DSG
DSG
Czytam temat zakupu Karoqa od dawna i ciągle nie wiem na 100% jaka jest skrzynia DSG przy silniku 1.5 TSI ?
Zwykle podawany jest typ: DQ200 ale doszukałem się w 2 wypowiedziach, że jednak jakaś DQ 3xx siedzi z tym silnikiem.
Zastanawiam, się, czy jak wprowadzą (i kiedy) 4x4 do 1.5 TSI DSG7, to skrzynia będzie taka jak w 2.0TSI/2.0TDI czy jednak zwykła z 1.5TSI?
Zwykle podawany jest typ: DQ200 ale doszukałem się w 2 wypowiedziach, że jednak jakaś DQ 3xx siedzi z tym silnikiem.
Zastanawiam, się, czy jak wprowadzą (i kiedy) 4x4 do 1.5 TSI DSG7, to skrzynia będzie taka jak w 2.0TSI/2.0TDI czy jednak zwykła z 1.5TSI?
Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały
Re: DSG
Z tego co pisali na forach to do 4x4 suche się nie nadają. Do FWD jest nowa, ale sucha skrzynia 7b. Do tego 4x4 powinni dać inna mokra, ale pewnie dadzą 6b stare mokre DSG, bo wątpię żeby dali to z 2.0tsi, bo za mocna jest. Ale to niby stare DSG 6b nie jest złe.
- User karoq
- Posty: 213
- Rejestracja: 09 wrz 2018, 14:00
- Samochód: Karoq 2.0 Tdi. Dsg. 4x4.style
Re: DSG
viewtopic.php?p=3090#p3090 temat skrzyni byl poruszony.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 544
- Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
- Lokalizacja: Europa
- Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7
Re: DSG
Poniżej krotkie zestawienie skrzyń DSG grupy VAG
DQ 200 - sucha - max 250Nm - 7 biegów do przodu - do silników poprzecznych
DQ 250 - mokra - max 350Nm - 6 biegów do przodu - do silników poprzecznych
DQ 381 - mokra - max 380Nm - 7 biegów do przodu - do silników poprzecznych
Polecam wątek o DSG z forum Seat Ateca
https://www.ateca-klub.pl/forum/viewtop ... 4&start=40
DQ 200 - sucha - max 250Nm - 7 biegów do przodu - do silników poprzecznych
DQ 250 - mokra - max 350Nm - 6 biegów do przodu - do silników poprzecznych
DQ 381 - mokra - max 380Nm - 7 biegów do przodu - do silników poprzecznych
Polecam wątek o DSG z forum Seat Ateca
https://www.ateca-klub.pl/forum/viewtop ... 4&start=40
-
- Posty: 544
- Rejestracja: 26 lis 2017, 13:19
- Lokalizacja: Europa
- Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7
Re: DSG
Nie ma się co martwi na zapas tylko jezdzić
Wystarczy przestrzegać zaleceń w użytkowaniu takiej skrzyni a wszystko powinno być ok.
Okazuje się, że skrzynia DSG o 7 przełożeniach też wymaga wymiany oleju
tylko jest go mniej niż w DSG 6
Cyt...
"Volkswagen zaleca wymianę oleju wyłącznie w przekładniach o sześciu przełożeniach wyposażonych w mokre sprzęgła. Taka usługa w ASO kosztuje 800 złotych (500 zł w nieautoryzowanej stacji) i zalecana jest co 60 tysięcy kilometrów.
Zdaniem fachowców, po podobnym czasie powinniśmy wymieniać olej oraz płyn hydrauliczny mechatroniki także w wersji siedmiobiegowej. Koszt około 400 złotych."
"W skrzyniach DSG z biegiem czasu zużyciu ulega komplet sprzęgieł. Niestety, okazują się niezbyt trwałe. W 7-biegowym automacie wytrzymują około 150-200 tysięcy kilometrów. W 6-stopniowej wersji nieco dłużej, bo 250-300 tysięcy. Po tym czasie pojawia się szarpanie przy ruszaniu i zmianie biegów, stukanie w czasie pracy skrzyni oraz opóźnione zmiany poszczególnych przełożeń. W takiej sytuacji nie pozostaje nam nic innego jak wymienić sprzęgła, co pochłonie od 3 do 6 tysięcy złotych. Innej alternatywy nie ma."
http://moto.pl/MotoPL/56,88389,20954030 ... 0-tys.html
Cyt...
" Co ważne, dotyczy to zarówno tak zwanych skrzyń mokrych, jak i suchych, w których producent teoretycznie nie przewiduje wymiany. Doświadczenia warsztatów zajmujących się naprawą skrzyni mówią jednak co innego: 60 tys. km i olej w każdym rodzaju skrzyni DSG nadaje się do wymiany. Co ważne, w tych zwanych suchymi są nawet dwa rodzaje olejów (przekładniowy oraz hydrauliczny) i oba powinny podlegać wymianie."
https://magazynauto.interia.pl/porady/e ... Id,2387098
Wystarczy przestrzegać zaleceń w użytkowaniu takiej skrzyni a wszystko powinno być ok.
Okazuje się, że skrzynia DSG o 7 przełożeniach też wymaga wymiany oleju
tylko jest go mniej niż w DSG 6
Cyt...
"Volkswagen zaleca wymianę oleju wyłącznie w przekładniach o sześciu przełożeniach wyposażonych w mokre sprzęgła. Taka usługa w ASO kosztuje 800 złotych (500 zł w nieautoryzowanej stacji) i zalecana jest co 60 tysięcy kilometrów.
Zdaniem fachowców, po podobnym czasie powinniśmy wymieniać olej oraz płyn hydrauliczny mechatroniki także w wersji siedmiobiegowej. Koszt około 400 złotych."
"W skrzyniach DSG z biegiem czasu zużyciu ulega komplet sprzęgieł. Niestety, okazują się niezbyt trwałe. W 7-biegowym automacie wytrzymują około 150-200 tysięcy kilometrów. W 6-stopniowej wersji nieco dłużej, bo 250-300 tysięcy. Po tym czasie pojawia się szarpanie przy ruszaniu i zmianie biegów, stukanie w czasie pracy skrzyni oraz opóźnione zmiany poszczególnych przełożeń. W takiej sytuacji nie pozostaje nam nic innego jak wymienić sprzęgła, co pochłonie od 3 do 6 tysięcy złotych. Innej alternatywy nie ma."
http://moto.pl/MotoPL/56,88389,20954030 ... 0-tys.html
Cyt...
" Co ważne, dotyczy to zarówno tak zwanych skrzyń mokrych, jak i suchych, w których producent teoretycznie nie przewiduje wymiany. Doświadczenia warsztatów zajmujących się naprawą skrzyni mówią jednak co innego: 60 tys. km i olej w każdym rodzaju skrzyni DSG nadaje się do wymiany. Co ważne, w tych zwanych suchymi są nawet dwa rodzaje olejów (przekładniowy oraz hydrauliczny) i oba powinny podlegać wymianie."
https://magazynauto.interia.pl/porady/e ... Id,2387098