Tsi czy Tdi

Wszelkie dyskusje związane z zakupieniem Karoqa
c#Hunter
Posty: 510
Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Karoq Style 1.5TSI

Re: Tsi czy Tdi

Post autor: c#Hunter »

Rafiner pisze: 06 paź 2018, 20:44 Nie mam firmy by rozliczać leasing. Stad auto dla osoby prywatnej, a ze jeżdżę ok. 15 tys km rocznie to nie bede komus robil prezentu sprzedajac ledwo dotarte auto po 3-4 latach. Wiem ze DSG nie jest wieczne, ale sadziłem ze te 150 tys przynajmniej wytrzyma a może i do 200 tys. a ze mogą sprzegla być do wymiany po tym przebiegu to zrozumiale. Teraz mam 10 letnie autoz 150 tys km i nie dolozylem ani zlotowki poza rozrzadem, raz hamulce i zarowki z wycieraczkami. Chcialbym tak dalej. Wychodzi na to ze albo mam cale zycie machac lewarkiem, albo kupic nowego focusa, tam jest hydrokinetyczny automat to wytrzyma wiecej od DSG Vaga. No nic pomysle czy ryzykowac czy odpuscic sobie Vaga. Kupno 2.0tdi z DSG mokrym odpada. A nie wiecie czy VW do Tiguana też daje suche czy mokre DSG ?

Sorry za polskie znaki, ale coś się zawaliło i raz poprawia, raz nie.
Z tym DSG nie ma tragedii, ono po prostu nie jest zbyt trwałe i cały szkopuł, że naprawa jest droga. Jakby była ze dwa razy taniej to by był dużo mniejszy problem. No a tak to z mojego podwórka, dwa golfy z tym suchy DSG oba niecałe 5lat. Jeden ten co pisałem się posypał po 120k km (mechatronika) a drugi ma nabite 170k i nic się nie dzieje. Oba z najmocniejszą wersją 1.4TSI. Bardzo wątpię by ktoś w tych skrzyniach wymieniał olej bo to flota i robią tylko to co w książce serwisowej (oby). Z drugiej strony są używane do celów prywatnych i obaj właściciele mają automaty już od bardzo dawna, więc niewłaściwa obsługa odpada. Przez te lata mogli coś w tej skrzyni poprawić, można zmieniać olej. Ogólnie nie słyszałem by padła bez powodu poniżej 100k km. Jak zadbasz to 200k km jest realne. Jak Ci zależy to po prostu kup to DSG do tego 4lata gwarancji i obserwuj co się dzieje z nimi u ludzi.



Sponsor

Re: Tsi czy Tdi

Sponsor


Awatar użytkownika
User karoq
Posty: 213
Rejestracja: 09 wrz 2018, 14:00
Samochód: Karoq 2.0 Tdi. Dsg. 4x4.style

Re: Tsi czy Tdi

Post autor: User karoq »

Przemo pisze: 05 paź 2018, 7:40 W 2.0 tdi jest inna skrzynia niz 1.5 tsi. W 2.0 jest skrzynia dq381 z mokrym sprzęgłem i na prawdę nie ma z nią problemów. W benzyniaki jest dq380 z suchym sprzęgłem i z nią podobno różnie bywa. Ja jestem bardzo zadowolony z 2.0 tdi z dsg7.
Caly czas jest montowana skrzynia z mokrym sprzęglem o tym symbolu co napisales ????

Rafiner
Posty: 54
Rejestracja: 21 wrz 2018, 22:44
Samochód: Kiedyś Fabia2, teraz Ateca 1.5tdi DSG

Re: Tsi czy Tdi

Post autor: Rafiner »

User Karoq - o ile dobrze pamiętam to pisano na forum Ateca, ze skrzynie dają w zależności od momentu. Do 1.5tsi i 1.6tdi jest sucha, a do 2.0tdi mokra i do 4x4 mokra. Nie piszą tylko jak z trwałością tych nowych 7- mek suchych, czy to faktycznie coś nowego czy stara z minimalna zmianą.

Kolega kupił poleasingowe auto 5 letnie z DSG 6b i nie ma problemów mimo ze ma 200 tys. km najechane. Kupił nieświadomy potencjalnych kosztów i awarii. I jemu nie będzie się psulo. Ktos swiadomy bedzie kalkulowal, abalizowal i spierdzieli sie miesiac po gwarancji przy 60 tys przebiegu. Tak juz jest.
Mi by 150- 200 tys km wystarczyło, potem zostawię w rozliczeniu u dilera.

Czy sadzicie ze to samo DSG w 1.6tdi bedzie szybciej padac niz w 1.5tsi przez kopa z nagłego przyrostu momentu w dieslu, czy nie ma roznicy ?

Inna kwestia co myślicie o zakupie diesla, ale z webasto by wstępnie podgrzewalo silnik - to w aspekcie miejskich tras po kilka km do pracy ? Ma to sens ?

