwierdził mi mechanik widzę potwierdzenie w VAG DPF-ie
Patrząc na przebiegi między wypalaniem u innych użytkowników dla mnie to dramat. Wiem, że przy podobnym stylu jazdy te interwały są u innych dużo dłuższe
Moja jazda to ok 80% miasto, ale to i tak zbyt szybko następuje wypalanie
Poprzednie auto to Tiguan z 2010r 2.0 140kM po wyczyszczeniu DPF przy 260kkm wypalanie co 700-900km w trasie dlatego nie bałem się znowu diesla.
Może ma ktoś jakiś pomysł co może być nie tak, że DPF wyczyszczony, a tak szybko sie zapycha. Nie chciał bym wycinać.
Ew. poleciłby mi ktoś dobrego diagnostę w okolicy Włocławka
Auto było sprawdzane na kompie przez pracownika ASO po zamontowaniu DPF. Mam do niego zaufanie, ale może jest coś niestandardowego co powoduje tą sytuację