Rafiner
Posty: 54
Rejestracja: 21 wrz 2018, 22:44
Samochód: Kiedyś Fabia2, teraz Ateca 1.5tdi DSG

Re: Tsi czy Tdi

Post autor: Rafiner »

#Hunter ja na 100% wezmę gwarancje na 4 lata, a o auto dbam nieprzeciętnie. Auto musi być z automatem, prędzej zmienię marke/producenta niż kupię manuala.

c#Hunter
Posty: 510
Rejestracja: 14 wrz 2018, 12:24
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Karoq Style 1.5TSI

Re: Tsi czy Tdi

Post autor: c#Hunter »

Rafiner pisze: 06 paź 2018, 23:45 #Hunter ja na 100% wezmę gwarancje na 4 lata, a o auto dbam nieprzeciętnie. Auto musi być z automatem, prędzej zmienię marke/producenta niż kupię manuala.
1.5TSI i 1.6TDI mają podobny przebieg momentu. Sąsiad kolegi specjalizuje się w naprawach automatycznych skrzyń biegów. Jak poczekasz to w ciągu tygodnia spróbuje pocisnąć info jak to wygląda z jego perspektywy. Co do DSG to znam takie samochody co mają przejechane z tym ponad 300k km ale to są te mokre DSG. Co do zmiany marki to czy rozważałeś RAV4 w hybrydzie? Na wiosnę wchodzi 5gen to na pewno będą/są fajne promki na 4gen.

Rafiner
Posty: 54
Rejestracja: 21 wrz 2018, 22:44
Samochód: Kiedyś Fabia2, teraz Ateca 1.5tdi DSG

Re: Tsi czy Tdi

Post autor: Rafiner »

C#Hunter. Mi się nie spieszy tak, ze musze mieć. Popytaj spokojnie. Wlasnie mokre to te 200 tys km przejada i mozna w ciemno brac. Wychodzę z założenia, żeby jak juz to auto musi byc u mnie w terminie od kwietnia (po zimie) do czerwca (wakacje). W innych terminach odpada, dodatkowo obecne auto jeździ bezawaryjnie wiec nic mnie nie pili. Z tym, ze serce mówi " już już ", a rozum jak wyżej napisalem ;-).

Jakoś Japończyki do mnie nie przemawiają. Nie odrzucam, ale nie może to kosztować drożej od Vagowatych z tym samym wyposażeniem. Zakup Japończyka to u mnie czysta kalkulacja, bo żadnych emocji do nich nie czuje.

Awatar użytkownika
User karoq
Posty: 213
Rejestracja: 09 wrz 2018, 14:00
Samochód: Karoq 2.0 Tdi. Dsg. 4x4.style

Re: Tsi czy Tdi

Post autor: User karoq »

Rafiner pisze:User Karoq - o ile dobrze pamiętam to pisano na forum Ateca, ze skrzynie dają w zależności od momentu. Do 1.5tsi i 1.6tdi jest sucha, a do 2.0tdi mokra i do 4x4 mokra. Nie piszą tylko jak z trwałością tych nowych 7- mek suchych, czy to faktycznie coś nowego czy stara z minimalna zmianą.

Kolega kupił poleasingowe auto 5 letnie z DSG 6b i nie ma problemów mimo ze ma 200 tys. km najechane. Kupił nieświadomy potencjalnych kosztów i awarii. I jemu nie będzie się psulo. Ktos swiadomy bedzie kalkulowal, abalizowal i spierdzieli sie miesiac po gwarancji przy 60 tys przebiegu. Tak juz jest.
Mi by 150- 200 tys km wystarczyło, potem zostawię w rozliczeniu u dilera.

Czy sadzicie ze to samo DSG w 1.6tdi bedzie szybciej padac niz w 1.5tsi przez kopa z nagłego przyrostu momentu w dieslu, czy nie ma roznicy ?

Inna kwestia co myślicie o zakupie diesla, ale z webasto by wstępnie podgrzewalo silnik - to w aspekcie miejskich tras po kilka km do pracy ? Ma to sens ?
Dzieki za info wiadomo jak by czlowiek myslal od samego poczatku ze ma cos slabego w nowym samochodzie to by go nie kupowal bo by sie bal kosztów ,ale jak zobaczylem Karoqa powiedzialem ze musze kupic zastanawialem sie nad dachem szklanym ale mam partnera z solarem bo jednej nawalnicy z gradam stwierdziłem fajny bajer ale jest zawsze ale ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Robik99
Posty: 42
Rejestracja: 25 gru 2017, 9:58

Re: Tsi czy Tdi

Post autor: Robik99 »

TDI czy to przedłuży żywotność:

http://www.forum.alfaholicy.org/forum_o ... ulce_.html
:idea:

bogus5marcin
Posty: 15
Rejestracja: 10 paź 2018, 9:29
Samochód: Karoq Style 1.6

Re: Tsi czy Tdi

Post autor: bogus5marcin »

Też obecnie mam ten dylemat... do tej pory zastanawiałem się nad 1.6 TDi ale od 2 dni coraz bardziej przyglądam się 1.5 TSI. Jedynie co to czas realizacji zamówienia... ok 4~6 mc.
BTW. Jakie są wasze opinie na temat 1.6 TDI bo o tym silniku naprawdę mało informacji jest.

Awatar użytkownika
User karoq
Posty: 213
Rejestracja: 09 wrz 2018, 14:00
Samochód: Karoq 2.0 Tdi. Dsg. 4x4.style

Re: Tsi czy Tdi

Post autor: User karoq »

Powiem tak czy benzyna czy diesel koszty ewentualnych napraw sa takie same roznica diesel mniej spali paliwa

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


ODPOWIEDZ